meesa skrev 2010-02-06 09:17:05 följande:
Aiwendil: Svar från en inte så aktiv tråddeltagare Jag är också ammande, och jag är precis som du, jag går inte ner någonting av amningen. Nu delammar jag visserligen bara, men om jag struntar i att äta mina amningspoints så blir jag efter ett tag alldeles matt, trött, yr och allmänt risig. Jag mår helt enkelt inte bra. Så just nu äter jag upp alla mina points ibland, och sparar in på amningspointsen ibland. Jag har helt enkelt dom som "extrabonuspoints" när jag är lite extra hungrig eller så, och så äter jag med gott samvete en extra smörgås eller burk kesella vanilj när jag känner att jag behöver. Jag försöker väl säga att du får testa helt enkelt, men att JAG tror det är en dålig idé att inte äta amningspointsen alls, framförallt när man helammar..
Jag får testa mig fram, som du skriver..
Tack för ditt svar.
tessanpower skrev 2010-02-06 10:12:51 följande:
Ah, intressant teori. Jag rasar inte heller i vikt av att amma. Det måste vara jätteolika. Vissa blir ju smala som pinnar :) Ja testar 1 vecka till med bara 7 pp som tillägg och sedan får jag se. Jag ser till att aldrig gå hungrig så jag klarar mig på 36 pp alla gånger.
Ja.. jag tänkte göra så.. en vecka med 7 extra points (max).. och om jag är hungrig.. har det där suget liksom!

1977Maria Therese skrev 2010-02-06 16:04:53 följande:
Jag gick inte ner ett gram av amning och då ammade jag över ett år. Jag har svårt att gå ner nu också fast att jag inte äter nå socker eller annat som snabbmat mm...Jag går ner några få gram i veckan, men jag hoppas att jag blir klar till sommaren har bara 17 kg kvar
Åh.. det var positivt.. härligt att höra
Jag har ca 24kg kvar men räknar inte med att vara klar innan julafton.
Tror du verkligen att det går att gå ner hela 17kg till sommaren?
Det skulle ju vara UNDERBART..
Jag vill gå ner NU nu NUUUU men jag vet ju att det tar tid.
Att man inte kan stressa...