• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Toker

Hmm men vad är poängen med de då om de finns? Bonuspoängen alltså... att man går ner långsammare om man äter dem varje vecka eller? Eller kanske om man råkar hamna i nån situation när man är tvungen att tex äta ute eller nåt... haha .

Nu är jag fortfarande riktigt hungrig men hoppas det går över som nån sa efter några dagar. Känns som man inte riktigt orkar med vardagen när man är hungrig... testar ett tag till så får vi se hur det blir!

Ha en skön lördag alla!

• Trollsländan

JAg har lite svårt att äta upp mina poäng som jag bör under dagen.. mellanmålen blir för det mesta frukt eftersom barnen också äter det. Känner att jag har blivit lite fixerad vid tanken på vad som är nyttigt och innehåller få pp, någon mer som känner likadant? Ikväll blir det ett glas vin till maten så då blir det precis men till vardags är det svårt. Känner att det är viktgt att det går fort med kilona i början, har mycket att ta av, vill så gärna vara fin för mig själv, mannen och att mina barn har en mamma som mår bra.

• Mian80
    Toker skrev 2010-01-23 09:19:16 följande:
    Hmm men vad är poängen med de då om de finns? Bonuspoängen alltså... att man går ner långsammare om man äter dem varje vecka eller? Eller kanske om man råkar hamna i nån situation när man är tvungen att tex äta ute eller nåt... haha . Nu är jag fortfarande riktigt hungrig men hoppas det går över som nån sa efter några dagar. Känns som man inte riktigt orkar med vardagen när man är hungrig... testar ett tag till så får vi se hur det blir!Ha en skön lördag alla!
    Jag tycker att du ska använda några utav dina bonusp om du är hungrig. Det är inte skoj o gå o vara super hungrig... De säger ju att de är till för att användas om man vill. Man kan fördela dem hur man vill, under hela veckan eller allt under en dag. Jag försöker låta bli mina bonus p men äter upp min aktivitetsp. Provar denna veckan iaf. Ner i vikt ska man gå även om man använder sina bonusp.
    Hur ser dina dagar ut? Äter du mellanmål?

Lycka till!
  • Mian80
    Trollsländan skrev 2010-01-23 13:44:58 följande:
    JAg har lite svårt att äta upp mina poäng som jag bör under dagen.. mellanmålen blir för det mesta frukt eftersom barnen också äter det. Känner att jag har blivit lite fixerad vid tanken på vad som är nyttigt och innehåller få pp, någon mer som känner likadant? Ikväll blir det ett glas vin till maten så då blir det precis men till vardags är det svårt. Känner att det är viktgt att det går fort med kilona i början, har mycket att ta av, vill så gärna vara fin för mig själv, mannen och att mina barn har en mamma som mår bra.
    Hmm, njae både och, jag är mer fixerad vid att äta nyttigt vid mina måltider, lägger gärna till nötter, avokado, fröer m.m. Men mina mellanmål blir iaf mest frukt, så äter jag fetterna vid övriga måltider.
    Lägg till några nötter vid varje mellanmål så kommer du upp lite mer i pp, eller 1/2 avokado..  Blanda i keselle eller keso i frukten och strö lite hackade nötter över. Mums.
    Visst är det kul när vikten ändras fort, men det är samtidigt viktigt att kroppen mår bra.
    Kämpa på! O lycka till.
  • Trollsländan
    Mian80 skrev 2010-01-23 13:51:55 följande:
    Hmm, njae både och, jag är mer fixerad vid att äta nyttigt vid mina måltider, lägger gärna till nötter, avokado, fröer m.m. Men mina mellanmål blir iaf mest frukt, så äter jag fetterna vid övriga måltider.Lägg till några nötter vid varje mellanmål så kommer du upp lite mer i pp, eller 1/2 avokado..  Blanda i keselle eller keso i frukten och strö lite hackade nötter över. Mums.Visst är det kul när vikten ändras fort, men det är samtidigt viktigt att kroppen mår bra. Kämpa på! O lycka till.
    Tack!
  • anniki81
    litensesam skrev 2010-01-22 18:30:42 följande:
    Hej! Här är en till som vill ner i vikt. Helammar och får äta 43 pp om dagen. Det känns väldigt mycket! Fler som helammar, äter alla sina pp och gått ner i vikt? Själv har jag precis skrivit in mej...
    Hej, jag helammar oxå, får äta 44 pp+49 bonus poäng. Är jättemycket, men jag lyckas få till det ändå. Har gått ner 1,7 första veckan och 0,3 andra
  • Lilja07
    Toker skrev 2010-01-23 09:19:16 följande:
    Hmm men vad är poängen med de då om de finns? Bonuspoängen alltså... att man går ner långsammare om man äter dem varje vecka eller? Eller kanske om man råkar hamna i nån situation när man är tvungen att tex äta ute eller nåt... haha . Nu är jag fortfarande riktigt hungrig men hoppas det går över som nån sa efter några dagar. Känns som man inte riktigt orkar med vardagen när man är hungrig... testar ett tag till så får vi se hur det blir! Ha en skön lördag alla!
    Håller med Mian80- ät tills du är mätt, men fyll på med grönsaker?

Hoppa hungern blir mindre snart.
    **Mamma till Sanna & Felicia **
  • Fjorren
    Fjorren skrev 2010-01-21 21:26:20 följande:
    En fråga, vet inte ifall nån redan ställt den här tidigare i tråden:  - VV chokladkakan med hallon som syns på bilden till vänster här på Familjeliv (den ser ju bara fööör god ut!!)... - är det nån som har recept på den? Eller kanske det receptet kan finnas i recepttråden som jag sett ni skapat?
    NU äntligen har jag lyckats få tag på receptet som jag sökte
    Bakelsen heter "Fruktig Chokladtårta". Dock har jag fått receptet via mail som en pdf fil så jag kan inte lägga ut den här vad jag vet. Ifall nån är intresserad och vill ha det skickat till sig så kan ni inboxa mig er mailadress så kan jag isf sända er det mail-ledes istället.
    (¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 20 september
  • Aiwendil

Hej på er...
    Jag kör på vanliga vv men är ju såklart nyfiken på detta med PRO-points..
    Är det någon som kan lite snabbt förklara skillnaden så vore jag jätteglad!?
    Tack!

Minus 10,3 kg
  • Aiwendil

Okej.. har läst lite i tråden nu... 
    Tydligen måste man gå dit för att få veta exakt hur man ska äta? Rätt?

Minus 10,3 kg
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints