• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Mumu
    zazzza skrev 2010-02-04 16:11:00 följande:
    ja men ja fattar inte hur man kan gå ner mer fast man äter mer....i gamla systemet om man fuskade tex straffade det sig ju på vågen!   .. ja ja  nihar iallafall fått mig at funderapå nätbaserad vktminskning;)...... ja de kan vara lite snorkiga när man ringer tll vv:s kontor o frågar oxå, konstig inställning om konsulterna är otillgänglig:((( men som Mian80 skrev kan man ju få pepp påandra ställen;)
    Alltså, SÅ himla mycket mat är det inte man äter om man inte väljer extremt fettsnåla produkter. Väljer man en mager kycklingwok utan andra tillbehör än grönsaker så går det inte mycket propoints, men om du toppar woken med lite kokosmjölk och äter ris till så blir det plötsligt en hel del propoints. Du väljer ju själv hur du vill fördela dina points.
    Att man går ner i vikt av att äta mer beror på att man lätt ställer in kroppen på matbrist om man äter lite, och att kroppen då håller hårt i de reserver den har. Äter man istället lite mer, tillför energi regelbundet, så fattar kroppen att det inte är svält på gång och den vågar släppa på det den har lagrat, förbränningen går upp i topp.
    Bäst just nu: HIMYM
  • zazzza

jo visst är det så, så eg har man ätit för lite då enligt gamla systemet

livet kräver omväxling
  • Mumu
    zazzza skrev 2010-02-04 16:19:39 följande:
    jo visst är det så, så eg har man ätit för lite då enligt gamla systemet
    Nja, det funkade ju också. Men däremot är det lättare att välja bra mat med lite högre points i det här nya systemet, i alla fall enligt min uppfattning. Man behöver inte jaga light och fettsnålt för att hålla sig mätt.
    Men sen är det ju så att ProPointsen inte har samma värde som de gamla pointsen. Jag åt förut 20 pints, nu äter jag 29 ProPoints med 49 i veckobonus. Det innebär däremot inte att jag äter 29+49 points. Vissa livsmedel har blivit bra mycket "dyrare" i ProPoints-systemet, medans vissa har samma värde eller tom. blivit "billigare".
    Bäst just nu: HIMYM
  • 1977Maria Therese

Jag har gått ner med alla sätt de har, så lite av att de gör om varje år har nog med att tjärna pengar. För tio årsen så gick jag ner 30 kg :)

Allt går ut på att äta efter tallriksmodellen enligt mig.När folk frågar om jag bantar säger jag att jag bara äter rätt.

• zazzza

ja precis man får ju i sig det mesta om man följer recepten oråden.....jo ja har oxå lyckats varje gång. första var 1987!

livet kräver omväxling
  • Winnertaco
    1977Maria Therese skrev 2010-02-04 18:01:52 följande:
    Jag har gått ner med alla sätt de har, så lite av att de gör om varje år har nog med att tjärna pengar. För tio årsen så gick jag ner 30 kg :) Allt går ut på att äta efter tallriksmodellen enligt mig.När folk frågar om jag bantar säger jag att jag bara äter rätt.
    Självklart är det så att de vill tjäna pengar. Man vill ju gärna tro att vv bara vill hjälpa filk att gå ner i vikt, men i slutändan är de ju ett vinstdrivande företag! Markandsföring är ju viktigt, och att gå ut med att "du får äta allt tills du blir mätt" (typ) lockar ju såklart nya medlemmar.
    Dock tycker jag att det nya systemet ÄR genomtänkt, jag tycker att det är bra att man inte får spara, det motverkar att man äter jättelite i veckorna och massor på helgen. Jag tror även att tanken med veckorbonusen är bra, att man ska kunna unna sig lite utan att få dåligt samvete och tänka att det är kört och skita i allt och vräka i sig.
    Jag gillar nya programmet, speciellt att de trycker på att man ska känna efter om man är mätt eller inte. Alla duoval (även frukt!) är fria tills du är mätt, dvs de säger inte att man bör vräka i sig obegränsade mängder. Jag gillar det tänket!
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Finbus

Jag tycker också om det nya programmet och gillar internetsidan. Har dock insett att jag fuskar, sitter och skriver in vad jag ätit på checklistan tills jag kommer upp till mina 31 pp. Sedan har jag glömt resten Blir spännande och se om jag lyckats gå ned något på måndag. Håller också med om att mötena är otillgängliga men jag måste trixa mig iväg till det så jag har press på mig annars skulle jag nog fuska ännu mer.

• Camilla 2

Hur många pro points är en burk katrinplommonpure från semper, 4 mån burk??
    åt en sån just.

tacksam för svar.

mvh Camilla

• Finbus
    Camilla 2 skrev 2010-02-04 21:15:02 följande:
    Hur många pro points är en burk katrinplommonpure från semper, 4 mån burk?? åt en sån just. tacksam för svar. mvh Camilla
    Testade ProPoints calculatorn på hemsidan för första gången och fick det till 4 pp. Men är nog bra om någon med dubbelkollar, inte så säker ännu.

Skall på bio imorgon, är det någon som vet hur mång pp biopopcorn innehåller? Hur stor kartong vågar jag köpa?
  • Lilja07
    Finbus skrev 2010-02-04 20:40:21 följande:
    Jag tycker också om det nya programmet och gillar internetsidan. Har dock insett att jag fuskar, sitter och skriver in vad jag ätit på checklistan tills jag kommer upp till mina 31 pp. Sedan har jag glömt resten Blir spännande och se om jag lyckats gå ned något på måndag. Håller också med om att mötena är otillgängliga men jag måste trixa mig iväg till det så jag har press på mig annars skulle jag nog fuska ännu mer.
    ha ha bra
    Trollsländan skrev 2010-02-04 09:38:24 följande:
    Grattis till alla som gått ner igen!!!! Det gick bra för mig med, - 2,6 kg guldstjärna och dessutom är 5% målet uppnått!
    Grattis!!!! Jätte bra!!
    **Mamma till Sanna & Felicia **
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints