• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • RiNan
    1977Maria Therese skrev 2010-02-08 18:06:15 följande:
    Jag kan också vara utan mat länge ibland fram till kl fem på eftermidddagen. Jag äter aldrig frukost och sen när lunchen är mår jag lite illa äter en macka eller kex, middag kan kännas skit lite pasta och nått annat... Jag har svårt att planera tror jag.  Förr åt jag fika bröd när jag var hungrig nu är det smörgås mm. Ska ta tag och kanske göra mycke mat som går att värma och lägga port i frysen. Älskar såser men finns det någon nyttig som man kan äta fast man har problem med galla?
    Det är skumt att man är funtad så. Jag kan också gå jätte länge utan att äta. Det var därför som jag för några år sen började med herbalife till furkost. Det fungerade kalasbra. Nu har jag missat att beställa mer så jag kör med nutrilet men herbalife har mycket mycket mer med protein så man klarar sig längre. Tar jag inte en shake till frukost kan det gå låååååång tid utan mat och kroppen behöver ju faktiskt något på morgonen.

För mig handlar det inte om planering tror jag. För även om jag har mat i kylskåpet så hamnar den av någon anledning inte i mig mage. Vet inte vad det beror på riktigt. Men chansen är ju trots allt större att jag får i mig något om jag har något färdigt o kylskåpet än om jag inte har det {#lang_emotions_dreamer}

Mian80: Tipset om ägg tar jag direkt åt mig!  Jag brukar faktiskt slänga ihop en äggröra lite nu och då men tom den drar jag ut på innan jag gör en. Ett ägg är faktiskt inte så svårt att få i sig om det är klart i kylen. Hur länge klarar sig färdigkokta ägg i kylen tro?

Nu har jag ätit lite. Blev en äggröra med lite av gårdagens rester (1/2dl fullkornsspagetti, några msk köttfärssås), sesamfrön och ost. Inte det godaste men mannen hade lämnat lite lite lite kvar i en matlåda så jag gjorde lite röra och delade med dottern. Ska iväg och träna snart så då slänger jag väl i mig en till shake. Har möte och vägning imorgon och efter det ska jag skaffa nya rutiner! Ska skriva matlista och se till att följa den!
  • zazzza

ffår jag va me här fast jag har börjat idag på det GAMLA systemet??????? "snälla"

livet kräver omväxling
  • Mumu

Jag är nästan säker på att jag kommer att ha gått upp den här veckan (tjuvväger mig då och då) och det är verkligen orättvist! Jag har inte vägt mig på VV på två veckor, så att jag var på fest i helgen borde inte ha den effekten, särskilt som jag faktiskt höll mig inom mina points! Klart jag inte ska ta ut nåt i förskott, men jag tror faktiskt att jag står stilla eller går upp. Blä!

Men OM det nu är så... så ska jag inte förlora fokus för det. Jag ska köra på och tänka att det här faktiskt är så lätt att det inte är någon uppoffring. Positive thinking!
    Bäst just nu: HIMYM
  • Mian80
    1977Maria Therese skrev 2010-02-08 18:02:50 följande:
    Vad är quorn?
    http://www.quorn.se/Om-Quorn/
    Här kan du läsa om quorn. Finns olika sorter, som färs, bitar som man kan använda ist för kött.
    zazzza skrev 2010-02-08 19:33:55 följande:
    ffår jag va me här fast jag har börjat idag på det GAMLA systemet??????? "snälla"
    Klart man får det.
    Mumu skrev 2010-02-08 19:58:51 följande:
    Jag är nästan säker på att jag kommer att ha gått upp den här veckan (tjuvväger mig då och då) och det är verkligen orättvist! Jag har inte vägt mig på VV på två veckor, så att jag var på fest i helgen borde inte ha den effekten, särskilt som jag faktiskt höll mig inom mina points! Klart jag inte ska ta ut nåt i förskott, men jag tror faktiskt att jag står stilla eller går upp. Blä! Men OM det nu är så... så ska jag inte förlora fokus för det. Jag ska köra på och tänka att det här faktiskt är så lätt att det inte är någon uppoffring. Positive thinking!
    Helt rätt tänkt!!!! Jag känner likadant, har iof inte smygvägt mig så jag vet inte om jag gått upp, har tränat och skött pp, men man vet aldrig.
    Håller med om att det är väldigt lätt, rullar på.
  • Lilja07

Tack

• Lilja07
    zazzza skrev 2010-02-08 19:33:55 följande:
    klart du får

RiNan; jaa planering är a & o för mig med. Bra tips du har fått
  • Fjorren

Idag var det dax att väga sig igen; och jippie!!! Jag fick min första stjärna!!
    Har gått ner 0,7 kg sen förra veckan; trots att vi flaxat fram o tebax mellan hem och sjukhus och jag inte riktigt lyckats haft nån koll på det jag ätit! Så totalt 3,4 kg sen starten för tre veckor sen Är så glaaaad!

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 4 februari
  • zazzza

ÅHHHH va snälla ni är;)  j jag är lika som RINAN, ibland är de så svårt att äta allt man ska, förra gången (förra året) jag började med vv var det så FRUKTANSVÄRT jobbigt att börja äta allt.. jag tvingade mig fast jag höll på spy!!!! fast  de va bra för jag gick ner jättemycket då..till slut var jag nere på 62.4 som minst.

nu väger jag 73,2 igen!!!!fast jag har inte mått bra under tiden så de har väl gjort sitt!

så igår börja jag på fjärde omgången me vv....

jo jag kom på varför jag tycker de är jobbigt me maten,bla för att göra god vv-mat lär man ha i så många små ingredienser för att få god smak, annars kan man ju bara hälla på grädde ivad som helst så blir de gött!   o jag gillar inte komplicerade saker, vill att de ska va enkelt....
    så de går lättare m tiden man kommer in i vv tänket,  alltid värst i början....
     ska väga mig snart!  

livet kräver omväxling
  • zazzza

oj  71,8 de måste va vätska, ja menar 1,5 på EN DAG!!!!

livet kräver omväxling
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints