• Anna Panna

Reflux i urinvägar, njurproblem osv........

Aj katten, jag brukar ha full koll på att börja en ny tråd innan den gamla tar slut men missat det denna gång, hoppas så många som möjligt i den gamla hittar hit.
    Här samlas vi med barn som har problem i njurar och urinvägar. Vi stöttar och peppar varandra och hjälper till med ev svar på frågor.

Den gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m47879078.html

Kram Anna

• Svar på tråden Reflux i urinvägar, njurproblem osv........
  • angeni

Virga: det var läkaren som sa att det var konstigt. Jag har faktiskt ingen aning. Men nu är det bara att hålla tummarna på att det växer bort.

• Jolindo
    Vad skönt med lite goda nyheter.
    Anna Panna: Grattis! Vad skönt att op lyckades. Förstår oron över att sluta med profylax, men nu när refluxen är så mycket bättre så ska du se att det går bättre den här gången. 
    Kattis: Hoppas med att det blir lättare att ge honom medicinen nu.
    Angeni: Vad skönt att det så så bra ut. Hoppas det växer bort av sig själv.
    Kram på er alla!
  • kattislofberg

Here we go again!Milo har feber. 38,2, inga andra symptom förutom att han är gnällig. Antagligen en ny UVI. Tar det aldrig slut? Fick en tid på barnmottagningen klockan två för att lämna urinprov. Antar att det är troligt att vi blir inlagda igen. Och så ny antibiotikakur med risk för att hans mage ballar ur igen. Nu är det inte muntert, vill jag lova.

• angeni

Kattislofberg: håller tummarna för att det inte är en ny UVI. Skönt att du fick tid så snabbt!

• Jolindo

Kattis: Hur går det? Hoppas verkligen inte att det är någon ny uvi.

• kattislofberg

Jaha, så kort var den lyckan. Urinstickan visade att Milo har en ny UVI. Först verkade det som om vi skulle bli inlagda igen, för att få IV-antibiotika i ett par dygn. Men sedan ringde läkaren och rådgjorde med en av barnläkarna i Halmstad (som vi varit i kontakt med flera gånger) och det avgjordes att han inte behöver läggas in eftersom han hade såpass låg feber och allmäntillståndet var förhållandevis gott. Vi ska behandla med full dos Bactrim i tio dagar, därefter ny profylax. Vilken det blir kommer att avgöras när urinodlingen är klar.

Nu är det bara att hoppas att Bactrimen tar bakterien. Om vi har otur så har han en bakterie som är resistent mot Bactrim, det har han ju haft förut. Vi ska hålla koll på honom och om febern går upp hastigt så ska vi åka ner till Halmstad direkt. Jag är glad att vi slapp läggas in, men det känns lite ängsligt att vara hemma också. Han är i alla fall inte speciellt sjuk. Det är nu drygt fem timmar sedan han fick febernedsättande och han är helt feberfri nu.

Nu är ju risken att hans mage ballar ur igen. Det var ju i slutet av hans förra Bactrimkur som hans mage blev helkass sist.

Känner mig väldigt uppgiven just nu.

• Anna Panna

Kattis! Usch så hilma tråkigt, vet vad ni går igenom............ Ändå skönt att ni fick stanna kvar hemma och eftersom ni är "vana" så åker ni ju in med honom om han blir dålig. Hoppas, hoppas att ni upptäckte UVI:n i tid så han inte blir så sjuk denna gången. KRAMAR I MÄNGDER!!!!!

• Virga

Kattis! Lider med er... Det är så jobbigt bara att höra det. Att uppleva det måste vara en helvete. Hoppas Milo slipper njurbäckeinflammation! Kramar!

• kattislofberg

Febern har gått ner något och han har inte behövs febernedsättande i natt. Så det verkar som Bactimet tar det. MEN magen har redan ballat ur. Vattning diarré och även lite blod. Är så ledsen.

• MiniPyret

Hoppar in här och undrar om det finns någon här med barn som har blåsfunktionsrubbning? Har letat desperat efter någon i liknande situation men hittar ingen! Fick tips om denna länk och tänkte att jag gör en chansning.

Svar på tråden Reflux i urinvägar, njurproblem osv........