• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • zazzza

buhu , ingen som svara!  men nu blir jag nästan tvungen att börja med det nya, men det är så jobbigt att åka 26 ml/veckan.......det låter nästan för bra ;)

livet kräver omväxling
  • Lilja07

GRATTIS ALLA!!!!

För mig går det inte bra. JAg ahr åkt på magkatarr å kan knappt äta mer än skorpor osv.

Typiskt. Någon med tips på mat?

• RiNan
    zazzza skrev 2010-02-09 20:50:59 följande:
    buhu , ingen som svara!  men nu blir jag nästan tvungen att börja med det nya, men det är så jobbigt att åka 26 ml/veckan.......det låter nästan för bra ;)
    Jag har skrivit ett svar till dig. Men dock inte om grahamsbullarna.

Du kan ju alltid bli medlem över internet? Då är det ju inte svårare än att köra gamla systemet på egen hand? Är nog tom lättare. Kostar 150kr/mån och där har du tillgång till allt utom möten. Du kan köpa viktväktar godis där, butiksguiden etc och så kan du leta på hur många points det är i produkter och maträtter samt skriva in egna recept och få pointsen uträknade. Där finns även ett forum, recept och massa saker.
  • RiNan
    Filippa K skrev 2010-02-09 21:00:51 följande:
    GRATTIS ALLA!!!! För mig går det inte bra. JAg ahr åkt på magkatarr å kan knappt äta mer än skorpor osv. Typiskt. Någon med tips på mat?
    Oh guuuud. Magkatarr. Huuuuu. Det har jag haft till och från under mitt liv.

Kokt mat är bra. T.ex. potatis, ris, bulgur, pasta, couscous, fisk, grönsaker, havregrynsgröt. Mild fil och skorpor funkar också. Frukt håller igång magen fast starka frukter bör man hålla sig borta ifrån. Ät lååååååångsamt och undvik allt med bubblor i. Röker du så kör med nikotinplåster ett tag.

Bra måltidsförslag som jag hittade här på nätet:
    Kokt fisk med kokt ris och kokta grönsaker med en klick creme fraiche. Grönsaksgryta. Havregrynsgröt med äppelmos. Pasta med creme fraiche och färska örter. Potatismos, fiskpinnar och spenatstuvning.
  • zazzza

jo  RINAN du har svarat tidigare, de var de medbullarna o pointsen ja mena;)

ja internet, kanske ska prova det! Tack för goda råd:)

livet kräver omväxling
  • Lilja07

RiNan: jaa man får leva på kokt mat... tyvärr..  var ute efter recept typ, så som du skrev
    Lite såna tips är välkomna, man tröttnar snabbt på den maten!

• zazzza

stackars flippan k, ja tänker spontant kokt ris , välling...för din mage..lugn o ro.(äckligt jag vet)

livet kräver omväxling
  • Lilja07
    zazzza skrev 2010-02-09 21:48:51 följande:
    stackars flippan k, ja tänker spontant kokt ris , välling...för din mage..lugn o ro.(äckligt jag vet)
    tack snällt av dig, jaa har köpt risdiet nu ha ha
    men men jag har ju såhär ibland, så jag är van, men trist... för det gör ont!
  • Trollsländan

Filippa K

Lider med dig, har haft mycket magkatarr i mitt {#lang_emotions_frown} Kokt mat är ju det bästa och att fösöka ta det lugnt. Risdiet verkar fungera för många har dock aldrig provat då det är laktos i det. Hoppas att du mår bättre snart.

Grattis till er som lyckats att gå ner i vikt eller har stått still. Som RiNan skrev det kan ju ha hänt mycket med måtten!

• Lindis41

snälla behöver hjälp!!!funderar på vv e det svårt o krångliga recept???kan hela familjen äta det??E det enkelt att köra via internet???vill att et ska var enkelt att laga o gå relativt fort då jaghar två småbarn!!

Hjälp!!

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints