• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Lilja07
    sockerslav skrev 2010-02-05 18:52:42 följande:
    Maken kom hem med varsin semla, så nu ska jag äta säsongens sista semla. Skulle gå in på nätet och kolla antal pp. Det finns två alternativ. Det ena är "semla 16 pp". Det andra är "Semla/Fastlagsbulle 9 pp" Vilken ska man gå på?!?!?!
    men så trist. Ta mitt emellan...  nu är det nog för sent att svara iofs =)
  • Lilja07
    byebyekilo skrev 2010-02-05 19:56:03 följande:
    nej fina bilder! Det synd absolut att du har gått ner!! Va roligt! Grattis!

Tränar ni något?
  • meesa

Aiwendil: Svar från en inte så aktiv tråddeltagare Jag är också ammande, och jag är precis som du, jag går inte ner någonting av amningen. Nu delammar jag visserligen bara, men om jag struntar i att äta mina amningspoints så blir jag efter ett tag alldeles matt, trött, yr och allmänt risig. Jag mår helt enkelt inte bra. Så just nu äter jag upp alla mina points ibland, och sparar in på amningspointsen ibland. Jag har helt enkelt dom som "extrabonuspoints" när jag är lite extra hungrig eller så, och så äter jag med gott samvete en extra smörgås eller burk kesella vanilj när jag känner att jag behöver.
    Jag försöker väl säga att du får testa helt enkelt, men att JAG tror det är en dålig idé att inte äta amningspointsen alls, framförallt när man helammar..

• Mumu

Jag tränar inget. Tja, inte mer än att jag släpar pulkor fram och tillbaka till dagis och går ganska långt till och från bussen då ... Men ingen aktiv träning för tränandets skull. Skulle gärna komma igång med att träna med mitt Wii igen, för EA Active sports tycker jag bjuder på en bra genomkörare, men... jag är så lat. Sen så älskar jag att gå promenader, kan gå precis hur långt som helst bara jag har sällskap. Men det blir tyvärr sällan.

Ikväll ska vi på fest! Skoj, skoj. Men jag måste nog offra en hel del av veckobonusen för att det ska gå ihop. Resten av veckobonusen kommer att gå åt när lilltjejen fyller år nästa torsdag. Så nu gäller det att planera! Det här blir den första riktiga utmaningen för mig, hittills tycker jag att det gått väldigt bra i och med att man vetat att det inte gör något om man överskrider sina Propoints med nån enstaka nån dag.
    Bäst just nu: HIMYM
  • zazzza

byebyekilon!  kul att se vilken skillnad......jag är 166cm o väger nu 73 tror jag,,,,
     jag vill komma igång men vet inte vaflr jagdrar ut på det....jag vet ju hur skönt dde är med belöningen, när man ser kilo på kilo försvinna..:(

livet kräver omväxling
  • tessanpower
    Aiwendil skrev 2010-02-05 16:54:08 följande:
    Ja du får vänta och se då Jag tänkte på en sak... vissa mammor går ju ner i vikt av att amma. Bara av själva amningen.. Det gör INTE jag... och då kanske jag inte ska äta de där extra pointsen!? Kanske bara behövs om man annars rasar i vikt? Vad tror du om den teorin?
    Ah, intressant teori. Jag rasar inte heller i vikt av att amma. Det måste vara jätteolika. Vissa blir ju smala som pinnar :) Ja testar 1 vecka till med bara 7 pp som tillägg och sedan får jag se. Jag ser till att aldrig gå hungrig så jag klarar mig på 36 pp alla gånger.
  • Karin 81

Har vägt mig idag, minus 0,1 kg. Låter inte alls särskilt bra men jag är mycket nöjd eftersom vi hade dop förra helgen med smörgåstårta och morortskaka (som det blev att äta hela helgen eftersom det blev mycket över). Och dessutom var vi på begravning igår och då var det smörgåstårta igen. Så smörgåstårta tre gånger + massa fikabröd på en vecka och ändå minus. Då måste man ha skött sig bra däremellan!

• Mumu
    Karin 81 skrev 2010-02-06 13:02:39 följande:
    Har vägt mig idag, minus 0,1 kg. Låter inte alls särskilt bra men jag är mycket nöjd eftersom vi hade dop förra helgen med smörgåstårta och morortskaka (som det blev att äta hela helgen eftersom det blev mycket över). Och dessutom var vi på begravning igår och då var det smörgåstårta igen. Så smörgåstårta tre gånger + massa fikabröd på en vecka och ändå minus. Då måste man ha skött sig bra däremellan!
    Tummen upp! Jag gillar ditt positiva tänkande !
    Bäst just nu: HIMYM
  • 1977Maria Therese
    meesa skrev 2010-02-06 09:17:05 följande:
    Aiwendil: Svar från en inte så aktiv tråddeltagare Jag är också ammande, och jag är precis som du, jag går inte ner någonting av amningen. Nu delammar jag visserligen bara, men om jag struntar i att äta mina amningspoints så blir jag efter ett tag alldeles matt, trött, yr och allmänt risig. Jag mår helt enkelt inte bra. Så just nu äter jag upp alla mina points ibland, och sparar in på amningspointsen ibland. Jag har helt enkelt dom som "extrabonuspoints" när jag är lite extra hungrig eller så, och så äter jag med gott samvete en extra smörgås eller burk kesella vanilj när jag känner att jag behöver. Jag försöker väl säga att du får testa helt enkelt, men att JAG tror det är en dålig idé att inte äta amningspointsen alls, framförallt när man helammar..
    Jag gick inte ner ett gram av amning och då ammade jag över ett år. Jag har svårt att gå ner nu också fast att jag inte äter nå socker eller annat som snabbmat mm...

Jag går ner några få gram i veckan, men jag hoppas att jag blir klar till sommaren har bara 17 kg kvar {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints