zazzza skrev 2010-02-05 09:21:03 följande:
har duräknat rätt då? gick du ner me de gamla o upp me denya?
Ja.. jag har räknat rätt ...
Ja, jag gick ner med vanliga pointssystemet och inte nu med det nya.
Har ätit mina 30 points + 14 amningspoints per dag samt använt 10 av mina bonuspoints.
RiNan skrev 2010-02-05 09:53:27 följande:
Jag tycker du kan ta det lugnt ändå. Ta och måtta dig också om du inte gjort det och så håller du koll på det varje vecka också. Ibland kan vågen visa plus utan att man gjort något fel. Oftast väger man dessutom 1-2kg mer på kvällen än på morgonen men du kanske vägde dig på morgonen? Du kan ha fått i dig lite för mycket salt som bundit åt dig mer vätska? Kanske är mensen på väg? Finns fler faktorer som kan visa plus också men har man koll på måtten och har gått ner där finns ju inget skäl till oro eller skäl till att förlora motivationen. Sen kanske kroppen måste ställa om sig när man går från det gamla till det nya? Vem vet. Mitt tips är att ta dina mått och sen kolla både vikten och måtten nästa vecka och se vad som hänt!
Jag ska ta och mäta mig som du skriver.. det har jag inte gjort.
Vägde mig förra morgonen och så nu i morse också så det är morgonvikt utan kläder och frukost
Mens har jag inte haft på 3 månader (pco) så det vet jag inte men jag känner mig lite svullen...
Jag tänkte också på det där att kroppen kanske måste ställa om sig på nåt sätt.
Ska fråga på mötet på tisdag.. höra vad dom tror men man blir ju inte lycklig när man ställer sig och så ett stort fett PLUS