• Dossen

Bajsa på sig!

Är du rädd för det eller har du gjort det, dela med er av erfarenheterna!

Själv tror jag jag skiter i vilket för bm mfl has seen it all, men allting är ju alltid relativt, visst!

Så, tell us your quete little story!

• Svar på tråden Bajsa på sig!
  • JenaB

Man är visst inte ensam om att oroa sig för att bajsa på sig under förlossningen:) Antagligen har man så ont att man inte bryr sig vad som händer hoppas jag. Sambon tycker jag är så himla larvig som nojjar mig över en så larvig sak.

Ja man får väl se vad som händer känner mig inte eller så sugen på att ta lavemang.

• Celiine

Min syster var jätterädd för att hon skulle bajsa på sig under förlossningen, men när hon väl låg där struntade hon fullständigt i det!

För mig var det tvärtom, jag oroade mig inte ett dugg för det under graviditeten, för jag tänkte att bm har sett allt! Men sen när krystvärkarna skulle sätta igång och jag fick den där bajsnödighetskänslan... Jag stod på knäna i sängen och bm stod alldels bakom rumpan (upplevde jag det som i alla fall), och jag kände bara att "gud så pinsamt det skulle vara att prutta bm rakt i ansiktet!". Den skammen kom som en total överraskning, för jag hade knappt ens tänkt tanken innan.

Det kom inget bajs, och inga pruttar heller, trots att jag nog aldrig känt mig så bajsnödig förut!

• Dossen
    Celiine skrev 2010-01-31 18:59:26 följande:
    Min syster var jätterädd för att hon skulle bajsa på sig under förlossningen, men när hon väl låg där struntade hon fullständigt i det! För mig var det tvärtom, jag oroade mig inte ett dugg för det under graviditeten, för jag tänkte att bm har sett allt! Men sen när krystvärkarna skulle sätta igång och jag fick den där bajsnödighetskänslan... Jag stod på knäna i sängen och bm stod alldels bakom rumpan (upplevde jag det som i alla fall), och jag kände bara att "gud så pinsamt det skulle vara att prutta bm rakt i ansiktet!". Den skammen kom som en total överraskning, för jag hade knappt ens tänkt tanken innan.Det kom inget bajs, och inga pruttar heller, trots att jag nog aldrig känt mig så bajsnödig förut!
    *ler* Kan förstå känslan, vill inte heller lägga en odör rakt i fejjan..;)
    Men händer det så hoppas jag att jag är i min egen bubbla..haha
  • Minnamamma
    FinastE2010 skrev 2010-01-06 03:36:47 följande:
    Kan man inte ta lavemang själv hemma innan förlossningen? Alltså blir man bara "nödig" av lavemang eller är det sådär äckligt som i filmer där allt bara kommer? :PNej usch får ångest av tanken, gud vad jag kommer tycka det är pinsamt
    Jag har aldrig sett en film där nån tar lavemang!
    Jag skulle nog ta lavemang. Inte så mycket för BM´s skull, de är ju så vana, men det känns pinsamt att bajsa på sig inför maken. Men man kanske tänker annorlunda i situationen.
  • Dossen

Sambon är dte minsta bekymmret för min del, men vi är nog lite väl öppna med sådant i vårt hem..{#lang_emotions_gravid}

• StinaV
    Dossen skrev 2010-01-31 21:37:09 följande:
    *ler* Kan förstå känslan, vill inte heller lägga en odör rakt i fejjan..;)Men händer det så hoppas jag att jag är i min egen bubbla..haha
    Eller så kan man ju låtsas att man är i sin egen lilla bubbla.. {#lang_emotions_innocent}
  • Sefix

Sambon här bryr sig inte. Han förstår inte riktigt varför jag nojjar mig så mycket. Jag sa precis till honom att det kommer vara det första som jag frågar efter när jag kommer in till sjukhuset. Har en känsla av att jag kommer skrika "LAXERING, GE MIG LAVEMANG!!!" mitt under värkarna.

Sambon vill ju dessutom stå så att han har möjlighet att se när lillkillen kommer ut. Detta gör det ännu mer nervöst.
    Jag har åtta veckor kvar och nervositeten blir bara större och större....
  • Haraaz

Jag bajsade inte på mig något....

• Toka2

Första vaginala förlossningen konstaterade jag för mig själv, någonstans i lustgasdimman och töcknet orsakat av nästan konstanta värkar, att "Det luktar som om jag bajsade på mig.. Aja, JAG är inte i skick att torka..." och sedan tänkte jag inte mer på det.

Andra vaginala förlossningen blev jag störtsur på maken (och kunde inte tala om det för jag fick en värk. Typiskt!) för vi hann inte in, jag fick krystvärkar i hallen, det kom bajs på golvet - och han tar ett RENT BADLAKAN för att torka bort bajset med?! Ok, i efterhand har jag insett att han kanske var liiiite uppstressad. Men ändå. *skakar på huvudet*
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • hannah8607
    Toka2 skrev 2010-02-07 14:03:37 följande:
    Första vaginala förlossningen konstaterade jag för mig själv, någonstans i lustgasdimman och töcknet orsakat av nästan konstanta värkar, att "Det luktar som om jag bajsade på mig.. Aja, JAG är inte i skick att torka..." och sedan tänkte jag inte mer på det. Andra vaginala förlossningen blev jag störtsur på maken (och kunde inte tala om det för jag fick en värk. Typiskt!) för vi hann inte in, jag fick krystvärkar i hallen, det kom bajs på golvet - och han tar ett RENT BADLAKAN för att torka bort bajset med?! Ok, i efterhand har jag insett att han kanske var liiiite uppstressad. Men ändå. *skakar på huvudet*
    Hihi naaa stackarn. Han var nog nervös
Svar på tråden Bajsa på sig!