Shea 1 skrev 2011-08-20 08:06:31 följande:
Vad innebär den där stomin sweetcarro?
Jag måste ha ett råd, eller om någon har liknande erfarenheter:
Hilding har börjat kissa jättemycket. Har ni varit med om att era barns kissmönster ändras? Han har alltid kissat stora mängder, men nu är det ännu mer. Jag måste byta sängkläder var och varannan morgon för att han kissat genom blöjan. Inatt bytte jag blöja på honom, ändå var sängen blöt imorse. Ibland måste vi även byta kläder på dagen för att de är genomvåta. Den här ändringen har skett ganska snabbt, på någon vecka. Han dricker väldigt mycket också, men det har jag inte tänkt så mycket på förrän nu när min mamma varit barnvakt och påpekat det för mej :-S
Jag ska ringa och rådfråga på måndag, visst behöver vi ta ett blodsockerprov (för att utesluta diabetes)? Han ökar inte i vikt som han ska (inte något alarmerande enl. bvc, men det tycker de ju aldrig där) så jag har ju faktiskt tre diabetesidikatorer här.
Kan kissändringen/törsten hänga samman med refluxerna och hydronefrosen? Någon som vet/har erfarenhet?
Hm, visst kan det ha ändrats lite grann, men absolut inte på det sätt som du beskriver. Och jag tror att det hänger ihop med om det är varmt, törstigt, svettigt, osv.
Har tyvärr ingen koll på diabetes alls... kan ju läsa på online, men jag misstänker att du redan läst på om allt, så jag tillför nog inte så mycket :)
Hoppas att ni kommer på vad det är iaf. Hur mycket väger han? Och hur lång är han? Var det 25? Min hjärna är mer än lovligt trög efter "semestern", tycker att jag borde ha koll på datumet men det har jag inte :)