kattislofberg skrev 2010-01-24 11:01:15 följande:
Virga!!! TACK TACK TACK för alla dessa värdefulla tips!!! Ska spara dem!Han har ju precis börjat med smakisar, så vi sparar de tipsen tills han äter lite större mängder. Det med att lösa upp tabletterna i sprutan var smart. Jag brukar krossa, blanda med vatten och dra upp i sprutan. Men det är svårt att få med allt, och det blir ganska stor mängd som han måste svälja. Ska testa detta. Hur långt tid tar det för tabletten att lösa upp sig?Angeånde blodet så har vi haft mycket läkarkontakt ang detta, samt lämnat avföringsprov som var okej. Man misstänker mjölkallergi i kombination med reaktion på medicin (trimotoprim). Jag har ätit mjölkfritt i tre dygn nu och bajset är klart mindre löst och med mindre blod. Furadantin fick han från igår.och idag vaknade han ur förmiddagssömnen med ett leende och inte skrik, som han brukar!Så det verkar va på väg åt rätt håll! Dock nervös för uvi, eftersom han fick det sist han åt fradantin som profylax.
Fick din son UVI när ham åt Furadantin som profylax? Konstigt!
Ang. hur du skall göra för att få i han Furadantinen, jag tar 1 ml vatten i en kaffekopp, ställer den på sniskan så den lutar, lägger i 1 1/2 tablett som vi skall ta, dom löser upp sig själv, drar upp det i en spruta, sen får han lite ersättning, i vårt fall, rapar han o sen får han sprutan på insidan av munnen, inte rakt ner i halsen, o sen ersättning igen, inte alltid han vill fortsätta äta efter Furadantinen, men det går till slut, måste ju ha mat i sig.......