• Dossen

Bajsa på sig!

Är du rädd för det eller har du gjort det, dela med er av erfarenheterna!

Själv tror jag jag skiter i vilket för bm mfl has seen it all, men allting är ju alltid relativt, visst!

Så, tell us your quete little story!

• Svar på tråden Bajsa på sig!
  • Tummelisa06

barnmorskan sa att alltid kommer de nått och hos de flesta, omman tagit laxermedel eller ej,, eller tömt tarmen innan,,,eftersom det blir sånt enormt tryck vid krystvärkarna....

• LizzieT
    hannah8607 skrev 2010-01-23 11:58:13 följande:
    LizzieT: Tog du lavemang innan eller skötte kroppen det själv? Jag har funderat på det där med kroppens egen "tömmning"; alltså känner man sig som vanligt, alltså kan leva på som vanligt eller måste man ha en toa i närheten? kan man hålla det inne, om det kommer olämpligt? Jag menar, jobbigt om kroppen vill "tömma sig" mitt på motorvägen, eller inne i smeten på ica maxi och så finns ingen toa där. Hur känner man sig i kroppen när tömmningen är på gång? Är det som när man är sjuk? Alltså, när jag är dålig i magen pga sjukdom eller ätit dålig mat, så känner jag mig konstig, kallsvettas och lite så. Har väl även ont i magen. Är det så då med, eller som sagt, kan man leva på som vanligt? Förlåt om jag frågar så mycket, men att vara dålig i magen är nog bland det värsta/jobbigaste jag vet.. Vill ha så mycket info om det, så jag kan "förbereda" mig.. Jag vet att jag är töntig.. Hoppas nån vill svara
    Man kan inte hålla sig och man vet inte ens om att man behöver gå på toa föränn det är försent, man märker det när det kommer ut :-P iaf för mig. Kroppen skötte det själv helt enkelt
    Fast det var iofs när jag var mitt uppe i och kunde knappt röra mig, inte när vattnet gick eller i första skedet, utan jag sket ned mig när jag krystade och kissade ned mig någon timme innan krystvärkarna kom igång
    Det finns dom som har det värre än du.
  • Pepparkaksdeg
    Tummelisa06 skrev 2010-01-23 12:18:19 följande:
    barnmorskan sa att alltid kommer de nått och hos de flesta, omman tagit laxermedel eller ej,, eller tömt tarmen innan,,,eftersom det blir sånt enormt tryck vid krystvärkarna....
    Jag drar slutsaten från mina förlossningar
    Första gången utan lavemang sket jag på mig
    DEn andra efterlavemang sket jag inte på mig
    Den tredje efter lavemang sket jag ut en liten klutt,inte alls mycket som första.
    Men det var en väldigt snabb förlossning och jag han bara med ett lavemang så tarmen var inte helt tömd antagligen.
    Och ber man om ett lavemang när man kommer in tex och sen 10 tim senare ska krysta så har det ju hunnit komma ner nytt bajs,så då är det frågan om det gör nån vits alls egentligen.
    Skulle man i praktiken ta ett lavemang strax innan det var dags att krysta så borde man ju inte bajsa något alls,MEN just då är det verkligen inte läge för något lavemang. Tror inte man får ett hur mycket man än skulle tjata. Tror ännu mindre att man bryr sig just då ,oavsett hur nojjig man varit tidigare.
  • lillasjöbrallan

Ja, har man bajs i tarmen kommer det ut. Det är ju som att bebisen rullar över en öppen kaviar-tub. Man har inte mycket att sätta emot en 3 kilos klump som pressar ut allt som finns där. Om jag hinner nästa gång ska jag nog ta någon sorts lavemang. Men det är knappast att man ens märker att det händer. Min karl sa att han inte kände ens någon lukt eller såg något. BM tog bort det lilla som kom direkt.
    Lycka till och oroa dig inte för en sån världslig sak som lite bajs på dagen med stort D =)

• Dossen

Är faktiskt inte orolig, känns himla avslappnat vilket jag även trott. Däremot kommer jag säkert bli generad om det luktar, för jag slipper ju säkert se det isf... skitsamma..

• Pepparkaksdeg
    Dossen skrev 2010-01-23 17:09:16 följande:
    Är faktiskt inte orolig, känns himla avslappnat vilket jag även trott. Däremot kommer jag säkert bli generad om det luktar, för jag slipper ju säkert se det isf... skitsamma..
    Jomen det är det verkligen! Vad spelar det för roll lixom. Det är ett BARN på väg!
  • Dossen
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-23 17:18:32 följande:
    Jomen det är det verkligen! Vad spelar det för roll lixom. Det är ett BARN på väg!
    jo men visst..;)
  • Bine78

Jag har alltid tänkt att skita under en förlossning är helt normalt. Så jag tror inte jag kommer bry mig, men man vet aldrig. Men om det kommer lite avföring på barnet så hoppas jag de torkar bort det innan jag ska ta emot det.

• VeronikaK

Jag hade inte minsta förvarning i magen. Den var precis som vanligt när förlossningen drog igång. Faktiskt åt jag en rejäl middag bara timmarna innan det startade. Men jag minns inte att jag bajsade på mig för det. Inte på någon av gångerna. Vilket inte betyder att jag inte gjorde det. Bara att jag själv inte märkte det ett dugg i så fall.

Svar på tråden Bajsa på sig!