• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • RiNan
    Filippa K skrev 2010-02-02 20:30:38 följande:
    20 pp?? Hur då?? Trodde jag inte en tacogratäng var...
    Jag vet inte {#lang_emotions_dreamer}

Det jag hade i var: en burk creme fraiche (2,5dl), 1 ask philadelphia, 500g nötfärs 15%, 1 påse tacokrydda, 1 paprika, 1 gul lök, 2dl majs, 2 tomater, ca 170g nachochips och riven ost. Det blev 5 portioner.

Nästa gång byter jag ut till lättare färs och lättare ost men inte vet jag om jag vill byta ut creme fraichen och philadephian. Jo philadelphian går nog med den lättare fraichen är så rinnig jämför med den feta.

Blev helt chokad när jag räknade ut det.
  • Mumu
    FlikkanZombie skrev 2010-02-02 19:58:50 följande:
    Tillbaka från vägningen och jag tappade mina hakor både en, två o tre ggr! Jag har gått ner 2,3 kg på en vecka! jag var inte alls inställd på att få en guldstjärna men det fick jag, på tre veckor så har jag gått ner 3,6 kg
    Grattis, vilket otroligt resultat ! Så kul när det rasslar till på vågen.
    Känns lite trist att inte få väga sig den här veckan, men... kan ju inte göra nåt åt att klassen är inställd. De skulle ha en vägtid bara under en timme, men det är när jag jobbar och absolut inte kan komma ifrån.
    Bäst just nu: HIMYM
  • FlikkanZombie

Tack för alla grattis

RiNan: Du har också varit duktig, även du fick den fina stjärnan {#lang_emotions_heart}

~Saga Elina & Lowa Maria~
  • Lilja07
    RiNan skrev 2010-02-02 20:52:44 följande:
    Jag vet inte Det jag hade i var: en burk creme fraiche (2,5dl), 1 ask philadelphia, 500g nötfärs 15%, 1 påse tacokrydda, 1 paprika, 1 gul lök, 2dl majs, 2 tomater, ca 170g nachochips och riven ost. Det blev 5 portioner. Nästa gång byter jag ut till lättare färs och lättare ost men inte vet jag om jag vill byta ut creme fraichen och philadephian. Jo philadelphian går nog med den lättare fraichen är så rinnig jämför med den feta. Blev helt chokad när jag räknade ut det.
    Ja nötfärs 10 % är ok, sen creme fraiche 8 % & 5 finns som är ok med. Ph- osten är också ok light Tycker konsistensen är samma. Då skulle jag nog ta taco osten än då ha ha Inte den 12% lr mindre
  • anniki81

Hade gått ner 0,8 kg, trots tårta, chips och fet potatis gratäng Såå nöjd. Har nu gått ner 3,6 kg på 4 veckor. Hon missade tyvärr min guldstjärna, kände mig fånig så jag ville inte påminna om den :-S

• LillaMiss Piggy
    mammakalmar skrev 2010-02-02 13:24:34 följande:
    Jag räknade på det och det blir 9 propoints på 100 g, enligt den nya propointsräknaren.Så om en dl väger 35 g så är en portion värd 3 propoints hoppas det hjälper dig.
    Tack för hjälpen men jag har inte börjat propointa än. Är en portion 1 dl?

Mumu skrev 2010-02-02 13:31:42 följande:
    Men du äter väl enligt gamla pointssystemet? Och då räknar man bara med kalorier och fett. Jag har ingen sån räknare, men du kan ju alltid googla efter en pointsräknare på internet och se om du hittar nån fungerande. Det är ProPoints som man behöver fett, fiber, kolhydrater och protein för att räkna ut.
    ja, jag gör ju det fortfarande. Hittade en kalkylator och fick samma uppgifter som ovan. Det kanske inte är så stor skillnad
  • Mumu
    LillaMiss Piggy skrev 2010-02-03 06:44:09 följande:
    ja, jag gör ju det fortfarande. Hittade en kalkylator och fick samma uppgifter som ovan. Det kanske inte är så stor skillnad
    På vissa livsmedel är det ingen skillnad alls, på andra är det jättestor skillnad. Som sagt, det är ju ett helt nytt sätt de räknar på. Plus att man äter en helt annan mängd med ProPoints per dag än tidigare.

En portion är 35 g, du får nog väga och kolla hur mycket det är, men jag har för mig att det är ganska mycket mindre än en deciliter, för visst var det väl musli du frågade om?
    Bäst just nu: HIMYM
  • sockerslav

Jag tror det kommer gå bättre för mig denna veckan, det känns så. (Alltså ner mer än 0,6, vilket jag tycker är sååååå segt)

Igår var maken sjuk så jag fjäskade och köpte med en semla till honom. Jag åt upp locket. Undra hur man ska bokföra det?
  • Majlo

Grattis till alla duktiga

Jag hade bara gått ner 0,4 denna gången, men det va ju iallafall ner!!
    Den kladdisen ska jag göra till helgen låter ju fantastiskt god för en choklad-älskare
  • Lilja07
    anniki81 skrev 2010-02-03 00:53:01 följande:
    Hade gått ner 0,8 kg, trots tårta, chips och fet potatis gratäng Såå nöjd. Har nu gått ner 3,6 kg på 4 veckor. Hon missade tyvärr min guldstjärna, kände mig fånig så jag ville inte påminna om den :-S
    du får säga till! Grattis!
    sockerslav skrev 2010-02-03 10:19:51 följande:
    Jag tror det kommer gå bättre för mig denna veckan, det känns så. (Alltså ner mer än 0,6, vilket jag tycker är sååååå segt) Igår var maken sjuk så jag fjäskade och köpte med en semla till honom. Jag åt upp locket. Undra hur man ska bokföra det?
    ääh tänk så här. I vanliga fall hade du kanske ätit upp hela semlan? Nu åt du ju bara locket Jätte bra ju!
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints