MAGU: Ta dina mått. Seriöst alltså. Om du inte gjort det redan

Har du gjort det så kolla om något hänt. Annars kanske du kan jämföra med hur byxor sitter etc? Helt garanterat har det hänt något med dina mått under dessa veckor ifall inte vågen visat mer än så. Och dessutom tycker jag att 1,8kg är helt okej. Det är 1,8 kg mindre än förut och om du kikar på 2kg köttfärs så ser du att det är en hel del! Dessutom är det 0,5kg/vecka vilket ändå motsvarar det som är rekommenderat att gå ner/vecka för att huden ska hinna med och inom ramarna för det viktväktarna säger att man går ner. De säger ju 0,5-1kg/vecka. Om du inte fixar deras garanti så får du ju en fri vecka och så lär du ju få prata lite med en konsulent som får försöka hjälpa dig vidare på ett bättre sätt än innan

För vissa tar det även mer tid att få igång förbränningen. Om du dricker alkohol så drar det också ner på den. Första veckan jag gick så drack jag 2,25% cider nästan varje kväll (för att jag kunde enligt pp) men den andra veckan drack jag inget mer än en öl på lördagen och skillnaden: 1a veckan - 0,4kg. Andra veckan - 1,8kg.