• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • zazzza

har duräknat rätt då?  gick du ner me de gamla o upp me denya?

livet kräver omväxling
  • RiNan
    sockerslav skrev 2010-02-05 09:24:00 följande:
    Minus 0,6 för mig igår..... Går så jäkla sakta!!!
    Om du gick upp 0,6kg på en vecka, skulle du tycka att det vore sakta då med Jag tycker i alla fall att det var bra så grattis! Det är ju ändå 0,6kg mindre än förra veckan. Hur mycket har du gått ner sammanlagt? *nyfiken*
  • RiNan
    Aiwendil skrev 2010-02-05 08:51:51 följande:
    Gamla systemet sen den 7e september... nya, sen förra fredagen
    Jag tycker du kan ta det lugnt ändå. Ta och måtta dig också om du inte gjort det och så håller du koll på det varje vecka också. Ibland kan vågen visa plus utan att man gjort något fel. Oftast väger man dessutom 1-2kg mer på kvällen än på morgonen men du kanske vägde dig på morgonen? Du kan ha fått i dig lite för mycket salt som bundit åt dig mer vätska? Kanske är mensen på väg? Finns fler faktorer som kan visa plus också men har man koll på måtten och har gått ner där finns ju inget skäl till oro eller skäl till att förlora motivationen. Sen kanske kroppen måste ställa om sig när man går från det gamla till det nya? Vem vet. Mitt tips är att ta dina mått och sen kolla både vikten och måtten nästa vecka och se vad som hänt!
  • Aiwendil
    zazzza skrev 2010-02-05 09:21:03 följande:
    har duräknat rätt då?  gick du ner me de gamla o upp me denya?
    Ja.. jag har räknat rätt ...
    Ja, jag gick ner med vanliga pointssystemet och inte nu med det nya.

Har ätit mina 30 points + 14 amningspoints per dag samt använt 10 av mina bonuspoints.
    RiNan skrev 2010-02-05 09:53:27 följande:
    Jag tycker du kan ta det lugnt ändå. Ta och måtta dig också om du inte gjort det och så håller du koll på det varje vecka också. Ibland kan vågen visa plus utan att man gjort något fel. Oftast väger man dessutom 1-2kg mer på kvällen än på morgonen men du kanske vägde dig på morgonen? Du kan ha fått i dig lite för mycket salt som bundit åt dig mer vätska? Kanske är mensen på väg? Finns fler faktorer som kan visa plus också men har man koll på måtten och har gått ner där finns ju inget skäl till oro eller skäl till att förlora motivationen. Sen kanske kroppen måste ställa om sig när man går från det gamla till det nya? Vem vet. Mitt tips är att ta dina mått och sen kolla både vikten och måtten nästa vecka och se vad som hänt!
    Jag ska ta och mäta mig som du skriver.. det har jag inte gjort.
    Vägde mig förra morgonen och så nu i morse också så det är morgonvikt utan kläder och frukost
    Mens har jag inte haft på 3 månader (pco) så det vet jag inte men jag känner mig lite svullen...
    Jag tänkte också på det där att kroppen kanske måste ställa om sig på nåt sätt.
    Ska fråga på mötet på tisdag.. höra vad dom tror men man blir ju inte lycklig när man ställer sig och så ett stort fett PLUS
    Minus 10,6 kg
  • zazzza

fast kroppen gör som den vll ibland, vll du inte köra gamla då?

livet kräver omväxling
  • Majlo

Hej

Jag blir inte riktigt klok på en grej
    I pp-boken står ju allt typ kött i rå vikt, idag ska vi göra tacos och då väger ju jag min köttfärs när den e tillagad hur mycket får jag då äta för 3pp??
    I den gamla boken stod det alltid i både rå och tillagad det va mycket bättre
  • RiNan
    Aiwendil skrev 2010-02-05 10:01:17 följande:
    Jag ska ta och mäta mig som du skriver.. det har jag inte gjort. Vägde mig förra morgonen och så nu i morse också så det är morgonvikt utan kläder och frukost Mens har jag inte haft på 3 månader (pco) så det vet jag inte men jag känner mig lite svullen... Jag tänkte också på det där att kroppen kanske måste ställa om sig på nåt sätt. Ska fråga på mötet på tisdag.. höra vad dom tror men man blir ju inte lycklig när man ställer sig och så ett stort fett PLUS
    Hade du kissat denna gången

Men med tanke på att du känner dig lite svullen så är det nog det som spökar skulle jag tro. Vad det nu är som ger dig känslan. Jag kände mig så första veckan. Gick då ner 0,4kg. Andra veckan kände jag mig inte så och hade då gått ner 1,8kg.

Det är sant det där med att kroppen gör som den vill. Såg ett avsnitt av biggest looser där en kille såg till att äta en viss mängd med salta grejer för att binda åt sig en viss mängd vätska och då när det var dags att väga så vägde han 4kg (!!!!) mer. Personliga tränaren blev inte alls glad när han insåg vad killen gjort för att få någon annan att åka ut. Till nästa gång hade han ju sen blivit av med den vätskan plus mer.

Jag ska mäta mig på tisdag igen. När jag "vägde in mig" på gymmet tog PT´n mina mått och på tisdag ska jag få min intro (de har inte haft tider så jag har gått på pass etc) och då får jag mäta mig igen. Har gått några veckor nu så det ska bli spännande att se. Har bara gått ner 3kg. Inte för att det egentligen är bara eftersom det är på 3veckor men 3 kg känns inte som så mycket men ändå märker jag stor skillnad på kläderna. Så att mäta sig är nog bra när man ser resultatet!

Och sen sa vår konsulent att ibland har manfaktiskt bara gått ner något hekto och ibland visar vågen ingen skillnad men har man då tagit sina mått och det saknas 5cm på något ställe så förlorar man inte motivationen trots allt. En tjej hade tom mätt sitt ansikte och då sa konsulten att om vågen visar -0,1kg men att måttet i ansiktet har minskat så är det nog en häftig känsla att veta att man förlorat 1 hg från kinderna
  • zazzza

skulle jag bli glaaad av;)

livet kräver omväxling
  • sockerslav
    RiNan skrev 2010-02-05 09:49:34 följande:
    Om du gick upp 0,6kg på en vecka, skulle du tycka att det vore sakta då med Jag tycker i alla fall att det var bra så grattis! Det är ju ändå 0,6kg mindre än förra veckan. Hur mycket har du gått ner sammanlagt? *nyfiken*
    Har gått ner 2,8 kg på fyra veckor. Två hekto från den där jäkla guldstjärnan!
    Samtidigt som jag önskar att det går lite fortare så är jag givetvis nöjd över att de är åt rätt håll. Och det är ju en hälsosam viktnedgång.
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints