• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Barcelona08

Nä, fy fasiken! Jag har struntat i allt i 1 månad och säkerligen gått upp allt och lite till

Är osäker på om Vv passar mig. Tycker att det är så jobbigt att räkna allt och det är så många tillfällen som man inte kan räkna (ex smörgås på möte på jobet, jobb-lunch etc) När jag verkligen räknar och gör det seriöst går jag ändå bara ner ca 0.5 kg/v och det har jag inget tålamod till...

Funderar lite på att köra Vv-online och undrar om nån annan oxå gör det? Om jag redan är inskriven på möte, hur gör jag då? Får man tillgång till ProPoints guide och RestaurangGuide på nätet?

• Liiza
    Barcelona08 skrev 2010-02-17 20:01:37 följande:
    Nä, fy fasiken! Jag har struntat i allt i 1 månad och säkerligen gått upp allt och lite till Är osäker på om Vv passar mig. Tycker att det är så jobbigt att räkna allt och det är så många tillfällen som man inte kan räkna (ex smörgås på möte på jobet, jobb-lunch etc) När jag verkligen räknar och gör det seriöst går jag ändå bara ner ca 0.5 kg/v och det har jag inget tålamod till...Funderar lite på att köra Vv-online och undrar om nån annan oxå gör det? Om jag redan är inskriven på möte, hur gör jag då? Får man tillgång till ProPoints guide och RestaurangGuide på nätet?
    Jag är med på nätet, superbra tycker jag. Där kan man söka recept etc..
    och det bästa är ju checklistan, allt går att söka eller räkna ut-jättesmidigt Jag har sidan uppe hela dagarna, fyller i eftersom, eller före. Ibland är det ju så skönt att planera före, då funkar det bäst för mig. 

• Trollsländan

-1.8 kg! Verkar vara väldigt varannan vecka för mig men som konsulenten sa att man kan inte gå ner nästan 2 kg varje vecka! Fick min andra stjärna och 10% målet är kanske snart nått!

• RiNan
    Trollsländan skrev 2010-02-17 20:50:13 följande:
    -1.8 kg! Verkar vara väldigt varannan vecka för mig men som konsulenten sa att man kan inte gå ner nästan 2 kg varje vecka! Fick min andra stjärna och 10% målet är kanske snart nått!
    WohoOO! Grattis!
  • Trollsländan
    RiNan skrev 2010-02-17 20:53:38 följande:
    WohoOO! Grattis!
    TAck snälla!
  • Barcelona08
    Liiza skrev 2010-02-17 20:22:13 följande:
    Jag är med på nätet, superbra tycker jag. Där kan man söka recept etc.. och det bästa är ju checklistan, allt går att söka eller räkna ut-jättesmidigt Jag har sidan uppe hela dagarna, fyller i eftersom, eller före. Ibland är det ju så skönt att planera före, då funkar det bäst för mig.  
    Ja, gör nog ett försök med det, då jag har lite svårt med mötena (bara en dag här) och jag är mammaledig då och vill inte krångla in med barnvagn mm då det inte ens går i den lokalen.

Men får man Butiks- och restaurangguiden automatiskt på nätet då? De går ju inte beställa längre från hemsidan?
  • Lilja07
    GRATTIS!!!!
    **Mamma till Sanna & Felicia **
  • Fjorren
    Barcelona08 skrev 2010-02-17 21:34:57 följande:
    Ja, gör nog ett försök med det, då jag har lite svårt med mötena (bara en dag här) och jag är mammaledig då och vill inte krångla in med barnvagn mm då det inte ens går i den lokalen.Men får man Butiks- och restaurangguiden automatiskt på nätet då? De går ju inte beställa längre från hemsidan?
    Vad gäller Butiksguiden & Restaurangguiden onlie så finns de, fast inte på exakt samma sätt som om man tänker sig en bok man bläddrar i.
    Gällandes Butiksguiden så söker istället på de enskilda varorna man är ute efter, dvs söker märkesvis. Restaurangguiden finns oxå tillgänglig och är lätt att "bläddra" sig fram i.
    (¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 4 februari
  • Fru Allerdahl
    Mumu skrev 2010-02-17 08:09:21 följande:
    Allt kostar inte mer. En del kostar mer, en del kostar mindre, men i det stora hela upplever jag att jag får äta mer mat nu än tidigare. Dessutom är det lättare att göra lite hälsosammare val med inte bara low fat-produkter nu. Man KAN göra en gryta med en lite fetare creme fraiche utan att överskrida sina points, vilket ju nästan inte gick tidigare. Sen älskar ju jag konceptet med veckobonus! Vilket lyft!
    Låter spännande & jag får längta till att ta del av infon.. Just nu har jag jättesvårt för att äta nyttigt.. Är bara sååå sugen *fan*
    Måste ta tag i att inte gå upp allt för mycket.. Men det känns skönt att veta att hur det än går nu så är det jag som sparkar iväg mig på vv-möte så fort ungen är ute
    Inga ursäckter ska finnas för det! Jag ska ner på min målvikt (någon gång).
    (¯`°?. ★ Theodore 2/9 -06 ★ Waldemar 27/2 -08 ★ BF 21/6 -10 ★ .?°´¯)
  • Mumu
    Åh vilket härligt resultat att få på vågen! Stort grattis!
    Jag ska väga mig nästa torsdag och hoppas på ett lika fint resultat för mig då, men det lär jag inte få. Tidigare har jag märkt att jag har ett mönster som ser ut så här: Ner två veckor och så stå stilla eller lite upp den tredje veckan. Och då är det lätt att man tappar lite fart om man skött sig bra och får ett "orättvist" plus. Men nu kommer det ju att bli två veckor mellan mina vägningar igen och då kanske den där "tredjeveckaneffekten" uteblir, vem vet? Hoppas.
    Sen ska det bli skönt att komma igång med vägningar varje vecka igen, verkligen. Hoppas min konsulent inte ska iväg på en massa mer kurser på ett tag nu.
    Bäst just nu: HIMYM
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints