• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Aiwendil
    meesa skrev 2010-02-06 09:17:05 följande:
    Aiwendil: Svar från en inte så aktiv tråddeltagare Jag är också ammande, och jag är precis som du, jag går inte ner någonting av amningen. Nu delammar jag visserligen bara, men om jag struntar i att äta mina amningspoints så blir jag efter ett tag alldeles matt, trött, yr och allmänt risig. Jag mår helt enkelt inte bra. Så just nu äter jag upp alla mina points ibland, och sparar in på amningspointsen ibland. Jag har helt enkelt dom som "extrabonuspoints" när jag är lite extra hungrig eller så, och så äter jag med gott samvete en extra smörgås eller burk kesella vanilj när jag känner att jag behöver. Jag försöker väl säga att du får testa helt enkelt, men att JAG tror det är en dålig idé att inte äta amningspointsen alls, framförallt när man helammar..
    Jag får testa mig fram, som du skriver..
    Tack för ditt svar.
    tessanpower skrev 2010-02-06 10:12:51 följande:
    Ah, intressant teori. Jag rasar inte heller i vikt av att amma. Det måste vara jätteolika. Vissa blir ju smala som pinnar :) Ja testar 1 vecka till med bara 7 pp som tillägg och sedan får jag se. Jag ser till att aldrig gå hungrig så jag klarar mig på 36 pp alla gånger.
    Ja.. jag tänkte göra så.. en vecka med 7 extra points (max).. och om jag är hungrig.. har det där suget liksom!
    1977Maria Therese skrev 2010-02-06 16:04:53 följande:
    Jag gick inte ner ett gram av amning och då ammade jag över ett år. Jag har svårt att gå ner nu också fast att jag inte äter nå socker eller annat som snabbmat mm...Jag går ner några få gram i veckan, men jag hoppas att jag blir klar till sommaren har bara 17 kg kvar
    Åh.. det var positivt.. härligt att höra
    Jag har ca 24kg kvar men räknar inte med att vara klar innan julafton.
    Tror du verkligen att det går att gå ner hela 17kg till sommaren?
    Det skulle ju vara UNDERBART..
    Jag vill gå ner NU nu NUUUU men jag vet ju att det tar tid.
    Att man inte kan stressa...
    Minus 10,6 kg
  • Lilja07
    Karin 81 skrev 2010-02-06 13:02:39 följande:
    Har vägt mig idag, minus 0,1 kg. Låter inte alls särskilt bra men jag är mycket nöjd eftersom vi hade dop förra helgen med smörgåstårta och morortskaka (som det blev att äta hela helgen eftersom det blev mycket över). Och dessutom var vi på begravning igår och då var det smörgåstårta igen. Så smörgåstårta tre gånger + massa fikabröd på en vecka och ändå minus. Då måste man ha skött sig bra däremellan!
    bra inställning Jag har inte gått ner något denna veckan, men sånt man får ta ibland

En fråga... vad är kokt kyckling? Ska koka med morötter osv. Hittar inget om det.
  • 1977Maria Therese
    Aiwendil skrev 2010-02-06 16:21:38 följande:
    Åh.. det var positivt.. härligt att höra Jag har ca 24kg kvar men räknar inte med att vara klar innan julafton. Tror du verkligen att det går att gå ner hela 17kg till sommaren? Det skulle ju vara UNDERBART.. Jag vill gå ner NU nu NUUUU men jag vet ju att det tar tid. Att man inte kan stressa...
    Jag lever på hoppet :) Men mitt fett sitter på magen och bröst så där börjar det hänga snyggt nu...

Jag vill inte gå ner till som jag vägde innan jag fick barn för då går jag nu från DD/90 till liten B/75 hualigen och jag har varit tjock i 2,5år plus graviditeten på 9 månader...PLASTIK på tuttarna tack{#lang_emotions_surprised}
  • Lilja07
    1977Maria Therese skrev 2010-02-06 22:02:03 följande:
    Jag lever på hoppet :) Men mitt fett sitter på magen och bröst så där börjar det hänga snyggt nu... Jag vill inte gå ner till som jag vägde innan jag fick barn för då går jag nu från DD/90 till liten B/75 hualigen och jag har varit tjock i 2,5år plus graviditeten på 9 månader...PLASTIK på tuttarna tack
    usch ja, håller med dig! ha ha
  • 1977Maria Therese
    Filippa K skrev 2010-02-06 22:07:37 följande:
    usch ja, håller med dig! ha ha
    Haha fast operera en frisk kropp skulle jag aldrig göra. Lite utfyllnad får man spara. Sen är det snyggare med fett på kroppen än benig!{#lang_emotions_cool}
  • Lilja07
    1977Maria Therese skrev 2010-02-06 22:32:50 följande:
    Haha fast operera en frisk kropp skulle jag aldrig göra. Lite utfyllnad får man spara. Sen är det snyggare med fett på kroppen än benig!
    ja så sant så!
  • Trollsländan

Så skönt att läsa allt positivt i tråden, speciellt när man har en sån där dag när allt bara känns trist...

Jag önskar att mina bröst också försvinner lite, har aldrig hänt förut, har 85 h. Gör de inte det och jag kan hålla vikten så ska jag försöka få en förminskning av landstinget.

Matmässigt går det bra med vv är lite tråkigt bara när man får besök och bjuder på något gott. Jag älskar kakor och annat men det är inte värt det när man ser resultatet på kroppen.

• Mumu

Jag var ju på fest igår, och jag måste bara berätta hur BRA det gick ! Jag åt kallskuret och tog ca en dl potatissallad och en bit bröd. En liten skiva brie och så maaaassor av färsk frukt. Under kvällen åt jag också några nävar chips (inte mer än kanske 2 dl) och guuuuud vad det var gott! Chips är min stora last och det enda jag saknar på riktigt. Så maten klarade jag inom mina vanliga dagliga ProPoints. 

Sen drack jag en flaska rödvin och några munnar cider, så jag fick ta 20 av min veckobonus, vilket jag är mer än nöjd med. Och stoltast av allt är jag över detta: När vi kom hem klockan två på natten var sambon lite hungrig och gjorde i ordning värsta mackorna. Jag åt... en banan ! Och i morse åt jag min vanliga vv-frukost istället för att flippa ut och äta en mackfrukost. Det känns så bra att fixa såna här grejer på bästa möjliga sätt! Och min belöning kommer ikväll, för då ska jag unna mig en kebab med bröd inom mina dagliga points!
    Bäst just nu: HIMYM
  • Finbus

byebyekilo: vilka fina bilder med så tydligt resultat på fem veckor. Får mig lite att bli lite motiverad så här första veckan med oändligt antal kilo att gå ned. Tänk att det faktiskt kan vara lite roliga resultat efter redan fem veckor.

• Finbus

Vad skönt att läsa att det är fler som har sådan där envis fettma. Jag gick upp i vikt när jag ammade fast jag ammade varannan timme dygnet runt och dessutom gick ca 1 h per dag med barnvagnen. Självklart att de är mina matvanor som har gjort mig överviktig men sedan har jag en kropp som är väldigt duktig på att lägga på sig och sedan hålla hårt fast i kilona. När jag var med i viktväktarna förra gången gick jag i snitt ned 0.2 kg per vecka trots att jag följde programmet strikt. Alltid drygt när man gått ned sina 0.2 kg och de skriver upp veckans genonsnittliga viktminskning för gruppen som brukar vara närmare 1 kg. Tror aldrig någonsin att jag upplevde att jag gått ned mer än genomnsittet även om jag så missat en veckas vägning så min viktminskning motsvarade två veckor.

Blev väldigt gnällig nu men har lite ångest inför vägningen imorgon, vägde 91,7 kg igår hemma på min mammas våg vilket är +1.6 kg mot invägningen förra veckan. Fast nu på morgonen, utan kläder, vägde jag 89,4 kg på samma våg.

Förra mötet jag gick på var på förmiddagen så jag undrar lite om jag vågar gå på ett eftermiddagsmöte eller om det bara kommer göra mig deppig då jag väger mycket mer då...

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints