• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Villemol
    ebbebulan skrev 2010-01-31 20:10:20 följande:
    kommer ni ihåg den där tårtan med hallon o choklad som visade som reklam för vv här på fl tidigare. nu har jag smakat den  6 pp/portion blev det o jag kan lova att jag fick kämpa för att äta upp min bit men smaskig var den. 
    Varför fick du kämpa, var den mäktig? Perfekt för mig i sådana fall ... Längtar efter ngt riktigt mastigt .

Fick äntligen köpt mig en digital våg igår men ve och fasa!? den visade 2 kg upp från min... Hade lust att börja gråta, orkar inte börja om från början igen... Känns som att jag får börja på nytt, fattar såklart att det är till att lura mig själv men nya fina vågen sparkades in under sängen och får förbli där tills jag känner att jag har råd "att gå upp" några kilon{#lang_emotions_embarassed}.
  • Fjorren
    Fjorren skrev 2010-02-01 14:39:14 följande:
    Hej allesammans Åt en salladslunch idag med bland annat vinbladsdolmar och nu hittar jag inte nån PP online på VV's hemsida när jag söker; är det nån som vet vad sådana är värda styck? 
    Ingen som eventuellt vet hur många PP vinbladsdolmar är?
    (¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 20 september
  • Lilja07
    Mian80 skrev 2010-02-01 14:45:56 följande:
    Kan du äta bovete? Jag brukar äta bovetegröt till frukost. Omelett är oxå gott till frukost. Hirsflingor har jag provat att göra gröt på oxå nu, det var oxå gott, om du kan äta det. Jag äter oftast någon slags gröt till frukost, bovete, havregryn, hirs. Provar lite olika och blandar i nötter, fröer bär och frukt.
    det har jag inte provat? Är det mindre fibrer än havregryn? Tack för hjälpen!

Jag kan inte äta tex Falu rågrut- det har väl fullkorn i.

Någon som har tips på nyttig bröd med lite fibrer? Finns det??
    Villemol skrev 2010-02-01 17:27:48 följande:
    Varför fick du kämpa, var den mäktig? Perfekt för mig i sådana fall ... Längtar efter ngt riktigt mastigt . Fick äntligen köpt mig en digital våg igår men ve och fasa!? den visade 2 kg upp från min... Hade lust att börja gråta, orkar inte börja om från början igen... Känns som att jag får börja på nytt, fattar såklart att det är till att lura mig själv men nya fina vågen sparkades in under sängen och får förbli där tills jag känner att jag har råd "att gå upp" några kilon.
    nej nej, tänk på att olika "vågar" visar olika. Om du förstår vad jag svamlade om ha ha
    man ska ju följa en våg. Så fortsätt att väga dig på en så går du ner tor jag
    tessanpower skrev 2010-02-01 16:46:24 följande:
    Jag tål inte heller fiber och fullkorn, men jag äter oftast naturell yougurt, i det lägger jag bär och banan. Ibland äter jag en smörgås till, men vitt bröd mättar ju liksom inte. Upptäckte att jag tål Ciabatta men det gav för många pp tycker jag.
    inte du heller? Tråkigt. Du har inte hittat något annat?
  • LillaMiss Piggy

Hejsan!
    Nu är oxå dags för mig att viktväkta. Har 25 kg som ska försvinna. 4kg har redan försvunnit nu i Januari Har inte haft tid att skriva in mig än men jag har varit medlem tidigare. Kan någon berätta vad som gäller nu med propoints? Stor skillnad?

Har fastnat för en musli men skulle vilja veta hur många points det går åt. Kan någon hjälpa? 
    per 100g : 330 kcal 3,3 fett 

Lycka till denna vecka

• Villemol
    Filippa K:
    Men psykologiskt orkar jag inte börja om...
    Fastän jag gått ner mina kilon så känns det som att jag får börja om igen med två kilon som jag redan förlorat...
    Låter veligt va{#lang_emotions_undecided}...

Jag trodde ju att jag var nedanför 80 strecket och så var jag inte det...min våg har lurat mig .

Jag förstår ju att jag gått ner de kilon jag redan förlorat men det känns så surt {#lang_emotions_cry}...
  • Isalel

Hejsan!
    jag har varit med i viktväktarna 3 veckor nu och tappat 3,8 kilo och känner mig helnöjd!
    Men nu ska jag ut på krogen på lördag och skulle gärna vilja kunna räkna ut hur mycket en Xider bright "kostar"? står på deras sida att det är 30kcal och 1,5 g kolhydrater (det står inte men jag antar att det är/100 ml?, men hur sjutton ska jag fylla i det i pointskalkylatorn?

• Trollsländan

ebbebulan

TAck snälla för receptet! Det ska provas nästa gång vi får besök!

• anniki81

Usch, vågar inte gå och väga mig i morgon. Har syndat massor den här veckan, ätit gräddtårta, Chips och potatisgratäng. Dock har jag inte använt all vecko bonus. Hoppas hoppas hoppas att jag gått ner :-S

• Lilja07
    Villemol skrev 2010-02-01 18:16:26 följande:
    Filippa K: Men psykologiskt orkar jag inte börja om... Fastän jag gått ner mina kilon så känns det som att jag får börja om igen med två kilon som jag redan förlorat... Låter veligt va... Jag trodde ju att jag var nedanför 80 strecket och så var jag inte det...min våg har lurat mig . Jag förstår ju att jag gått ner de kilon jag redan förlorat men det känns så surt ...
    Nä förstår dig! Men kämpa på! Egentligen har du ju gått ner lika mycket iaf
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints