• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Aiwendil

Heja Mumu vad DUKTIGT av dig! {#lang_emotions_laughing}
    Speciellt när man kommer hem och är sugen sådär... det är svårt.

I morse åt vi scones med OST på ... aah... det var GOTT...
    Vet inte hur många pp det gick åt där men jag räknar det som att jag tagit alla mina bonuspoints så blir det inte för mycket i allafall!

Nu JÄDRANS ska det vara minus på vågen på fredag när jag väger mig.
    Nu ska det gå...

Minus 10,6 kg
  • Aiwendil
    ebbebulan skrev 2010-02-07 17:58:24 följande:
    har träningsvärk idag o det är en skön känsla...
    Härligt!
    Minus 10,6 kg
  • Lilja07
    Mumu skrev 2010-02-07 14:07:23 följande:
    Jag var ju på fest igår, och jag måste bara berätta hur BRA det gick ! Jag åt kallskuret och tog ca en dl potatissallad och en bit bröd. En liten skiva brie och så maaaassor av färsk frukt. Under kvällen åt jag också några nävar chips (inte mer än kanske 2 dl) och guuuuud vad det var gott! Chips är min stora last och det enda jag saknar på riktigt. Så maten klarade jag inom mina vanliga dagliga ProPoints.  Sen drack jag en flaska rödvin och några munnar cider, så jag fick ta 20 av min veckobonus, vilket jag är mer än nöjd med. Och stoltast av allt är jag över detta: När vi kom hem klockan två på natten var sambon lite hungrig och gjorde i ordning värsta mackorna. Jag åt... en banan ! Och i morse åt jag min vanliga vv-frukost istället för att flippa ut och äta en mackfrukost. Det känns så bra att fixa såna här grejer på bästa möjliga sätt! Och min belöning kommer ikväll, för då ska jag unna mig en kebab med bröd inom mina dagliga points!
    Va duktig du är! Ja man måste unna sig med, annars blri det nog lättare pannkaka av allt...
    ebbebulan skrev 2010-02-07 17:58:24 följande:
    har träningsvärk idag o det är en skön känsla...
    härligt!!! Har jag med

Är det någon som vill skriva en dag med maten? Hur äter ni?
  • Mumu

Tack Aiwendil och Filippa K, det känns verkligen toppen ! Och det var riktigt gott med kebab nu ikväll istället. 

Hur jag äter under en dag? Det är så olika, men oftast äter jag fil och flingor, banan och knäckemacka med mjukost, skinka och grönsaker till frukost. Till lunch äter jag skolmat (är lärare), så då tar jag det som bjuds. Alltid halva tallriken med grönsaker, liten portion av kolhydraterna och om det inte är nåt uppenbart onyttigt som pannkaka, pyttipanna eller så, så räknar jag lunchen som 8 eller 9 Propoints. Det är det bästa jag kan göra, jag kan ju aldrig veta hur mycket det är egentligen. Till middag äter jag ordentlig lagad mat här hemma, grytor, kött, fisk eller kyckling med pasta, ris eller potatis. Nån god grönsak till. Ett eller ett par mellanmål blir det också under dagen, oftast då frukt. Jag har ofta några points kvar på kvällen och då dricker jag te och äter en knäckemacka med skinka och grönsaker. Eller om jag har mycket points kvar, en mjuk smörgås.
    Bäst just nu: HIMYM
  • Lilja07
    Mumu skrev 2010-02-07 22:37:14 följande:
    Tack Aiwendil och Filippa K, det känns verkligen toppen ! Och det var riktigt gott med kebab nu ikväll istället.  Hur jag äter under en dag? Det är så olika, men oftast äter jag fil och flingor, banan och knäckemacka med mjukost, skinka och grönsaker till frukost. Till lunch äter jag skolmat (är lärare), så då tar jag det som bjuds. Alltid halva tallriken med grönsaker, liten portion av kolhydraterna och om det inte är nåt uppenbart onyttigt som pannkaka, pyttipanna eller så, så räknar jag lunchen som 8 eller 9 Propoints. Det är det bästa jag kan göra, jag kan ju aldrig veta hur mycket det är egentligen. Till middag äter jag ordentlig lagad mat här hemma, grytor, kött, fisk eller kyckling med pasta, ris eller potatis. Nån god grönsak till. Ett eller ett par mellanmål blir det också under dagen, oftast då frukt. Jag har ofta några points kvar på kvällen och då dricker jag te och äter en knäckemacka med skinka och grönsaker. Eller om jag har mycket points kvar, en mjuk smörgås.
    tack!
  • Aiwendil

En dag kan se ut så här för mig:

Frukost:
    Havregrynsgröt
    Mjölk
    Banan (eller äppelmos ibland)

Mellis:
    Frukt

Lunch:
    Idag blev det köttfärssås och pasta... gjorde sås med mycket morötter, champinjoner och sånt som är gratis

Mellis:
    Knäckemacka med mjukost och gurka, tomat.
    En kopp te och en liten småkaka (måste ha nåt sött, tyvärr)

Middag:
    Fisk i ugn, pressad potatis och en stor sallad.

Kvällsfika:
    En kopp te, fruktsallad och 1dl lättglass, vanilj.

Minus 10,6 kg
  • Majlo
    Så här ser oftast min dag ut

Frukost: (på jobbet hinner inte eller tycker att det e tidigt att äta 6.30, så frukten brukar ätas upp i bilen efter att jag lämnat barnen på dagis)
    En frukt
    2 knäckisar 
    smör
    17% ost

Lunch:
    Idag blev det rester sen i lördags, fläskfile med sås och ungsrostade grönsaker (ingen potatis)

Mellis:
    Ett äpple

Middag:
    Kycklingfilé med pasta och grönsaker eller sallad.
    kanske en macka till det om jag har mycket pp kvar

Idag ska jag väga mig???!!! 
  • Lilja07

Tack alla!

• Innerjoin

Så här äter jag:
    Frukost:
    1 st 5 PP bröd tex Fazer Frökuse eller Pågen God Form. Rostas lite.
    1 msk 8% mjukost, lite sallad, 2 skivor tunna skivor skinka, 1 skiva 17% ost, gurka.
    Lite fruktsallad. 7 PP
    Lunch: Kelda soppa med lite kyckling el. fisk i + grönsaker. Färdig V.v rätt. 9PP
    Mellis: Frukt
    Middag: Olika, men ligger alltid på 11PP
    Kvällis: Fruktsallad med 2 msk keso/kesella som är blandad med liiite sötningsmedel och vaniljpulver. 1 msk rostade pumpafrön

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints