Bajsa på sig!
Är du rädd för det eller har du gjort det, dela med er av erfarenheterna!
Själv tror jag jag skiter i vilket för bm mfl has seen it all, men allting är ju alltid relativt, visst!
Så, tell us your quete little story!
Är du rädd för det eller har du gjort det, dela med er av erfarenheterna!
Själv tror jag jag skiter i vilket för bm mfl has seen it all, men allting är ju alltid relativt, visst!
Så, tell us your quete little story!
helt sjukt att det jag är mest rädd för under förlossningen är att bajsa på mig, komma in orakad.... och såklart spricka hela vägen.... fy fan bli nervös at bara tankarna....
Men om de som vill tar laxeringsmedel känns det som om det kommer läcka o sipra under krystandet, det sa vår bm att det lätt gör så hon rekomenderade inte det heller..
jaja...;)
jag kan säga att i det skedet ( strax före krystvärkarna när det tryckte på DÄR BAK) så kändes det inte så viktigt eller genant heller för den delen om det kommer bajs.
Hade oxå tänkt en del på detta innan förlossningen, men när man väl var där så var jag var jätteinne i värkarbetet, det var ett totalt annat fokus än om det kom bajs eller inte Den enda som småflinade lite åt det var min man, i efterhand - men det kan jag bjuda på
Jag var livrädd för det.. Pratademed bm på fl om det och då släppte faktist rädslan.
Bebisen han aldrig komma när jag hade den bm men hur som häldst så kom det inget "i brallan" ändå. Fes bara vid de första krystvärkarna.
Sen hade jag inte märkt om jag gjrde i brallan häller då sonen kom med sugklocka och jag hade tappat kontrollen.
Hahah vilken rolig tråd! Skrattar så jag gråter när jag läser vissa inlägg!
Jga kan känna nu att det skulle kännas jobbigt, men vet sen förra förlossningen (som slutade i snitt) hur jäkla väck man kan vara (tex upptäckte jag plötsligt att jag hade dropp i ena handen utan att ha en aning om hur den kommit dit och jag som var så nålrädd...), så jag tror verkligen inte att jag kommer bry mig.
Tror inte jag gjorde det med något av barnen, det var i så fall inget jag märkte och ingen som var med har sagt något heller. Under värkarbetet med första barnet blev jag så illamående att jag länge satt på toa med en hink framför mig och det "kom i båda ändar", så att säga. Så när jag kom in till förlossningen fick jag näringsdropp för att kroppen var så tömd och slut. Så det fanns nog inget kvar att "klämma ut". Med andra barnet gick allt så snabbt, 4 timmar från första värk, så jag hann varken gå på toa, må illa eller "bajsa på mig"...