pepparkakan skrev 2011-09-13 21:28:17 följande:
Hej, har tyvärr ingen koll på det du skriver, men det är skönt att höra att refluxen gått från V till I, och att ni inte haft några genombrotssinfektioner!!! YEAH!
Står han fortfarande på profylax? Trots defluxen? Vet du av vilken anledning?
Min dotters njurar har 38%-62%, vilket jag antar är samma som det du skriver "35%". Till oss har det sagt att detta är ändå helt OK, inget att oroa sig över alls. Har skillnaden förändrats, eller har det alltid varit 35-65? Om inte skillnaden mellan njurarna har förändrats så tror jag inte att det är någon fara, det är iaf vad jag har hört, men jag är ingen expert. Fråga gärna, det känns ju alltid bättre att fråga och få lite koll, tycker jag!
Har de sagt att de ska göra något åt någon av njurarna? Jag tror inte att det behövs, om det är 35-65, det är iaf det intryck jag har fått. Man klarar sig med ganska så mycket mindre njurkapacitet än det en normal människa föds med.
Be att få göra njurfunktionsprover, de gör detta genom att ta olika blodprover, tex kreatinin, och sedan kolla hur väl njurarna kan rensa blodet. Detta säger en hel del om hur väl njurarna fungerar totalt sett, dvs den totala njurfunktionen, vilket kan vara nog så bra att veta.
Var bor ni nånstans? Håller med om att kommunikationen mellan sjukhusen är ganska så dålig... om man inte ligger på sjläv så händer det ingenting!