• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Trollsländan
    Trollsländan skrev 2010-01-28 15:59:46 följande:
    Nej det står pp på dem!
    Nej det gjorde det inte alls, jag som  var så säker... får räkna och se hur illa det är!
  • Trollsländan

10st är 2 pp, tur att jag ätit pp snålt till lunch!

• RiNan
    MAGU: Ta dina mått. Seriöst alltså. Om du inte gjort det redan Har du gjort det så kolla om något hänt. Annars kanske du kan jämföra med hur byxor sitter etc? Helt garanterat har det hänt något med dina mått under dessa veckor ifall inte vågen visat mer än så. Och dessutom tycker jag att 1,8kg är helt okej. Det är 1,8 kg mindre än förut och om du kikar på 2kg köttfärs så ser du att det är en hel del! Dessutom är det 0,5kg/vecka vilket ändå motsvarar det som är rekommenderat att gå ner/vecka för att huden ska hinna med och inom ramarna för det viktväktarna säger att man går ner. De säger ju 0,5-1kg/vecka. Om du inte fixar deras garanti så får du ju en fri vecka och så lär du ju få prata lite med en konsulent som får försöka hjälpa dig vidare på ett bättre sätt än innan För vissa tar det även mer tid att få igång förbränningen. Om du dricker alkohol så drar det också ner på den. Första veckan jag gick så drack jag 2,25% cider nästan varje kväll (för att jag kunde enligt pp) men den andra veckan drack jag inget mer än en öl på lördagen och skillnaden: 1a veckan - 0,4kg. Andra veckan - 1,8kg.
  • RiNan

Inget händer när jag klickar på citera! Fattar inte varför! Ghaaaa!

Trollsändan: Vilken skillnad! 2pp är rätt mycket mer. Men tur att du hade utrymme för det

• RiNan

Nu tar jag över tråden här Funkar viktväktarnas hemsida för er? Inte för mig. Behöver kolla upp recept och pp men nope, går inte.

• Buggis

Hej

Har precis börjat med viktväktarna (för 1 vecka sedan) och var på min första vägning idag. Känner mig jättepeppad!
    Jag köpte vardagskokboken (eller vad den nu heter) och där finns massor av smarriga recept har jag upptäckt, jag har provlagat ett par av dem. Mums!

(Hoppas jag får komma med i "gänget" all pepp är bra pepp!)

• RiNan
    Buggis: Välkommen välkommen! Jag har kommit fram till att jag inte alls gillar recepten som står i deras broschyrer. Tycker de smakar så lite och på vissa finns det inte ens några kryddor. Som tur är så har man lite hjärna så man kan tillsätta lite själv Om det finns någon speciell du gillar så ge mig gärna så kan jag testa! Tänkte köpa boken men eftersom jag varit så missnöjd med allt jag testat hittills så har jag inte gjort det.
  • mammakalmar

Får jag också vara med här, började i tisdags.

Det går ganska bra att följa pp tycker jag, får se hur det ser ut i helgen om jag behöver ta av veckobonusen och aktivitetsbonusen, äter inte sötsaker alls för tillfället.

Hade tänkts köpa butiksguiden men den var slut hoppas på att den har kommit till på tisdag.

• Buggis
    RiNan: Tackar, tackar

Jag har inte provat recepten i häftena, men har faktiskt också reagerat på att det över lag är dåligt med kryddor i... Tur att hjärnan finns här också

Jag tar och skriver recepten i recepttråden!
  • tessanpower

Har de en viktgaranti? Det sa inte min konsulent något om? Jag har bara gått ned 1,4 kg på 3 veckor och jag har ätit som jag ska :(
    Eller jag upptäckte ikväll att min yogurt (som jag har i allt...frukost, mellis, smoothie) visar sig vara 2 pp per dl, inte 1 som jag räknat :(
    Tror också att 14 pp för amining är för mycket för mig. Ska prova att dra ned till 7 pp och se om det händer något kul tills nästa vecka.

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints