• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Lilja07
    Fru Allerdahl skrev 2010-02-16 22:08:57 följande:
    Undrar en sak.. hur många propoint frår man äta på ett ungefär & var är minimum per dag? Förr var det ju 18.. Är nyfiken tills jag ska skriva in mig... i Sommar (var alltså med förut men blev "utkastad" pga graviditet)
    kan gissa på att du kanske får 28-29 då, men är inte säker....
    Liiza skrev 2010-02-16 22:08:46 följande:
    Hej, första gången jag tittar in. Har varit med i VV sedan ett år tillbaka, men med en paus på ett par månader. Har nu varit med i två veckor, minus 2,2 första veckan. Ska väga mig imorron, håll tummarna för en "nolla", det blev lite för mycket med två fester i helgen Men nya tag
    Grattis! du kan ju har gått ner ändå
    **Mamma till Sanna & Felicia **
  • Fru Allerdahl
    mammakalmar skrev 2010-02-16 22:55:14 följande:
    Man har som minst 29 propoints per dag om man väger under 70 kg som man ska äta upp varje dag sedan har man som minst 35 veckobonus propoints som man kan äta upp antingen som lite guldkant varje dag eller om man till exempel ska bort eller så.
    Okej bra att bara ha ett hum om vart det ligger även om det nu känns som det kommer bli svårt.. Men som sagt jag ska ju inte gå på några möten fören till sommaren & då får man ju all info då.. Vore ju bara kul att veta hur mycket exakt det är JAG skulle få äta, om jag inte varit gravid då..

Tack för ditt svar! {#lang_emotions_sunny}
    (¯`°?. ★ Theodore 2/9 -06 ★ Waldemar 27/2 -08 ★ BF 21/6 -10 ★ .?°´¯)
  • Fru Allerdahl

Föresten låter det ju som massor, 29+35.. men jag antar då att allt kostar mer nu.. {#lang_emotions_smile}

(¯`°?. ★ Theodore 2/9 -06 ★ Waldemar 27/2 -08 ★ BF 21/6 -10 ★ .?°´¯)
  • mambaba

japp det kostar mer, men bananer är fria grattis till bebis i magen!

jag hoppar in i tråden var på inskrivning på VV men har inte vart där sen, kör på här hemma själv istället för jag har så himlans dåligt me pengar.
    Hoppas jag ska klara det ändå. Skulle så gärna gå ner ca:10kg till sommaren!

Duktiga ni är som gått ner, känns som att alla kann utom jag, jag är verkligen på botten just nu, dags att börja klättra upp, nya sunda vanor och minus på vågen, hoppas jag lyckas ta kontrollen denhär gången..

• Mumu

Kryper in och drar ett streck över gårdagen. Första dagen sen jag började som jag faktiskt inte ens räknade pointsen, det känns som att det inte är nån idé... Jag får definitivt anse min veckobonus vara förbrukad i alla fall, tur jag hade 44 kvar på den. Thaimat, semla och chips heter bovarna, men gud så gott det var!

Idag är en ny dag och den ska inbegripa en hälsosam lunch, mycket vatten, mellanmål, frukt, en bra middag och noggrant skrivande i checklistan!
    Hoppas jag klarar mig från magsjukan som min dotter har bara!
    Bäst just nu: HIMYM
  • Mumu
    Fru Allerdahl skrev 2010-02-16 23:10:34 följande:
    Föresten låter det ju som massor, 29+35.. men jag antar då att allt kostar mer nu..
    Allt kostar inte mer. En del kostar mer, en del kostar mindre, men i det stora hela upplever jag att jag får äta mer mat nu än tidigare. Dessutom är det lättare att göra lite hälsosammare val med inte bara low fat-produkter nu. Man KAN göra en gryta med en lite fetare creme fraiche utan att överskrida sina points, vilket ju nästan inte gick tidigare. Sen älskar ju jag konceptet med veckobonus! Vilket lyft!
  • 1977Maria Therese

0,2 kg denna vecka fast jag inte fuskar, kan det vara att jag är orörlig med tanke på ett trasigt snitt?

• Finbus
    1977Maria Therese skrev 2010-02-17 11:36:43 följande:
    0,2 kg denna vecka fast jag inte fuskar, kan det vara att jag är orörlig med tanke på ett trasigt snitt?
    Det samma för mig fast jag inte har någon ursäkt alls. Vad jobbigt det låter med trasigt snitt, hur lång tid tar för sådant att läka? Hade det varit jag hade jag säkert tröstätit så imponerad av att du inte fuskar.
  • Mumu

Hm, jag kunde ju inte låta bli att överslagsräkna lite points från gårdagen, och har jag räknat rätt så har jag faktiskt inte dragit över pointsen! Veckobonusen gick såklart åt, men det verkar som att den faktiskt räckte precis till det jag åt! Känns riktigt bra att jag skrev ner allt jag åt och räknade lite i alla fall.

Bra frukost -check! Bra lunch - check! Mellanmål - nej. Vatten - nja skärpning! Frukt - inte ännu. Helt okej dag så här långt.
  • Liiza

ÅÅ, va glad jag är.. trodde att jag skulle få plus efter helgens festligheter, önskade mig +-0, men fick -1,2 på vägningen idag -jippie!!

Nu ska jag vara nogrannare med att skriva ner allt.
    Nu ska jag göra en veckomatlista

En kaffe med en vv-choklad blir det nu!

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints