Shea 1 skrev 2011-10-07 14:44:02 följande:
Hej Mia och välkommen!
Jag tror det finns någon/några i tråden som har barn med dubbla system. Jag vet inte så mycket om det, jag har hört talas om dubbla uretärer, men är det mer än ledarna som är "dubbla"? Just nu minns jag inte vem det var som själv hade dubbla uretärer som barn, vem av er var det tjejer?
Välkommen iaf, du kan väl berätta lite för oss, så lär vi oss mer?
Förresten, fick ni någon extrados antibiotika efter blåsröntgen och det blev uvi iaf? Jag trodde den extradosen skulle skydda, men det beror ju såklart på vilken bakterie det handlar om, det går väl inte att helgardera sig antar jag. i Göteborg fick Hilding extradosen i en spruta i benet just för att refluxerna är så grava, men i Karlstad har han "bara" fått en dos i munnen.
Det är njurbäcken och uretären som är dubbelt så hon har två system i njuren och båda funkar men det ena har hydronfros.
Jag kommer berätta mer sen när jag själv vet mer... Just nu lever vi i ganska stor ovisshet om det mesta känner jag.
När vi gjorde blåsröntgen så fick vi extradosen av antibiotika men hon fick ändå uvi. Hon fick dos i munnen men när detta gjordes visste man inte att hon hade reflux så det fick man veta efter denna undersökningen. Men när vi var inlagda sen så fick hon antibiotikan intravenöst.
AnnaJosefine skrev 2011-10-07 14:53:16 följande:
Dubbla system i en njure? Duplex njure menar du?
Vet inte vad det heter, men det är EN njure med dubbla system.