• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Fjorren

Måste bara passa på att slänga in en kommentar om hur sjukligt goooood viktväktarnas smala kladdkaka är!!!! Bakade en idag bara för att testa men var riktigt skeptisk; men den var så himla god att jag just i detta nu funderar på att ta mig en bit till, till kvällskaffet...*mums!*

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 20 september
  • Finbus
    Fjorren skrev 2010-02-02 19:25:19 följande:
    Måste bara passa på att slänga in en kommentar om hur sjukligt goooood viktväktarnas smala kladdkaka är!!!! Bakade en idag bara för att testa men var riktigt skeptisk; men den var så himla god att jag just i detta nu funderar på att ta mig en bit till, till kvällskaffet...*mums!*
    Var kan man hitta receptet? Fast det är väl inte vad jag borde tänka på just nu men för framtiden...
  • Fjorren
    Finbus skrev 2010-02-02 19:28:01 följande:
    Var kan man hitta receptet? Fast det är väl inte vad jag borde tänka på just nu men för framtiden...
    Smal kladdkaka med lime

ProPoints™ värde:    4
    Portioner:  10
    Förberedelsetid:  20 min
    Tillagningstid:  25 min
    Svårighetsgrad:  Medel

Kladdkakan får en härlig konsistens och smakar syrligt i kombination med choklad. Mycket friskt!
    Ingredienser     3 st Ägg      2 1/2 dl Socker      1 dl Vetemjöl      1/2 tsk Bakpulver      1/2 dl Kakao      2 tsk Vaniljsocker      2 krm Salt      1 st Lime      2 1/2 dl Kvarg lätt 1%      2 tsk Florsocker    Instruktioner Sätt ugnen på 200 grader.
    Vispa ägg och socker poröst.
    Blanda övriga torra ingredienser i en skål och vänd sedan ner detta i äggsmeten med kvarg och limeskal.
    Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 23 cm i diameter.
    Grädda i nedre delen av ugnen ca 20-25 minuter. Tänk på att den skall vara kladdig i mitten. Låt kallna.
    Pudra över florsocker och garnera med limeskivor.
    (¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 20 september
  • mammakalmar
    Villemol skrev 2010-02-02 17:08:07 följande:
    Hjälp!Någon som vet propiontsen i EAT NATURAL barsen?Köpte två olika och antog att det skulle gå at räkna ut i calkulatorn på nätet men det fanns inga uppgifter på förpackningen .Detta upptäckte jag tyvärr efter att jag slängt i mig en med aprikoser och hasselnötter... Smaskig men säkert dyr i pp .
    Jag kollade in deras hemsida och den med blandade nötter är 4 ProPoints, den som är ekologisk är 4 ProPoints, den med macadima och aprikos är 3 ProPoints, den med mandel och aprikos är 3 Propoints och den med paranötter och russin är 3 ProProints. Hoppas detta hjälper dig.
  • Lilja07
    LillaMiss Piggy skrev 2010-02-02 12:45:36 följande:
     jasså, har för mig att det var bara fett och kcal som behövdes. De enda jag har är näringsvärde per 100g : energi 330 kcal, protein 6,5 g, kolhydrater 68,7 och fett 3,3 g  funkar det endå tro?

såg att du fick hjälp

Sitter med 15 pp kvar.... hmm ska nog äta rostat bröd
  • FlikkanZombie

Tillbaka från vägningen och jag tappade mina hakor både en, två o tre ggr!

Jag har gått ner 2,3 kg på en vecka! {#lang_emotions_surprised} jag var inte alls inställd på att få en guldstjärna men det fick jag, på tre veckor så har jag gått ner 3,6 kg

~Saga Elina & Lowa Maria~
  • Fjorren
    FlikkanZombie skrev 2010-02-02 19:58:50 följande:
    Tillbaka från vägningen och jag tappade mina hakor både en, två o tre ggr!Jag har gått ner 2,3 kg på en vecka! jag var inte alls inställd på att få en guldstjärna men det fick jag, på tre veckor så har jag gått ner 3,6 kg
    Gud vad bra jobbat!! Grattis!
  • Lilja07
    FlikkanZombie skrev 2010-02-02 19:58:50 följande:
    Tillbaka från vägningen och jag tappade mina hakor både en, två o tre ggr! Jag har gått ner 2,3 kg på en vecka! jag var inte alls inställd på att få en guldstjärna men det fick jag, på tre veckor så har jag gått ner 3,6 kg
    GRATTIS!!!
  • RiNan

Jag fick en chock jag med när Flikkan vägde sig! 2,3kg??!!!!! Du är så underbart duktig

Själv hade jag inte gått ner så mycket men är ändå mer än nöjd. Konstigt egentligen att man inte tycker att 0,8kg är mycket. Undra vad man förväntar sig egentligen...
    Har nu på 3 veckor gått ner 3,0kg och fick min tramsiga men så värdefulla guldstjärna idag

Hade ju kalas i lördags och har inte räknat ut poängen förrän idag. Fick en chock! Brukar göra en tacogratäng lite nu och då som innehåller creme fraiche och philadelphia ost som bara är sååååå god. En portion: 20pp. Va??? Huuuu. Åt även kycklingfilé under sås och bacon: 13pp + pasta och tårtan var på 10pp. Sen åt man väl nåt mer också. Men nu är den veckan glömd, har ju torts allt gått ner!

• Lilja07
    RiNan skrev 2010-02-02 20:27:50 följande:
    Jag fick en chock jag med när Flikkan vägde sig! 2,3kg??!!!!! Du är så underbart duktig Själv hade jag inte gått ner så mycket men är ändå mer än nöjd. Konstigt egentligen att man inte tycker att 0,8kg är mycket. Undra vad man förväntar sig egentligen... Har nu på 3 veckor gått ner 3,0kg och fick min tramsiga men så värdefulla guldstjärna idag Hade ju kalas i lördags och har inte räknat ut poängen förrän idag. Fick en chock! Brukar göra en tacogratäng lite nu och då som innehåller creme fraiche och philadelphia ost som bara är sååååå god. En portion: 20pp. Va??? Huuuu. Åt även kycklingfilé under sås och bacon: 13pp + pasta och tårtan var på 10pp. Sen åt man väl nåt mer också. Men nu är den veckan glömd, har ju torts allt gått ner!
    20 pp?? Hur då?? Trodde jag inte en tacogratäng var...
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints