Bajsa på sig!
Är du rädd för det eller har du gjort det, dela med er av erfarenheterna!
Själv tror jag jag skiter i vilket för bm mfl has seen it all, men allting är ju alltid relativt, visst!
Så, tell us your quete little story!
Är du rädd för det eller har du gjort det, dela med er av erfarenheterna!
Själv tror jag jag skiter i vilket för bm mfl has seen it all, men allting är ju alltid relativt, visst!
Så, tell us your quete little story!
barnmorskan sa att alltid kommer de nått och hos de flesta, omman tagit laxermedel eller ej,, eller tömt tarmen innan,,,eftersom det blir sånt enormt tryck vid krystvärkarna....
men de är väl kanske olika...
Ja, har man bajs i tarmen kommer det ut. Det är ju som att bebisen rullar över en öppen kaviar-tub. Man har inte mycket att sätta emot en 3 kilos klump som pressar ut allt som finns där. Om jag hinner nästa gång ska jag nog ta någon sorts lavemang. Men det är knappast att man ens märker att det händer. Min karl sa att han inte kände ens någon lukt eller såg något. BM tog bort det lilla som kom direkt.
Lycka till och oroa dig inte för en sån världslig sak som lite bajs på dagen med stort D =)
Är faktiskt inte orolig, känns himla avslappnat vilket jag även trott. Däremot kommer jag säkert bli generad om det luktar, för jag slipper ju säkert se det isf... skitsamma..
Jag har alltid tänkt att skita under en förlossning är helt normalt. Så jag tror inte jag kommer bry mig, men man vet aldrig. Men om det kommer lite avföring på barnet så hoppas jag de torkar bort det innan jag ska ta emot det.
Jag hade inte minsta förvarning i magen. Den var precis som vanligt när förlossningen drog igång. Faktiskt åt jag en rejäl middag bara timmarna innan det startade. Men jag minns inte att jag bajsade på mig för det. Inte på någon av gångerna. Vilket inte betyder att jag inte gjorde det. Bara att jag själv inte märkte det ett dugg i så fall.