• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • tessanpower

Min Pointsräddare i nöden är quornsallad! Jag steker upp ett par quornfileér (1pp/st) och sedan gör jag en stor god sallad med nötter. Man blir väldigt mätt av all quorn och det kostar väldigt lite pp.

• Aiwendil

Att quorn var så billigt visste jag inte Låter ju bra...

Jag har haft en skitdag idag. Såååå sugen på fett och socker och det är bara att inse att den här dagen gick åt fanders.. men men...
    It´s a new day tomorrow... hoppas den blir bättre... {#lang_emotions_embarassed}

Minus 10,6 kg
  • RiNan

Jag har sååååååå svårt med detta! Någon som har några bra tips att komma med? Jag är så dålig på att äta. När maten väl står framme så är det inga problem men jag är så oinspirerad att ta mig an mat. Ser till att barnen får i sig mat (har en 1åring så de äter rätt olika tider och vi ser alltid till att sitta tillsammans) men för mig har det blivit nutrilettshakes lite nu och då under dagen för att få i mig lite "mat" och näringsämnen. De innehåller dessutom bara 4 points så jag kommer inte direkt upp i mina points.

Antingen har jag en dag då jag kör över rejält eller så har jag en dag som idag.
    Idag har jag ätit:

Frukost kl 10.30: Shake samt äggröra på 1st ägg med lite riven ost.
    Lunch kl 15.20: Shake.

Har haft en banan i väskan till mellanmål men där ligger den fortfarande. Känner mig hungrig men är så osugen på mat. Orkar liksom inte ta tag i att fixa något. Har ni några bra tips att komma med? De första 2-3 veckorna gick bra men nu börjar jag sjunka in i mitt gamla igen...

• Mian80
    RiNan skrev 2010-02-08 17:01:41 följande:
    Jag har sååååååå svårt med detta! Någon som har några bra tips att komma med? Jag är så dålig på att äta. När maten väl står framme så är det inga problem men jag är så oinspirerad att ta mig an mat. Ser till att barnen får i sig mat (har en 1åring så de äter rätt olika tider och vi ser alltid till att sitta tillsammans) men för mig har det blivit nutrilettshakes lite nu och då under dagen för att få i mig lite "mat" och näringsämnen. De innehåller dessutom bara 4 points så jag kommer inte direkt upp i mina points. Antingen har jag en dag då jag kör över rejält eller så har jag en dag som idag. Idag har jag ätit:Frukost kl 10.30: Shake samt äggröra på 1st ägg med lite riven ost.Lunch kl 15.20: Shake. Har haft en banan i väskan till mellanmål men där ligger den fortfarande. Känner mig hungrig men är så osugen på mat. Orkar liksom inte ta tag i att fixa något. Har ni några bra tips att komma med? De första 2-3 veckorna gick bra men nu börjar jag sjunka in i mitt gamla igen...
    hmm, det där låter inte alls bra, risken är att du blir trött och sugen på annat och snabbt halkar in på gamla vanor.
    Mitt tips är att du tar en dag och lagar upp en hel del matlådor av olika maträtter som du sedan fryser in, då har du de dagar du inte känner för att fixa mat, bara att ta fram och värma i micron.
    Gör iordning en stor sallad som du har i kylen och kan ta av som räcker flera dagar (olika sallad, morot, groddar m.m). DÅ kan du lätt göra en sallad iaf, med skinka, nötter m.m (vad du har ikylen). Kall pasta kan man oxå ha i kylen några dagar som du kan fixa en enkel pastasallad av.
    Koka oxå några extra ägg som du har i kylen. (gott med tonfisksallad). Hoppas du snart kommer igång igen.
    Lycka till!
  • Mian80
    tessanpower skrev 2010-02-08 16:17:23 följande:
    Min Pointsräddare i nöden är quornsallad! Jag steker upp ett par quornfileér (1pp/st) och sedan gör jag en stor god sallad med nötter. Man blir väldigt mätt av all quorn och det kostar väldigt lite pp.
    Vilket bra tips med quorn, att jg inte tänkt på det!
    Aiwendil skrev 2010-02-08 16:44:10 följande:
    Att quorn var så billigt visste jag inte Låter ju bra...Jag har haft en skitdag idag. Såååå sugen på fett och socker och det är bara att inse att den här dagen gick åt fanders.. men men...It´s a new day tomorrow... hoppas den blir bättre...
    Ja vissa dagar är helt enkelt skit, man vill bara ha massa gottigt.....
    Nya tag imorgon!!!!!
  • tiptoe

Någon som vet hur man tar bort att man uppnått målvikt på sidan?? mina dagliga pp ökade upp till 50 bara för att jag hade fel målvikt inskriven, å även om jag ändrat min målvikt så får jag inte mina PP att ändra sig tillbaka..

• Fjorren

Bra tips det där med quorn; måste oxå testa det.
    Har min tredje vägning imorgon men hoppas inte på för mycket då vi varit praktiskt taget boende på sjukhus hela veckan hos dottern som är inlagd.
    Har skrivit upp pp så gott jag kunnat men gissat på en del pp's då och då....så vi får väl se hur domen lyder imorrn bitti.

Blir bonus och en glad överraskning ifall vågen visar minus men annars är jag just för tillfället mest ute efter positiva nyheter gällandes dotterns tillfrisknande. 

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 4 februari
  • 1977Maria Therese

Jag kan också vara utan mat länge ibland fram till kl fem på eftermidddagen. Jag äter aldrig frukost och sen när lunchen är mår jag lite illa äter en macka eller kex, middag kan kännas skit lite pasta och nått annat...

Jag har svårt att planera tror jag.  Förr åt jag fika bröd när jag var hungrig nu är det smörgås mm.

Ska ta tag och kanske göra mycke mat som går att värma och lägga port i frysen. Älskar såser men finns det någon nyttig som man kan äta fast man har problem med galla?

• 1977Maria Therese

Förra inl var till RiNan

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints