• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Lilja07

OJ nu har jag inte varit inne på länge. Lite jobbigt med annat.

Har en fråga. Vad äter ni till frukost?
    Jag kan inte äta havregrynsgröt eller fibrer, fullkorn.

Vill inte äta rostat bröd, något med ägg?

Grattis alla som har gått ner!

• RiNan

Jag har några olika frukostar som jag kör med.

* Aktivia yoghurt med egenblandad musli från risentas lösviktsmusli med massa frön etc.

* Äggröra på 2st ägg, några skivor kalkonskinka skuren i småbitar, ca 1msk riven ost och lite sesamfrön.

* Shake från herbalife eller nutrilett.

Vad jag äter till frukost beror lite på vad jag ska göra under dagen. Äggröran kör jag med om jag har en dag som kräver lite mer av mig. Shake om jag inte orkar göra frukost och känner att jag inte har ro att sitta ner och äta. Tar helst en herbalife shake för den innehåller mer protein och mättar bättre men nu missade jag att beställa så jag har lite nutrilett i skåpet. Aktivia tar jag om jag vill äta på något men inte riktigt är sugen på frukost och inte heller har mycket göra inom de närmsta timmarna. Är inte och har aldrig varit en frukostmänniska så shake är det ultimataste för mig!

• Mumu

Jag äter lite olika frukost varje dag, men oftast blir det nog fil och flingor och en eller två knäckemackor med mjukost, skinka och grönsaker. Gärna en halv banan nedskivad i filen också, då står jag mig hela förmiddagen. I och för sig äter jag lunch redan vid elva.

Annars äter jag gärna ett kokt ägg eller dricker te och äter en mjuk smörgås med nåt gott pålägg.
    Bäst just nu: HIMYM
  • Lilja07

tack för svaren
    Ska försöka sätta mig ner & göra en matlista för veckan, får se hur det går

• Majlo

På vardagarna äter jag alltid 2 knäckemackor, med smör och 2 skivor 10-17% ost. och en frukt äpple eller banan.

på helgen blir det lite lyxigare nått med ägg eller vaniljyogurt.
    Idag ska jag väga mig...Hoppas det har gått bra! Va på kalas i lördags och då slank det ju ner både det ena och det andra
  • Trollsländan
    ebbebulan skrev 2010-01-31 20:10:20 följande:
    kommer ni ihåg den där tårtan med hallon o choklad som visade som reklam för vv här på fl tidigare. nu har jag smakat den  6 pp/portion blev det o jag kan lova att jag fick kämpa för att äta upp min bit men smaskig var den. 
    Skulle du kunna skriva receptet i recepttråden? 
  • Mumu

Vi ska iväg och knäppa födelsedagskort på min dotter till tidningen idag. Och alltid när vi har gjort det så brukar vi åka på Max och äta, och det är ju lite synd att bryta en tradition . Så det blev till att ta fram restaurangguiden och planera lite. Och det funkar, så länge jag tar grönsallad och lightläsk till ! Jag behöver inte ens ta av mina bonuspoints, det här känns ju fantastiskt!

Jag får nog fylla på med lite frukt nu till mellis om jag ska klara mig till middagen!
    På lördag ska vi på fest också, men det blir nog inte så svårt att hålla pointsen. Vi ska äta exotisk planka och det är ju perfekt, kallskuret och frukt i princip! Sen dricker jag väl lite rödvin också, nån som vet hur mycket ProPoints det är i det?
    Bäst just nu: HIMYM
  • Fjorren

Hej allesammans
    Åt en salladslunch idag med bland annat vinbladsdolmar och nu hittar jag inte nån PP online på VV's hemsida när jag söker; är det nån som vet vad sådana är värda styck? 

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 20 september
  • Mian80
    Filippa K skrev 2010-01-31 22:57:27 följande:
    OJ nu har jag inte varit inne på länge. Lite jobbigt med annat.Har en fråga. Vad äter ni till frukost? Jag kan inte äta havregrynsgröt eller fibrer, fullkorn. Vill inte äta rostat bröd, något med ägg?Grattis alla som har gått ner!
    Kan du äta bovete? Jag brukar äta bovetegröt till frukost. Omelett är oxå gott till frukost.
    Hirsflingor har jag provat att göra gröt på oxå nu, det var oxå gott, om du kan äta det.
    Jag äter oftast någon slags gröt till frukost, bovete, havregryn, hirs. Provar lite olika och blandar i nötter, fröer bär och frukt.
  • tessanpower

Jag tål inte heller fiber och fullkorn, men jag äter oftast naturell yougurt, i det lägger jag bär och banan. Ibland äter jag en smörgås till, men vitt bröd mättar ju liksom inte. Upptäckte att jag tål Ciabatta men det gav för många pp tycker jag.

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints