• Dossen

Bajsa på sig!

Är du rädd för det eller har du gjort det, dela med er av erfarenheterna!

Själv tror jag jag skiter i vilket för bm mfl has seen it all, men allting är ju alltid relativt, visst!

Så, tell us your quete little story!

• Svar på tråden Bajsa på sig!
  • Maja 75

Jag bad om lavemang, men fick det inte, de gör inte så i Lund... (Har fött tre barn i Malmö och fick lavemang alla gångerna!!)
    Det slutade med att när jag var HELT öppen, så tvingade bm mig att gå på toaletten, vilket gjorde att gossen höll på att komma inne på toan. Hade inte min man varit med så hade han gjort det! Men min man kände igen när jag började krysta, som tur är, bm frågade mig flera gånger men jag var så inne i förlossningen så jag hörde henne inte. Nu funderar jag stort på att föda i Malmö igen, även om det är närmre till Lund. Tyckte inte om behandlingen jag fick i Lund alls! 

• petrina

(väntar baby nr 1)

tror nog de erfarna bm har blivit ner sprutade några gånger. tänker på att jag själv råkat illa ut på jobbet o då hade jag inte huvudet mellan benen på en krystande kvinna. men skit har "vingar" verkar det som.  *ler*

så mitt huvud säger att jag ska be om lavemmang, men sen får man se vad som händer. oavsett vad som än händer så har de troligen redan sett värre...
    de är något jag bar bestämt mig för att tro på!

• paloma84

Vet du, detta var det ENDA jag tyckte var obekvämt innan förlossningen, att jag skulle bajsa på mig. Så det ENDA jag visste var att det första jag ville ha var ett lavemang när jag kom in. Värkarna startar, vi åker in och dottern föddes.
    Efter pratade jag med en vän och hon frågade -Hur gick det? Fick du lavemnag? (Det var ju det enda jag hade pratat om innan)
    - Lavemang? säger jag

Det ENDA jag hade nojja för och det ENDA jag visste att jag ville, hade jag TOTALT glömt bort!!! Jag hade inte en enda tanke på det när vi åkte in.

Och, vet du... Det kom inget bajs heller :)

• Grazila

Är det typ Microlax man får? Som går att köpa på Apoteket? Kunde ju va skönt att fixa det där ostört hemma innan... Jag har värsta bajsnojan, första förlossningen kom inget, men den andra kände jag mig sjukt körig i magen och det störde mig under hela utdrivningsskedet. Vet att det kom bajs då bm var där och torkade bort hela tiden. Det vill jag verkligen slippa vara med om igen!

• S0lsken

Jag fick Klyx, är receptfritt på apoteket.  55:- enl. fass.se

• Phlippan87

innan oroade jag mig för det men när jag väl låg där och kämpade för att få ut vår lilla tjej så var det verkligen inget jag brydde mig om, tror inte att jag gjorde det dock men ärligt talat var det långt ifrån en prioriterad fråga

28/12 2009 föddes vår lilla prinsessa | phlippans.blogg.se
  • SillaLóa

Jag födde i Malmö och blev erbjuden lavemang. Fick det sprutat upp i rumpan vilket var ganska obehagligt och totalt osexigt och en kort stund senare fick jag springa in på toan och bajsa. Då var jag bara öppen 2-3 cm tror jag... och det kom inget mera bajs under förlossningen. Under krystskedet höll barnmorskan ett finger tryckt mot rumphålet, - jag vet inte om det var för att förhindra en bajs att komma ut eller för att förhindra hemorojder och sprickor. 

• Kinga
    Grazila skrev 2010-01-06 10:18:25 följande:
    Är det typ Microlax man får? Som går att köpa på Apoteket? Kunde ju va skönt att fixa det där ostört hemma innan... Jag har värsta bajsnojan, första förlossningen kom inget, men den andra kände jag mig sjukt körig i magen och det störde mig under hela utdrivningsskedet. Vet att det kom bajs då bm var där och torkade bort hela tiden. Det vill jag verkligen slippa vara med om igen!
    Under min första förlossning bajsade jag på mig,hade den sexiga blöjan. Det var innan krystvärkarna satte igång och i det skedet vet man inte vilket hål det kall komma ifrån. Ytters obehagligt, detta har satt djupa spår skall jag säga.Sen att jag ville gå på toa mitt i allt detta för att torka mig men BM inisterade på att vara med var nog värre än värts!!!

Andra förlossningen, när värkarna väl startat skickade jag iväg mannen till Apoteket för att köpa mig Microlax. Tömde alla tre(det var tre-pack) innan jag åkte in, bajsade inget under förlossningen, SÅ SKÖNT. Hade inte heller ont efteråt där bak vilket jag tror kan ha berott på att jag vart tömd. Med min förstfödda kunde jag inte gå på nästan två veckor.
  • Kinga

Jusst det, det där med toabesök efter en förlossning är ju väldigt individuellt gällande hur det upplevs. Med min första fick jag sy 2 yttre samt 2 inre stygn samt fick såååå ont där bak men tyckte endå att det gick superbra att bajsa dagen efter.
    Med andra inga stygn och inga andra besvär och även denna gång hur enkelt som helst att sköta toabesök.

• Dossen
    paloma84 skrev 2010-01-06 10:06:04 följande:
    Vet du, detta var det ENDA jag tyckte var obekvämt innan förlossningen, att jag skulle bajsa på mig. Så det ENDA jag visste var att det första jag ville ha var ett lavemang när jag kom in. Värkarna startar, vi åker in och dottern föddes.Efter pratade jag med en vän och hon frågade -Hur gick det? Fick du lavemnag? (Det var ju det enda jag hade pratat om innan)- Lavemang? säger jagDet ENDA jag hade nojja för och det ENDA jag visste att jag ville, hade jag TOTALT glömt bort!!! Jag hade inte en enda tanke på det när vi åkte in.Och, vet du... Det kom inget bajs heller :)
    Ja så är det nog för de flesta av oss.....Skönt!

Min sambo skojar om att han visst kan filma ifall jag inte skulle minnas efteråt....:P
    Jag vill gärna att han ska ta kort, men INTE filma....

Har ni blivit filmade?
Svar på tråden Bajsa på sig!