• Java

Dansar med vargar!

Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga.

• Svar på tråden Dansar med vargar!
  • Pinja

Hihi... kollar 'Kalla fakta' - de har filmat FL

Tjoflöjt - nu kan jag dricka vin till maten! Fast det har jag redan gjort - det där med att ett glas vin blir till nollkommanånting promille i bröstmjölken hade jag räknat ut själv. Fast mer än så vill jag inte dricka för lullig vill man ju inte vara när man tar hand om en liten bebis!

Puss på er!

• Lehen

FP: jag klarar mig inte utan femman eller trean
    Men när vi flyttade bhit så fanns Viasat med 3 eller Canal Digital med 5...
    Vi valde Viasat men tänker byta till BOXER som har båda

• Lehen

Ja, imorgon blir det minikrakträff

• Pinja

Har en bild på M i galleriet till imorgon om nån vill se... Ingen ny tyvärr så de som kollade senast har redan sett.

Nu kom gubben hem från jobbet så jag ska pussa på honom!

Hej och hejdå Lehen! Och övriga...

• Java

Heeej
    Är det någon mer som sett på kalla fakta?

Tjoho, nu kan vi ammande kvinnor dricka 4 dl ( ) vin utan att det går över i någon större utsträckning till bröstmjölken. det var tom mer alkohol o 7-up än i bröstmjölken (efter 4 dl vin)!!!! Livsmedelsverket kommer ändra rekommendationen "avstå" till "måttlighet". Kanon! slurp

För er gravida så kan man väl sammanfatta det med "sunt förnuft" och tolka Livsmedelverkets rekommendationer med en nypa salt!! många analyser tyder på att fiska och bakterier från tex mögelost är mkt överdrivna. Endast 1 fall i modern (slutet 70-tal) tid har fårr missfall pga dessa bakterierna!!!!!

• Java

Ååå vad kul med mini träff i gbg!! ha det så jättekul!!!

Jag ,pricken och ior skall också träffas i morgon. Det är därför pricken var tvungen att storstäda ....så hon har ju inte hunnit med FL alls idag! Kul att hon tar vårt besök på fullaste allvar!

• Majblomma12

Hallå!
    Tänker ändå avstå alkohol, eftersom man trots allt delar blodomlopp med bebben. men sen, när det ska ammas, då ska jag och gubben glatt skåla i rödvin härhemma.

• Java

ior: fast alkoholen skall avstås helt under graviditeten, det var just under amningen som "måttligheten" gällde!

Mår du och druvan bra idag??

• Majblomma12

Ja, idag har vi haft en bra dag tillsammans.

Har just asgarvat åt ditt svar på Prickens vägbeskrivning. "Ring Hasse Aro!"

• Java
    men vet ju aldrig om vi behöver efterlysas . I skogarna i Pajala.
Svar på tråden Dansar med vargar!