• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Winnertaco
    Finbus skrev 2010-02-04 21:23:00 följande:
    Testade ProPoints calculatorn på hemsidan för första gången och fick det till 4 pp. Men är nog bra om någon med dubbelkollar, inte så säker ännu. Skall på bio imorgon, är det någon som vet hur mång pp biopopcorn innehåller? Hur stor kartong vågar jag köpa?
    Jag hade nog räknat som "vanliga" popcorn, dvs 3 pp för en liter.
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Cinsaga

Jag kör via nätet och tycker att det är bra. Man får ju sina guldstjärnor, feedback osv ändå, och idag när en fåning stjärna började blinka för att jag gått ner mer än 3 kg blev jag sådär fånigt lycklig och kände mig plötsligt som en av mina små elever i skolan *hi,hi* Hade gått ner 1,8 kg i veckan, och nu totalt 3,4 kg efter drygt 3 veckor ( varav en vecka på Kanarieöarna med buffé ... ). Men nu varnade de även för att jag inte "borde" gå ner i vikt såpass snabbt efter så många veckor och att det kunde leda till sjukdomar som gallsten och vad det nu stod. Sen vet man ju också att ifall man äter "lite" så minskar ämnesomsättningen. Men med minskade bonuspoäng och med födelsedagskalas både lördag och söndag, och vin till helgmaten så blir det säkert nemas problemas !

Problemet blir bara när man ska sätta sig ner och planera sin matlista för veckan ... Just nu börjar inspirationen tryta.

Ni som ska äta 29 pp - vad ska ni t ex äta under helgen ?

• Lilja07
    Cinsaga skrev 2010-02-04 21:53:08 följande:
    Jag kör via nätet och tycker att det är bra. Man får ju sina guldstjärnor, feedback osv ändå, och idag när en fåning stjärna började blinka för att jag gått ner mer än 3 kg blev jag sådär fånigt lycklig och kände mig plötsligt som en av mina små elever i skolan *hi,hi* Hade gått ner 1,8 kg i veckan, och nu totalt 3,4 kg efter drygt 3 veckor ( varav en vecka på Kanarieöarna med buffé ... ). Men nu varnade de även för att jag inte "borde" gå ner i vikt såpass snabbt efter så många veckor och att det kunde leda till sjukdomar som gallsten och vad det nu stod. Sen vet man ju också att ifall man äter "lite" så minskar ämnesomsättningen. Men med minskade bonuspoäng och med födelsedagskalas både lördag och söndag, och vin till helgmaten så blir det säkert nemas problemas ! Problemet blir bara när man ska sätta sig ner och planera sin matlista för veckan ... Just nu börjar inspirationen tryta. Ni som ska äta 29 pp - vad ska ni t ex äta under helgen ?
    bra ju

Prova dom rosépeppar biffarna, jätte goda! Finns med på recepten på VV-
  • Cinsaga

Tack för tipset Filippa K - ska testa dem. Men nu blir det lammfärspaj imorgon kväll och sushi på lördag - snabbt och gott. Och vin till såklart. {#lang_emotions_smile}

• Lilja07
    Cinsaga skrev 2010-02-04 22:52:56 följande:
    Tack för tipset Filippa K - ska testa dem. Men nu blir det lammfärspaj imorgon kväll och sushi på lördag - snabbt och gott. Och vin till såklart.
    vad är det för paj?
  • Cinsaga

Hittade en pajdeg på Tasteline tror jag det var, med mjölk och bakpulver. Annars tänker jag göra en med Kesella istället för smör.  Det förgräddar jag i ca 10 min. Sen gör bara en vanlig köttförssås , fast med lammfärs ( nötfärs är också gott ! ) med lök, vitlök, krossade tomater, köttbuljongtärning, balsamvinäger, och salt och peppar efter smak ( jag kör just nu en ganska så örtig variant med blandad "pizzakrydda". Ifall 500 gr lammfärs går ner räknar jag på ca 10 pp / 4 portioner, men jag tror inte att allt får plats. Lägger tillslut över skivade tomater , och just jag jag brukar inte ha ost över utan sticka ner lite bitar fetaost i pajen ( men dessa räknade jag inte in in pp ... ) Till det kan man äta en massa smaskens i olika skålar så får alla välja - majs, tortillachips, guocamole ( valfri mängd pp alltså ).

Ganska många pp, men en fräsch och supergod fredagmiddag !!!

Hmmmm, och vilket bra "recept" du fick va ... *hi,hi* Jag har ju inget riktigt utan bara gör som jag brukar.

Men testa, det är gott och poppis bland Olle och Thea ( 2 och 3 1/2 år )

• Aiwendil

Är så himla ledsen...
    Vågen stod på PLUS ETT KILO i morse

Undrar vad jag gör för fel?

Jag ammar och använder således mina 14 extra utöver de 30 jag fick tilldelat.
    Sen har jag 49 bonus och jag har bara använt 10 utav dessa...

Har verkligen varit jätteduktig...
    Usch vad besviken jag känner mig.. 

• zazzza

Meeen, hur länge har du hållt på ?

livet kräver omväxling
  • Aiwendil
    zazzza skrev 2010-02-05 08:15:07 följande:
    Meeen, hur länge har du hållt på ?
    Gamla systemet sen den 7e september... nya, sen förra fredagen
    Minus 10,6 kg
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints