• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Mian80

Grattis till minus!
    Själv fick jag ett minus på -0,3. Väntat, så jag är helnöjd med det.

För övrigt så håller jag på o styr med en matklubb som vi snart ska öppna upp bloggen till. En matklubb med veckomatsedlar propointsuträknade, jätteskoj! Vi är några medlemmar som bidrar med recept varje vecka.
    Så på fredag kommer första matsedeln ut både på blogg och för de som vill ha den via mail. Kommer lägga ut bloggadressen här sen så är ni välkomna dit, och såklart skicka er mail till mig om ni vill ha matsedeln i pdf form.

• Majlo

Jisses va duktiga alla är!!!

Jag ska väga mig på måndag då har det gått 2 v sen sist och jag har varit på aldeles för mycket kalas!!!
    Men nu e det slanka linjen igen
  • Mumu

Mian80, vad roligt det låter! Den bloggen ska definitivt få besök av mig sen .

Vad duktiga ni är allihopa, vad många minus det är i tråden nu!
    Mitt VV är stängt IGEN, så jag kan tyvärr inte väga mig imorgon. Får en vecka till på mig att rätta till mina små misstag då ... Eller misstag och misstag, men... Kanske inte så bra att rycka hela veckobonusen på en och samma dag ...
    Bäst just nu: HIMYM
  • Liiza
    Mian80 skrev 2010-02-17 14:24:31 följande:
    Grattis till minus!Själv fick jag ett minus på -0,3. Väntat, så jag är helnöjd med det.För övrigt så håller jag på o styr med en matklubb som vi snart ska öppna upp bloggen till. En matklubb med veckomatsedlar propointsuträknade, jätteskoj! Vi är några medlemmar som bidrar med recept varje vecka.Så på fredag kommer första matsedeln ut både på blogg och för de som vill ha den via mail. Kommer lägga ut bloggadressen här sen så är ni välkomna dit, och såklart skicka er mail till mig om ni vill ha matsedeln i pdf form.
    Å, va kuul med en matblogg, det måste jag komma ihåg att kolla på fredag
  • tessanpower

Är på min 3:e onyttighetsfriadag....blir galen snart...

Har alltid så länge jag minns ätit nått onyttigt varje dag...har gjort så fast jag räknat pp också, det ryms ju alltid något lite varje dag. Denna vecka bestämde jag mig för att inte äta något annat än mat för mina pp....och hjälp vad svårt det är...har vägning imorgon..

Hur gör ni andra? Äter ni onyttigt när ni kan för pp eller bara på helgen?

• Mumu
    tessanpower skrev 2010-02-17 17:34:07 följande:
    Är på min 3:e onyttighetsfriadag....blir galen snart... Har alltid så länge jag minns ätit nått onyttigt varje dag...har gjort så fast jag räknat pp också, det ryms ju alltid något lite varje dag. Denna vecka bestämde jag mig för att inte äta något annat än mat för mina pp....och hjälp vad svårt det är...har vägning imorgon.. Hur gör ni andra? Äter ni onyttigt när ni kan för pp eller bara på helgen?
    Det är lite olika. Blir jag sugen på nåt annat än mat så äter jag, men de flesta dagarna på veckan äter jag faktiskt jäkligt bra saker för mina points. Inte onyttigheter varje dag! Lägger hellre mina överblivna points på en ordentlig macka till kvällstéet än att jag mäter upp barnens överblivna chips och smaskar i mig. Även om det sistnämnda absolut har hänt också . Så... inte onyttigheter bara på helgen, men inte varje dag heller.
    Bäst just nu: HIMYM
  • Mian80
    Är på min 3:e onyttighetsfriadag....blir galen snart...Har alltid så länge jag minns ätit nått onyttigt varje dag...har gjort så fast jag räknat pp också, det ryms ju alltid något lite varje dag. Denna vecka bestämde jag mig för att inte äta något annat än mat för mina pp....och hjälp vad svårt det är...har vägning imorgon..Hur gör ni andra? Äter ni onyttigt när ni kan för pp eller bara på helgen?
    Lite olika. Jag har en unnardag på lördagar då jag äter något lite extra, om jag är sugen. Annars låter jag bli. Idag åt jag en bit mörk choklad. Annars brukar jag försöka hålla veckodagarna "nyttiga".
    Fast i början höll jag mig ifrån några veckor, efter några dagar brukar man tappa det värsta suget, men alla är ju olika.
  • Lilja07

har ätit för 14 pp idag... fattar inte hur det gick till!

• Liiza
    Är på min 3:e onyttighetsfriadag....blir galen snart...Har alltid så länge jag minns ätit nått onyttigt varje dag...har gjort så fast jag räknat pp också, det ryms ju alltid något lite varje dag. Denna vecka bestämde jag mig för att inte äta något annat än mat för mina pp....och hjälp vad svårt det är...har vägning imorgon..Hur gör ni andra? Äter ni onyttigt när ni kan för pp eller bara på helgen?
    Jag köper en vv choklad-ask varje vecka,
    så ca 5 kvällar (ibland dagar) i veckan äter jag en chokladbar med en kopp kaffe och bläddrar i en tidning - himla "trevligt"  
  • Lilja07
    Mian80 skrev 2010-02-17 14:24:31 följande:
    Grattis till minus! Själv fick jag ett minus på -0,3. Väntat, så jag är helnöjd med det. För övrigt så håller jag på o styr med en matklubb som vi snart ska öppna upp bloggen till. En matklubb med veckomatsedlar propointsuträknade, jätteskoj! Vi är några medlemmar som bidrar med recept varje vecka. Så på fredag kommer första matsedeln ut både på blogg och för de som vill ha den via mail. Kommer lägga ut bloggadressen här sen så är ni välkomna dit, och såklart skicka er mail till mig om ni vill ha matsedeln i pdf form.
    så skoj! Den vill jag läsa
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints