• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Finbus
    Winnertaco skrev 2010-02-04 21:32:41 följande:
    Jag hade nog räknat som "vanliga" popcorn, dvs 3 pp för en liter.
    Mmmm, då skall jag "spara" så jag kan äta två liter ikväll

Jag blev förvånad igår över hur många poäng en bit lax är. 
  • tessanpower

Jag tog faktiskt bort 7 pp från mina 14 amningspp och då gick jag ned. Jag pratade med konsulten om detta och hon sa att sådant känner man själv. Så även om jag helammar äter jag alltså lite mindre pp. Kanske testa?

Idag åt jag årets första och sista semla. MUMS! Har tänkt och laddat länge för denna godbit och det var så gott. Men 1 räcker för i år :)

Är det någon som vet vad en köpepizza vegetarisk har i pp?

• Aiwendil
    tessanpower skrev 2010-02-05 12:51:39 följande:
    Jag tog faktiskt bort 7 pp från mina 14 amningspp och då gick jag ned. Jag pratade med konsulten om detta och hon sa att sådant känner man själv. Så även om jag helammar äter jag alltså lite mindre pp. Kanske testa?Idag åt jag årets första och sista semla. MUMS! Har tänkt och laddat länge för denna godbit och det var så gott. Men 1 räcker för i år :) Är det någon som vet vad en köpepizza vegetarisk har i pp?
    Ja, vet du.. jag har funderat på det där...
    Kanske ska prova att bara äta för 7 p istället då..
    Gick inte du ner när du åt hela 14?

För känner själv.. jag menar.. min son äter ju var 4e timma ungefär så helammar gör han ju!
    Minus 10,6 kg
  • 1977Maria Therese
    Finbus skrev 2010-02-05 12:24:17 följande:
    Mmmm, då skall jag "spara" så jag kan äta två liter ikväll Jag blev förvånad igår över hur många poäng en bit lax är. 
    VAd låg laxen på? Var det laxfile?
  • 1977Maria Therese
    RiNan skrev 2010-02-05 10:25:34 följande:
    Hade du kissat denna gången Men med tanke på att du känner dig lite svullen så är det nog det som spökar skulle jag tro. Vad det nu är som ger dig känslan. Jag kände mig så första veckan. Gick då ner 0,4kg. Andra veckan kände jag mig inte så och hade då gått ner 1,8kg. Det är sant det där med att kroppen gör som den vill. Såg ett avsnitt av biggest looser där en kille såg till att äta en viss mängd med salta grejer för att binda åt sig en viss mängd vätska och då när det var dags att väga så vägde han 4kg (!!!!) mer. Personliga tränaren blev inte alls glad när han insåg vad killen gjort för att få någon annan att åka ut. Till nästa gång hade han ju sen blivit av med den vätskan plus mer. Jag ska mäta mig på tisdag igen. När jag "vägde in mig" på gymmet tog PT´n mina mått och på tisdag ska jag få min intro (de har inte haft tider så jag har gått på pass etc) och då får jag mäta mig igen. Har gått några veckor nu så det ska bli spännande att se. Har bara gått ner 3kg. Inte för att det egentligen är bara eftersom det är på 3veckor men 3 kg känns inte som så mycket men ändå märker jag stor skillnad på kläderna. Så att mäta sig är nog bra när man ser resultatet! Och sen sa vår konsulent att ibland har manfaktiskt bara gått ner något hekto och ibland visar vågen ingen skillnad men har man då tagit sina mått och det saknas 5cm på något ställe så förlorar man inte motivationen trots allt. En tjej hade tom mätt sitt ansikte och då sa konsulten att om vågen visar -0,1kg men att måttet i ansiktet har minskat så är det nog en häftig känsla att veta att man förlorat 1 hg från kinderna
    Kan man väga mer inför mensen? Eller hur menar du?
  • tessanpower
    Aiwendil skrev 2010-02-05 14:11:42 följande:
    Ja, vet du.. jag har funderat på det där... Kanske ska prova att bara äta för 7 p istället då.. Gick inte du ner när du åt hela 14? För känner själv.. jag menar.. min son äter ju var 4e timma ungefär så helammar gör han ju!
    Jo, det gjorde jag, men jag tyckte det var så oregelbundet...eller jag vet inte, kanske har jag fel att jag kan äta 14 pp och ändå gå ned? men så här har min viktminskning sett ut.
    vecka1: -0,1kg
    vecka 2: -1,1 kg
    vecka 3: -0,2 kg
    Här började jag dra ned på amningspp
    vecka 4: -1,1 kg

så visst kan det vara så att jag hade gått ned ändå? Verkar gå ned mkt varannan vecka. Ska bli intressant att se hur det blir nästa vecka. Ligger jag kvar på minus 1kg så tror jag att jag ska äta bara 7 pp som amningstillägg.
  • Aiwendil
    tessanpower skrev 2010-02-05 16:29:56 följande:
    Jo, det gjorde jag, men jag tyckte det var så oregelbundet...eller jag vet inte, kanske har jag fel att jag kan äta 14 pp och ändå gå ned? men så här har min viktminskning sett ut.vecka1: -0,1kgvecka 2: -1,1 kgvecka 3: -0,2 kgHär började jag dra ned på amningsppvecka 4: -1,1 kgså visst kan det vara så att jag hade gått ned ändå? Verkar gå ned mkt varannan vecka. Ska bli intressant att se hur det blir nästa vecka. Ligger jag kvar på minus 1kg så tror jag att jag ska äta bara 7 pp som amningstillägg.
    Ja du får vänta och se då

Jag tänkte på en sak... vissa mammor går ju ner i vikt av att amma. Bara av själva amningen.. Det gör INTE jag... och då kanske jag inte ska äta de där extra pointsen!?
    Kanske bara behövs om man annars rasar i vikt?
    Vad tror du om den teorin?
    Minus 10,6 kg
  • sockerslav

Maken kom hem med varsin semla, så nu ska jag äta säsongens sista semla. Skulle gå in på nätet och kolla antal pp. Det finns två alternativ. Det ena är "semla 16 pp". Det andra är "Semla/Fastlagsbulle 9 pp"

Vilken ska man gå på?!?!?!
  • curiosa

I boken är semla 12pp....så det blev ju ytterligare ett alternatvi (125g)
    9pp hade ju vart bra.

• sockerslav

Ok, ett mellanting då. Får väl väga semlan.

Väntar på att dottern ska gå och lägga sig, ska sen krypa upp i soffan med min seml...eh make!
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints