• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Fjorren

Vad går denna viktgaranti ut på egentligen? Får man pengar tillbaks ifall man inte lyckats gå ner de utlovade kg på 4 veckor? Som online medlem verkar man tydligen missa en hel del info; detta hade jag inte hört talas om innan nämligen...

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 20 september
  • RiNan

Den går ut på att om man inte gått ner 3kg efter 4 veckor som man gått på möten så får man ett möte fritt. Vet inte riktigt vad det ska göra för skillnad för oss som har plusmedlemsskap eller er som är medlemmar över internet. Konstig garanti.

• sockerslav

Minus 0,6 för mig idag. Inte illa efter helgens utsvävningar med vin och nutella, och enorm längtan efter flötig pizza dagen efter. Sansade mig dock och tog en keso/skinkklämma. Eh......

Jag  måste ta tag i det där med bilder och mått-tagning. 
  • Villemol

3,4 kg på 3 veckor . Jag är supernöjd men datorn gav mig en liten varning att jag tydligen går ner fortare än dom rekommenderar?!
    Jag har ju inte direkt levt på svältgränsen...
    Har ätit alla mina dagliga + nallat på BP.
    Denna veckan har jag tom ätit upp alla mina bp så jag hade ju inte kunnat göra ngt annorlunda. Tränat har jag inte gjort heller...
    Känns märkligt att få en sådan "förmaning"  bara{#lang_emotions_undecided}

• anniki81
    tessanpower skrev 2010-01-28 20:47:42 följande:
    Har de en viktgaranti? Det sa inte min konsulent något om? Jag har bara gått ned 1,4 kg på 3 veckor och jag har ätit som jag ska :( Eller jag upptäckte ikväll att min yogurt (som jag har i allt...frukost, mellis, smoothie) visar sig vara 2 pp per dl, inte 1 som jag räknat :( Tror också att 14 pp för amining är för mycket för mig. Ska prova att dra ned till 7 pp och se om det händer något kul tills nästa vecka.
    Om du ammar så ska du ju inte gå ner mer än 0,5 kg i veckan annars kommer du ut gifter till mjölken. Jag helammar oxå, första veckan gick jag ner 1,7 kg, därefter har jag trappat ner ca 0,5 kg i veckan. Tyvärr kommer det ta tid så länge man ammar men det får man väl ta.
  • Karin 81

Idag har vi haft dop för vår minsting och givetvis med dopfika efteråt. SMörgåstårta och morotskaka, mums! Hela dagsransonen plus en stor del av veckobonusen gick åt, men det var det värt! Dessutom vägde jag mig i morse, 2 kg på en vecka! Känns toppen, speciellt när jag visste att jag skulle svulla idag...

• RiNan

Vi hade barnkalas igår med farmor och några besökare här så det blev en hel del bjudmat. Tacogratäng till lunch, tårta med hallombousse och Riesenfluff och sen kyckling i ugn med sås av fet creme fraische etc och toppad med bacon och ost. Har inte räknat ut vad som gick igår men jag åt inte godis och sånt utöver det som farmor hade med sig men jag räknar bort veckobonusen för säkerhetsskull. Dags för ny vägning på tisdag. Ska bli spännande att se hur det gått!

• Mumu

Hej! 

Jag har varit med i VV tidigare, men det var några år sen sist. Gick ner ordentligt bra med gamla pointssystemet innan barnen kom, sen har jag inte riktigt lyckats ta mig tillbaka till min rätta vikt. Nu har jag hunnit gå på tre möten och håller som bäst på att lära mig det nya ProPointssystemet. 
    Jag är ruggigt imponerad av det nya programmet än så länge! Tycker det är jätteskönt att kunna äta hälsosam frukt utan att behöva "slösa" points på det, och veckobonusen känns kanon. Tycker också det är bra att man inte får spara points, för jag vet med mig att jag lätt hamnar i att äta några points för lite varje dag och då går jag inte ner särskilt bra. 
    Två vägningar förutom den vid inskrivningen har jag gjort och första veckan hade jag minskat 1,1 kg och andra veckan 1,9! Jag är jätteglad och stolt, för så här bra har jag aldrig ätit tidigare med VV ! Jag har ätit mina Propoints varje dag och sen har jag också ätit en del av veckobonusen varje vecka, men inte hela. Då har det funnits utrymme för spontaniteter, mjukt bröd och en massa annat som tidigare omkullkastade en hel VV-vecka. 
    Nu kommer jag inte att kunna väga mig i veckan, för min konsulent ska på nån utbildning. Men jag är övertygad om att jag kommer att kunna hålla mig på banan utan den kontrollen som en vägning innebär!
    Bäst just nu: HIMYM
  • tessanpower

Anniki81: Oj, kommer det ut gifter då? Det visste jag inte. Då är det bäst att det tar lång tid att gå ned. Nu ser jag det med andra ögon. Tack!

• ebbebulan

kommer ni ihåg den där tårtan med hallon o choklad som visade som reklam för vv här på fl tidigare. nu har jag smakat den {#lang_emotions_laughing} 6 pp/portion blev det o jag kan lova att jag fick kämpa för att äta upp min bit men smaskig var den. 

♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints