• Mjufs

Chips till en 2-åring???

Idag när jag var på Ica var en mamma där med sitt lilla barn som jag uppskattade vara ca 2-3 år. Så fort de kom in i affären tog barnet sikte på något och ropade "Ips! Ips!". Såg att det var chipshyllan barnet sprang mot. Eller sprang, tultade snarare, barnet kunde ju knappt gå än. Mamman gick efter och sa "Vill du ha chips? Ja okej då, men du får inte öppna påsen förren vi kommer till moster." Till råga på allt var det bara söndag.

Är det bara jag som reagerar på detta? Jag har inga barn själv, men är det inte lite konstigt att ge barnet chips vid så låg ålder? När jag själv var lite visste jag inte ens var chips var förren jag blev 5-6 år...

Vad tycker ni? Är jag gammaldags kanske?

• Svar på tråden Chips till en 2-åring???
  • Trollsländan

Vår äldstre son är snart två och han har aldrig smakat chips. Sen så blir jag inte upprörd hur andra gör och om man arbetar helger så kan lika gärna en söndag vara en myskväll som en fredag eller lördag!

• Miss Lau

Hade inte reagerat eftersom jag förutsätter att barnet vanligtvis får mat och att chips är godis.

Mina barn åt nog också chips när de var 2 år och jag ser ingen större fara med det. Då reagerar jag mer på de som har fulla korgar med skräpmat!

• jennie m

Allt e relativt... Nog får min dotter smaka godis lite då å då.. men vi är duktiga på att hålla tänderna rena...Hon blir 5 år ..Så jävla fel att vuxna äter godis bulla mm mm under veckorna å dom små ska sitta å titta på... näää.. borsta tänderna lite oftare då...

• Umm Elias

jag måste säga att jag är otroligt trött på barnlösa människor som ska lägga sig i andras uppfostran och deras barn.

• Pappa G

Vår dotter på dryga året, som faktiskt redan går själv mindre sträckor i affären, får också något enstaka chips när skålen åker fram på lördagen. Vad skulle vara så farligt med det?

• Anatha

Sköt dig själv och skit i andra tycker jag är ett bra ordspråk.

• Mad as snow

Folk får göra som de vill, men själv hade jag garanterat inte gett min 2-åring chips.

No tears, please. It's a waste of good suffering.
  • Adoniram

De som fyller sin tid med att se fel hos andra, ser sällen felen hos sig själv.

• victoria p

Hehe, vår son är 2 år och har redan smakat både chips, ostbågar, choklad, kakor, mc donalds och saft! Det är inget vi förbjuder, men absolut inget vi frossar i.

Innan jag skaffade barn själv hade jag också bestämda meningar om barnuppfostran och vad som går för sig och inte... Sen märker man att det faktiskt inte är så svart och vitt, och mycket av det är "värdsliga saker" ;)
  • MrsCharlotte
    Umm Elias skrev 2010-01-03 21:18:42 följande:
    jag måste säga att jag är otroligt trött på barnlösa människor som ska lägga sig i andras uppfostran och deras barn.
    Man kan väl ha en åsikt även om man inte har barn själv? Hon dömer ju inte ut dem på förhand, hon säger att hon tycker det är konstigt och sen frågar hon vad andra tycker för hon undrar om hon är lite gammaldags...
    Tycker du är ganska dömande som dömer någon som inte har barn. Är det nån slags klubb eller? "har du inte barn så har du inte rätt till en åsikt". Är det så det är?
    Jag har inga levande barn, en änglason, men jag vet fortfarande vart jag står i framtida frågor om barnuppfostran. Det ändras säkert både en och två gånger under barnens uppväxt men än så länge vet jag vad jag tycker även om jag inte har några levande barn än. 
Svar på tråden Chips till en 2-åring???