Shea 1 skrev 2011-08-22 19:11:52 följande:
Jag ringde Dagvården idag för att fråga en sak om MAG-3´n och då passade jag på att fråga om törstigheten. De ville absolut att vi skulle ta ett blodsocker, så det har vi gjort idag. Det var 5,0, perfekt!
Hilding väger ca 9,6 kg och är 78 cm lång. Läkaren vi träffade idag gillade inte hans viktkurva, men han växer ju iaf på längden och då "brukar" det inte vara så farligt. Sedan Hilding var 5 månader har han bytt ner sig 4 viktkurvor (!), men det mesta av det kan förklaras med amningspuckeln, men han tyckte att det var lite väl drastiskt iaf.
Hur som helst så ska jag diskutera hans vikt med hans vanliga läkare, men jag vet ju också att hans vikt med största sannolikhet INTE har med hans refuxer att göra. Om njurproblematik ska leda till dålig tillväxt så ska man ha typ njursvikt och det har han ju inte, tack och lov
Det låter ju exakt som Amanda... det är faktiskt min man som skött vägningarna på BVC senaste tiden, så han har bäst koll, men jag har för mig att hon väger 9.5 och är ungefär lika lång som Hilding. VI har fått order av läkaren på BVC att väga henne varannan vecka, eftersom de inte gillade hennes kurva alls. Har inte räknat antal kurvor hon minskat, men hon vägde 4,1 när hon föddes, gick upp fint efter de första veckorna som var struliga, och har sedan dec när hon fick sin första UVI klart minskat i vikt... VI ska vägen henne på onsdag igen, ska då räkna viktkurvor, om jag kommer ihåg :)))
Vilken dag var det han var född, 25? Amanda är den 18.
Tur att hans blodsocker var bra, då kan man avskriva diabetes, eller?