1977Maria Therese skrev 2010-02-08 18:06:15 följande:
Jag kan också vara utan mat länge ibland fram till kl fem på eftermidddagen. Jag äter aldrig frukost och sen när lunchen är mår jag lite illa äter en macka eller kex, middag kan kännas skit lite pasta och nått annat... Jag har svårt att planera tror jag. Förr åt jag fika bröd när jag var hungrig nu är det smörgås mm. Ska ta tag och kanske göra mycke mat som går att värma och lägga port i frysen. Älskar såser men finns det någon nyttig som man kan äta fast man har problem med galla?
Det är skumt att man är funtad så. Jag kan också gå jätte länge utan att äta. Det var därför som jag för några år sen började med herbalife till furkost. Det fungerade kalasbra. Nu har jag missat att beställa mer så jag kör med nutrilet men herbalife har mycket mycket mer med protein så man klarar sig längre. Tar jag inte en shake till frukost kan det gå låååååång tid utan mat och kroppen behöver ju faktiskt något på morgonen.
För mig handlar det inte om planering tror jag. För även om jag har mat i kylskåpet så hamnar den av någon anledning inte i mig mage. Vet inte vad det beror på riktigt. Men chansen är ju trots allt större att jag får i mig något om jag har något färdigt o kylskåpet än om jag inte har det
Mian80: Tipset om ägg tar jag direkt åt mig! Jag brukar faktiskt slänga ihop en äggröra lite nu och då men tom den drar jag ut på innan jag gör en. Ett ägg är faktiskt inte så svårt att få i sig om det är klart i kylen. Hur länge klarar sig färdigkokta ägg i kylen tro?
Nu har jag ätit lite. Blev en äggröra med lite av gårdagens rester (1/2dl fullkornsspagetti, några msk köttfärssås), sesamfrön och ost. Inte det godaste men mannen hade lämnat lite lite lite kvar i en matlåda så jag gjorde lite röra och delade med dottern. Ska iväg och träna snart så då slänger jag väl i mig en till shake. Har möte och vägning imorgon och efter det ska jag skaffa nya rutiner! Ska skriva matlista och se till att följa den!