Bajsa på sig!
Är du rädd för det eller har du gjort det, dela med er av erfarenheterna!
Själv tror jag jag skiter i vilket för bm mfl has seen it all, men allting är ju alltid relativt, visst!
Så, tell us your quete little story!
Är du rädd för det eller har du gjort det, dela med er av erfarenheterna!
Själv tror jag jag skiter i vilket för bm mfl has seen it all, men allting är ju alltid relativt, visst!
Så, tell us your quete little story!
jag var jätte orolig över detta! Sen fick vi höra att det var bra att barnet fick denna tarmbakterie på sig.
Att välkomna sitt barn med att bajsa på det- för det är bara posetivt skrattade vi ganska mycket åt! Det gjorde attt vi avdramateserade det hela väldigt mycket och jag tänkte inte så mycket på det under själva förlossningen.
Tror b.m sett MYCKET värre saker än så.
Krysta på för allt du har
Jag var livrädd för att bajsa på mig. När krystvärkarna kom, skrek jag högt "det känns som jag ska skita på mig" de lugnade mig att "de gör inget ifall de kommer bajs". Och de kom faktiskt aldrig något bajs, konstigt nog. Tog mig 5 dagar att kunna skita igen, haha!
som min barnmorska sa " Kvinnan bajsar Inte på sej, utan det är bebisens huvud som trycker ut det som finns i tarmen, för att det ska bli mer passage.
Inte så att det läcker utan en jäkligt bra anledning!:)
Jag var lite nojig för det innan, men väl där sket jag totalt i att man fick ha en stor BLÖJA med sexoiga nättrosor & risk att vissa saker kunde komma ut...
ingen aning om just detta kom ut......inget jag märkte eller som togs upp till diskussion.....det går obemärkt förbi
Om man ska prata bajs, så är ju bebbens bajs farligare, om den gör det i fostervattnet
men det pratas mest om kvinnobajs;)
Bajs kommer litet vid nästan alla förlossningar, inte som enstaka pinsamma händelser. Som sagt det är bebisens huvud som trycker ut det, du har en blöja under och orkar nog inte tänka på det just i krystfasen. Faktisk så är det som ngn skrev gynnsamt för att bebisen skall få snälla, vanliga bakterier i sin tarm. När våra mammor födde fick alla lavemang, men så var det ju också en tid när man inte ens fick ha bebisen hos sig efter förlossningen.
På första så kom där inget men på andra gjorde det.
Inget jag viste om eller kände utan var smabon som sa det efter 1-2 dagar att det hade kommit:-P
BM sa inget heller och eftersom hon redan hade ett varmt/vått tryck när huvudet kom ut så torkade hon såfall upp det samtidigt.
Men allt gick så fort på andra barnet.
lavemang var inget att tänka på överhuvudtaget...det räckte med värkarna!!var också rädd för att bajsa på mig..hihi..men bajsade på mig flera gånger.De har sett allt och det är normalt! Jag sket totalt i det när jag väl var där.Ville bara ungen skulle komma ut! Det är något man får ta.
Jag hade funderat lite grann på det, men inte så mycket att jag oroade mig när vi var på väg in till förlossningen. Tog i för kung och fosterland och om jag bajsade på mig, vet jag inte och inte bryr jag mig heller. De har säkerligen sett det mesta på förlossningen.
Jag var också orolig o tänkte att det skulle vara så hemskt. Men under värkarna på förlossningen fick jag ur mig allt i toan pga ont i magen..
Och när det var dags att föda, då man känner sig nödig tänkte jag bara "jag skulle kunna skita ur mig 7 liter och kan inte bry mig mindre" för smärtan innan och under födandet går inte att jämföra med att råka skita på sig lite.
Japp, hände med båda barnen. Lite pinsamt var det förstås men personalen kommenterar inte alls, tar bort med en gång, så jag hann knappt förstå det och maken "couldn´t care less". I det läget hann jag bara tänka "pinsamt" och sen glömde jag bort det för bebis skulle ju ut Fanns varken tid eller lust att fokusera mer på det.