Shea 1 skrev 2011-07-15 07:18:45 följande:
e digitalis: Vad skönt att det blev deflux!!
Ang. kisseprov har jag inget tips alls. Det är väl lättare att få på killar antar jag. Sist vi behövde ett prov så lade jag upp honom på skötbordet strax efter att han vaknat efter middagsvilan. Efter en kort stund kom en elegant stråle, bara att fånga
Det var Hildings läkare som tipsade om det, nästan alla småbarn/bebisar kissar en kort stund efter att de vaknat.
Hm. Ligger han snällt kvar? Det gör inte Amanda. Hon vrider och vänder sig, försöker krypa bort... inte är hon stilla inte... Jag får väl börja kolla om hon kissar efter hon vaknar... men som sagt, om hon ligger och kissar så hamnar det nog inte i burken, iaf inte utan "blandflorebakterier"... Tidigare så ställde jag henne och höll, burken, eller försökte ha henne sittandes på mitt ben men så att det skulle bli en stråle att fånga. Problemet är att hon inte accepterar att vara stilla längre, och hon är inte så stabil på att gå, så att både ha koll på henne så att hon inte ramlar och slår sig, hålla burken, hålla koll på strålen, det är lite för mycket för mig :)
Men jag ska se om det är så att hon kissar snart efter det att hon vaknat så kan man testa att vara snabb på't då, se om det går...
Tack för info :)