sweetcarro skrev 2011-09-02 21:40:15 följande:
Tack för att du delar med dig och sprider lite hopp.
Det är inte alltid lätt att vara förälder till ett barn som är sjukt (fast ingen ser det) och inte veta hur framtiden ser ut.
Vi har nu fått svar från läkarna från det senaste ultraljudet.
Kirurgen i Linköping vill göra det stora ingreppet och ta bort stoppet , så det verkar som om vi slipper stomin. De anser att högernjuren växer så pass mycket att det nu inte finns någon chans att tiden eller tillväxt ska rätta till det.
Vi ska nu göra vår andra MAG-3 i slutet av september. Man vill då försöka se vad stoppet i urinledaren består av.
De ska också ta njurprover då för att se hur stor kapacitet njurarna har.
Och jag har skrivit det förr och gör det tyvärr igen: Vi fortsätter att vänta på den där förbaskade operationen som ska göra vår son frisk.
Jag tänker hemska tankar att stoppet består av en tumör eller liknande... när det mest troligt består av ett blodkärl eller nåt.
Hej tjejen, läs AnnaJosefines inlägg igen... det finns hopp! Jag är ju själv sån, de tog bort en halv njure på mig, sedan dess är jag frisk som en nötkärna (iaf vad gäller njurarna).
Så det finns hopp, och det minst sannolika är en tumör, det tror jag iaf. Har du frågat läkarna om det, om sannolikheten att det beror på tumör eller något annat?
Är du riktigt orolig för något, ta upp det med läkarna, det kommer säkert att bli bättre när du får veta lite mer.
Njurproverna, är det blodprover de menar? Man kan ta blodprov för att kolla njurfunktionen, tex kreatinin-värdet i blodet. Be läkaren om en remiss för att kolla njurfunktionen via blodprov, om det inte är det som de avser.
Styrkekramar!