Mian80 skrev 2010-02-01 14:45:56 följande:
Kan du äta bovete? Jag brukar äta bovetegröt till frukost. Omelett är oxå gott till frukost. Hirsflingor har jag provat att göra gröt på oxå nu, det var oxå gott, om du kan äta det. Jag äter oftast någon slags gröt till frukost, bovete, havregryn, hirs. Provar lite olika och blandar i nötter, fröer bär och frukt.
det har jag inte provat? Är det mindre fibrer än havregryn? Tack för hjälpen!
Jag kan inte äta tex Falu rågrut- det har väl fullkorn i.
Någon som har tips på nyttig bröd med lite fibrer? Finns det??

Villemol skrev 2010-02-01 17:27:48 följande:
Varför fick du kämpa, var den mäktig? Perfekt för mig i sådana fall ... Längtar efter ngt riktigt mastigt . Fick äntligen köpt mig en digital våg igår men ve och fasa!? den visade 2 kg upp från min... Hade lust att börja gråta, orkar inte börja om från början igen... Känns som att jag får börja på nytt, fattar såklart att det är till att lura mig själv men nya fina vågen sparkades in under sängen och får förbli där tills jag känner att jag har råd "att gå upp" några kilon.
nej nej, tänk på att olika "vågar" visar olika. Om du förstår vad jag svamlade om ha ha
man ska ju följa en våg. Så fortsätt att väga dig på en så går du ner tor jag

tessanpower skrev 2010-02-01 16:46:24 följande:
Jag tål inte heller fiber och fullkorn, men jag äter oftast naturell yougurt, i det lägger jag bär och banan. Ibland äter jag en smörgås till, men vitt bröd mättar ju liksom inte. Upptäckte att jag tål Ciabatta men det gav för många pp tycker jag.
inte du heller? Tråkigt. Du har inte hittat något annat?