Shea 1 skrev 2011-08-31 19:11:03 följande:
Då var MUCGen avklarad. Det var förfärligt, helt vidrigt. Han fick lugnande på dagvården innan, så han var ganska lullig när vi rullade dit. Väl inne så blev det superjobbigt direkt. Sedan blev det precis som första gången; vi fick vänta på kiss som aldrig kom. De ville ju ändå vara beredda och kunna ta bilder när han kissade, så då fick vi hålla i honom och försöka lugna/avleda/trösta under tiden. I säkert 45 minuter skrek han som om vi höll på att mörda honom, och då avbröt vi ändå med jämna mellanrum och jag kunde lyfta upp honom för att lugna. Tillsist beslöts att vi skulle lämna rötgen utan att en droppe kiss lämnat honom och återkomma en timme senare för en slutbild. När vi varit på dagvården en stund och lugnat ner oss så kom kisset (han kissade genom blöjan och kissade ner hela min klänning också, så då kissade han verkligen med besked)
Slutbilden gick sedan snabbt, det var bara att gå in och fota. PHU!!! Jag kan ju inte avgöra om det finns en gradförbättring av refluxerna, men jag såg ju att de fanns där (det sa sköterskorna också).
På dagvården bestämde vi att han ska få sömnmedel nästa onsdag när vi ska göra MAG-3. Jag tror att det blir bra, för det var verkligen förfärligt idag. Under tiden det pågår så är jag fokuserad och samlad för att vi ska klara av det (om vi inte skulle få några bilder så måste vi ju liksom göra om det en annan gång), men nu efteråt känner jag mig som en urvriden disktrasa.
Oj! Det låter verkligen hemskt! Jag beundrar dig att du är samlad och fokuserad, det är mer än jag klarar av... men förstår det där med urvriden disktrasa till fullo.
Vi var inne på akuten i lördags. Hon fick ettårsvaccin i onsdags, sedan hade hon feber i 5 dagar. Febern gick ned fredag fm, sen så var den kanonhög igen på em/kväll. Förmodligen hade vaccinet lagt sig då, och hon råkade få något annat samtidigt. Så vi fick rådet att åka in på lördagen, hon VÄGRADE dricka, och inte lyckades vi få ett kissprov. CRP <30, nästan ren sticka (vi lyckades få sticka), men två på leukociterna. Oklar bild, men eftersom hon hade röd hals och rött öra så trodde de ändå att det var ÖNH, snarare än UTI. Poängen är att jag tror att de är ruskigt medvetna, mamma och pappa och alla de här läskiga människorna vill att jag ska dricka det här nu.... neeeeeeeeej då, det tänker jag inte alls göra. Så snart vi kom hem drack hon som en kalv... Det kanske var samma med kisseriet för er idag...
Skickar iaf många styrkekramar!