• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Lilja07
    zazzza skrev 2010-02-09 09:10:14 följande:
    ÅHHHH va snälla ni är;)  j jag är lika som RINAN, ibland är de så svårt att äta allt man ska, förra gången (förra året) jag började med vv var det så FRUKTANSVÄRT jobbigt att börja äta allt.. jag tvingade mig fast jag höll på spy!!!! fast  de va bra för jag gick ner jättemycket då..till slut var jag nere på 62.4 som minst. nu väger jag 73,2 igen!!!!fast jag har inte mått bra under tiden så de har väl gjort sitt! så igår börja jag på fjärde omgången me vv.... jo jag kom på varför jag tycker de är jobbigt me maten,bla för att göra god vv-mat lär man ha i så många små ingredienser för att få god smak, annars kan man ju bara hälla på grädde ivad som helst så blir de gött!   o jag gillar inte komplicerade saker, vill att de ska va enkelt.... så de går lättare m tiden man kommer in i vv tänket,  alltid värst i början....  ska väga mig snart!  
    så känner jag med! Alltd så himla många ingredienser
    Man får kämpa i början, ta sig i kragen.. ska göra det snart
    **Mamma till Sanna & Felicia **
  • zazzza

är det ngn som har ett bra recept på grahamsbullar så man vet hur mycke points de är när man bakar själv?

kan man räkna ut det gamla pointsvärdet på det nya, jag menar om de står 11pp inya färdigmaträtter, som förut var 6 eller nåt.... för snart  försvinner väl de gamla förpackningarna?

livet kräver omväxling
  • RiNan
    zazzza skrev 2010-02-09 09:10:14 följande:
     jo jag kom på varför jag tycker de är jobbigt me maten,bla för att göra god vv-mat lär man ha i så många små ingredienser för att få god smak, annars kan man ju bara hälla på grädde ivad som helst så blir de gött!   o jag gillar inte komplicerade saker, vill att de ska va enkelt.... så de går lättare m tiden man kommer in i vv tänket,  alltid värst i början....  ska väga mig snart!  
    Men det är väl lite det som är bra med det nya systemet. Det är ju bla därför som de gjort om den. För att man inte ska behöva göra förändringar som gör att man inte kan hålla sig till det nya sättet att äta under en längre tid. Nu kan man ju faktiskt använda sig av den fetare fraishen, man kan ha i grädde och ost och även ha bra med points kvar till resterande måltider. Dessutom är ju all frukt noll så om du äter 3 bananer under en dag så behöver du ju inte dra av 3 poäng Jag har också ätit efter det gamla systemet men jag måste säga att det nya systemet är något jag kan följa resten av mitt liv. Det gamla orkade jag inte med i det långa loppet. Plus att man behövde spara om man skulle äta något mer under helgen eller om man ville mumsa lite på kvällen. Nu har man ju sin veckobonus på minst 42pp eller vad det nu är

Kom idag på varför jag inte ätit på sista tiden. Jag har alltid haft svårt för mat och att komma ihåg att äta men nu har det nog faktiskt handlat om att jag insett att det blir mycket lägre pp i maten om man använder lättare matvaror men däremot tycker jag även att maten blir rinnigare, inte lika god och därmed inte lika rolig att laga. Vissa maträtter funkar det finfint att ha lättgrejer i men inte tex i en sås som är baserad på den fetare fraishen. Blir helt fel. Och eftersom det inte var så kul att laga mat tappade jag lusten mer. Idag bestämde jag mig för att köra på som jag gjort! Göra lättare val där det går men annars så räcker faktiskt pointsen till att laga med fetare ingredienser. Och det är ju trots allt bättre att äta mat även om det är mindre portioner pga poängen i maten än att inte äta nästan något alls
  • Fjorren

Chokladälskare som jag är måste jag bara få säga.... - älskar noblesse!!
    Till kvällskaffet går det nästan varje kväll åt 3-6 st noblesse bitar!! Jag tycker det är lyxigt kunna unna sig nå så gott, för så relativt få points (= 1 pp per 3 bitar!!)

Har just smaskat i mig de tre första... - ska njuta av de tre sista om en stund...mums!

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 4 februari
  • RiNan
    FlikkanZombie skrev 2010-02-09 20:11:20 följande:
    Grattis till de som har tappat Själv hamnade jag på +- 0 idag, nya tag!
    Wohoooo, gjorde jag med! Grattis till att inte ha gått upp i vikt!

Hade precis som Flikkan inte gått ner någonting under förra veckan. Men sen så vet jag också att jag ätit alldeles för lite. Så jag är glad för att jag inte gått upp

Var även på gymmet idag och tog mina mått. Har på 3 veckor förlorat 2cm på det fetaste stället runt magen, 2cm runt armarna, 3cm runt bysten och 1cm runt halsen och 3cm kring stussen. Inte helt illa {#lang_emotions_laughing} Hade även gått ner i fettprocent och bmi. Hade dock även gått ner i vätskeprocent och fettfri massa (muskler, vävnader, ben etc) vilket inte alls är lika bra. Personliga tränaren sa att jag dricker för lite och inte äter tillräckligt med protein med tanke på träningen jag gör. Man ska ligga på 50-60% vatten och jag hade 34,2%. Sist hade jag 34,8%. Kunde inget annat än att hålla med henne för efter passet skakade jag och var nära på att kräkas. Har verkligen inte tagit hand om min kropp så nu den kommande veckan ska det ske förändringar!!!
  • RiNan
    Fjorren skrev 2010-02-09 20:16:07 följande:
    Chokladälskare som jag är måste jag bara få säga.... - älskar noblesse!! Till kvällskaffet går det nästan varje kväll åt 3-6 st noblesse bitar!! Jag tycker det är lyxigt kunna unna sig nå så gott, för så relativt få points (= 1 pp per 3 bitar!!) Har just smaskat i mig de tre första... - ska njuta av de tre sista om en stund...mums!
    Klockrent ju! Det enda negativa med det är väl att jag inte skulle kunna låta asken stå till nästa kväll...
  • Fjorren
    RiNan skrev 2010-02-09 20:20:52 följande:
    Klockrent ju! Det enda negativa med det är väl att jag inte skulle kunna låta asken stå till nästa kväll...
    Hehehe...jag ber min man ge mig min dagsranson på 3 st...eller 6 st om jag har tillräckligt med pp kvar. Sen får han gömma asken på lämpligt ställe tills dax för nästa kvällskaffe
    (¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 4 februari
  • RiNan
    Fjorren skrev 2010-02-09 20:23:03 följande:
    Hehehe...jag ber min man ge mig min dagsranson på 3 st...eller 6 st om jag har tillräckligt med pp kvar. Sen får han gömma asken på lämpligt ställe tills dax för nästa kvällskaffe
    Smart! Tror dock att jag bara skulle tvinga min man att ge fler till mig om jag vore tillräckligt sugen Ne jag vet inte, får faktiskt inte i mig så värst mycket av sånt nåmer. Smakar liksom väldigt sötsliskigt efter ett tag. Kanske ska testa att köpa en ask för ibland är man ju faktiskt lite sugen på choklad
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints