• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • miss moon

Hej!

Skulle nån kunna hjälpa mig med ett pp-värde.
    Start! naturell (flingor), finns det någon som vet pp-värdet på 1 dl sånna eller något motsvarande? Hittar inte det nånstans
    Tack på förhand.
  • mammakalmar
    miss moon skrev 2010-02-03 13:38:18 följande:
    Hej! Skulle nån kunna hjälpa mig med ett pp-värde. Start! naturell (flingor), finns det någon som vet pp-värdet på 1 dl sånna eller något motsvarande? Hittar inte det nånstans Tack på förhand.
    Jag tittade på e-redskapen på hemsidan och såg att för Start naturell är det 5 Propoints för 1 dl.
  • Villemol
    mammakalmar skrev 2010-02-02 19:31:43 följande:
    Tack, jag hittade också till deras hemsida.
    Tyvärr fick jag det till 6 pp/bar.
    Bara att bita i det sura äpplet ...
  • Villemol

Kan jag inte citera nu heller? {#lang_emotions_surprised} Why?!

• miss moon
    Gick inte att citera....

Tack mammakalmar
  • IsaCMoJs

Är det inga här som äter riktigt smör eller Bregott i maten eller på brödet? Verkar vara många här som är fettskrämda och tycker att fett är äckligt!
    Jag tänker aldrig mer äta margariner mer eftersom jag vet hur det tillverkas {#lang_emotions_throwup}

Ni som har svårt att få i er era points, ett tips är att skippa alla lightalternativ som bara gör er hungrigare och äta riktiga produkter istället! Fett är inte ett dugg farligt och faktiskt livsnödvändigt...

Ikväll är det jag som ska väga in mig på VV och använda det nya programmet och jag håller tummarna att det ska gå bra!

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • Mumu
    IsaCMoJs skrev 2010-02-03 16:03:02 följande:
    Är det inga här som äter riktigt smör eller Bregott i maten eller på brödet? Verkar vara många här som är fettskrämda och tycker att fett är äckligt! 
    Varför verkar det vara det? Jag kan ju inte tala för andra, men jag har ofta bregott på smörgåsarna och ännu oftare smör i maten. Jättegott! Men ibland väljer jag bort det till förmån för något fettsnålare alternativ eftersom mitt primära mål är att gå ner i vikt utan att vara hungrig. Det går alldeles utmärkt att viktväkta och ändå ha smör och bregott i kosten, men det drar snabbt iväg med pointsen när det gäller fett. Så några jättemängder av fett kan man inte välja att stoppa i sig inom programmets ramar, för då blir man inte mätt. Eller, "jag" ska jag kanske säga istället för "man".
    Bäst just nu: HIMYM
  • 1977Maria Therese
    IsaCMoJs skrev 2010-02-03 16:03:02 följande:
    Är det inga här som äter riktigt smör eller Bregott i maten eller på brödet? Verkar vara många här som är fettskrämda och tycker att fett är äckligt! Jag tänker aldrig mer äta margariner mer eftersom jag vet hur det tillverkas Ni som har svårt att få i er era points, ett tips är att skippa alla lightalternativ som bara gör er hungrigare och äta riktiga produkter istället! Fett är inte ett dugg farligt och faktiskt livsnödvändigt... Ikväll är det jag som ska väga in mig på VV och använda det nya programmet och jag håller tummarna att det ska gå bra!
    Jo jag äter Bregott och använder riktigt smör när jag steker eller gör i ugnen. Fett är bränsle liksom.

Anna skipper säger Bregott på brödet det säger en heldel...{#lang_emotions_surprised}
  • Mian80

Jag har inte fått uppfattningen om att vi här är rädda för fett??

Här hemma äter vi inte så mycket smör i maten, mest olja (oliv, rapsolja), på smörgåsen har jag hellre avokado än bregott, tycker att det är godare, men bregott finns i kylen för övriga familjemedlemmar.
    Fett är viktigt och nödvändigt, men man kan få i sig det på flera andra sätt än att välja fetare mejerivaror, det är ju så att de fetare mejeri alternativen inte alltid är det bästa för vår hälsa..
    Om man har svårt att få ihop pointsen kan det vara en bra ide att lägga till lite mer fett, även på annat sätt än fetare mejerivaror. Nötter, fröer, avokado, oliver, fet fisk m.m Sen är det ju också så att visst vi ska äta fett, men det är inte bara fettet vi ska öka på för att få upp våra pp, kolhydrater och proteiner mättar de oxå. Så planering är viktigt.

Lycka till alla!!!

Min viktminskning den här veckan var förresten -0,9 kg....

• IsaCMoJs

Har nu varit på mötet och frågade hur jag skulle göra jag som vägrar att äta margarin, hon lät mest sur hela tiden och sa att det var mitt val och bla bla bla... Men jag vill ju veta om mitt smör eller bregottanvändande kan göra att jag inte går ner i vikt trots att jag håller mig till mina points men det verkade hon inte kunna svara på {#lang_emotions_frown}

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints