1977Maria Therese skrev 2010-02-04 18:01:52 följande:
Jag har gått ner med alla sätt de har, så lite av att de gör om varje år har nog med att tjärna pengar. För tio årsen så gick jag ner 30 kg :) Allt går ut på att äta efter tallriksmodellen enligt mig.När folk frågar om jag bantar säger jag att jag bara äter rätt.
Självklart är det så att de vill tjäna pengar. Man vill ju gärna tro att vv bara vill hjälpa filk att gå ner i vikt, men i slutändan är de ju ett vinstdrivande företag! Markandsföring är ju viktigt, och att gå ut med att "du får äta allt tills du blir mätt" (typ) lockar ju såklart nya medlemmar.
Dock tycker jag att det nya systemet ÄR genomtänkt, jag tycker att det är bra att man inte får spara, det motverkar att man äter jättelite i veckorna och massor på helgen. Jag tror även att tanken med veckorbonusen är bra, att man ska kunna unna sig lite utan att få dåligt samvete och tänka att det är kört och skita i allt och vräka i sig.
Jag gillar nya programmet, speciellt att de trycker på att man ska känna efter om man är mätt eller inte. Alla duoval (även frukt!) är fria
tills du är mätt, dvs de säger inte att man bör vräka i sig obegränsade mängder. Jag gillar det tänket!