• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • mammakalmar

Så då har första veckan gått och jag har varit och vägt mig och vågen visade -0,7 kg.
    Tycker det är mycket lättare när jag provade med points, man får ju äta mycket mer, fler saker som är 0 propoints eftersom all frukt är det.

• RiNan
    Finbus skrev 2010-02-02 10:43:58 följande:
    Hoppsan blev lite fel. Önskar att det var inte 90,1 kg, men det var det.
    Det är svårt det där när man kämpar med sin vikt. Det är så lätt att gå upp igen! Kan ju ha att göra med att kroppens fettceller krymper och att de under de 2 kommande åren lätt sväller upp igen. Lyckas man hålla sin vikt i 2 år från det att man gått ner i vikt är det inte ett lika stort problem efter det. Men hur lätt är det att hålla sig så länge om man kämpar med vikten? Man måste nog hitta det grundläggande problemet till varför man lever på ett visst sätt som gör att man går upp i vikt och hitta ett alternativt livssätt som fungerar bra för en.

Det nya systemet är spännande! Och det är skönt att få äta ordentligt och tills man blir mätt! Hoppas också på att jag denna gång ska fixa mitt mål och att sen hålla mig där. Mitt mål är egentligen 74kg men det räknas som gränsen till övervikt så vem vet... när jag väl kommit ner till det kanske jag vill gå ner 10 till. Men jag gillar att ha ltie kurvor Är 168 lång. Egentligen 170 men vikten har tagit på min hållning och tryckt ihop mig.
  • Finbus

RiNan: Jag tänker också sätta målvikten på gränsen till övervikt. Kommer jag ned till 76 kg blir jag överlycklig. Påstår mig vara 174 cm lång som jag var i min ungdoms glansdagar men 173 cm är säkert mer rimligt Vill väldigt gärna komma ned under 70 kg men det orkar jag inte ens tänka på nu. Allt under 80 duger för mig...

• LillaMiss Piggy
    Filippa K skrev 2010-02-02 10:30:01 följande:
    men måste veta protein, fiber, portion / g.....
    {#lang_emotions_surprised} jasså, har för mig att det var bara fett och kcal som behövdes.
    De enda jag har är näringsvärde per 100g : energi 330 kcal, protein 6,5 g, kolhydrater 68,7 och fett 3,3 g  funkar det endå tro?
  • mammakalmar
    LillaMiss Piggy skrev 2010-02-02 12:45:36 följande:
     jasså, har för mig att det var bara fett och kcal som behövdes. De enda jag har är näringsvärde per 100g : energi 330 kcal, protein 6,5 g, kolhydrater 68,7 och fett 3,3 g  funkar det endå tro?
    Jag räknade på det och det blir 9 propoints på 100 g, enligt den nya propointsräknaren.
    Så om en dl väger 35 g så är en portion värd 3 propoints hoppas det hjälper dig.
  • Mumu
    LillaMiss Piggy skrev 2010-02-02 12:45:36 följande:
     jasså, har för mig att det var bara fett och kcal som behövdes. De enda jag har är näringsvärde per 100g : energi 330 kcal, protein 6,5 g, kolhydrater 68,7 och fett 3,3 g  funkar det endå tro?
    Men du äter väl enligt gamla pointssystemet? Och då räknar man bara med kalorier och fett. Jag har ingen sån räknare, men du kan ju alltid googla efter en pointsräknare på internet och se om du hittar nån fungerande.
    Det är ProPoints som man behöver fett, fiber, kolhydrater och protein för att räkna ut.
    Bäst just nu: HIMYM
  • Trollsländan
    RiNan o FlikkanZombie

Min man är sjuk, igen, så jag kan inte komma till mötet ikväll... {#lang_emotions_frown} Jag kommer att gå i morgon istället. Kanske kan vi ses nästa tisdag istället?! Lycka till ikväll, Kram Linda
  • FlikkanZombie
    Trollsländan skrev 2010-02-02 14:25:37 följande:
    RiNan o FlikkanZombie Min man är sjuk, igen, så jag kan inte komma till mötet ikväll...  Jag kommer att gå i morgon istället. Kanske kan vi ses nästa tisdag istället?! Lycka till ikväll, Kram Linda
    Nej va trist! hoppas han kryar på sig snart.
    Vi ses nästa Tisdag då,absolut!
    Jag är väldigt nervös för vägningen ikväll..huu {#lang_emotions_surprised}
    ~Saga Elina & Lowa Maria~
  • Villemol
    Hjälp!
    Någon som vet propiontsen i EAT NATURAL barsen?
    Köpte två olika och antog att det skulle gå at räkna ut i calkulatorn på nätet men det fanns inga uppgifter på förpackningen {#lang_emotions_surprised}.
    Detta upptäckte jag tyvärr efter att jag slängt i mig en med aprikoser och hasselnötter... Smaskig men säkert dyr i pp .
  • Finbus

Igår klarade jag mig bra då jag var lite sjuk och inte ett dugg hungrig. Nu sitter jag här vrålhungrig och redan på -1,5 pp. Shit att pasta är så "dyrt".

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints