kattislofberg skrev 2010-01-21 09:21:58 följande:
Det visade sig att Milo inte hade clostridium i avföringen trots allt. Bra så långt, men faktumet att han har blod i avföringen kvarstår ju. Läkaren ringer idag eller imorgon, får se vad hon säger. Marika!Hur går det att ge din lille Furadantin??? När Milo åt furadantin som profylax fick han en bakterie som medicinen borde ha tagit. Förmodligen fick han inte i sig medicinen som han skulle. Jag tyckte det var oerhört svårt, han spottade och kräktes och framförallt - svalde inte. Han kunde ha medicinen i munnen i tio minuter. När han väl svlade var det inte mycket kvar. Provade blanda med bröstmjölk, lite fruktpuré, inget funkade. Nu äter han trimetoprim, men jag skulle gärna återgå till furandantin eftersom det var enda gången har var hyfsat bra i magen. Å andra sidan kanske det berodde på att han inte fick i sig medicinen... Kanske kan prova igen om ett par måander när han äter mer fast föda och jag kan blanda det med mer puré. Milo är drygt 4 månader. Smultron74!Låter ju inte klokt att ni inte fått svar än!?!?!? Under all kritik.
Jodå, det går med Furandantin, det är inte roligt bara, han spottar o skruvar på som en liten orm, är inte roligt, men han har inte kräkt än, peppar, peppar.....
Först ger jag lite ersättning o sen medicinen o sen ersättning igen, funkar än så länge....
Måste fråga er andra här, har ni problem när ni badar era små? Tobias blir jätteledsen, tänkte bara så att det inte går upp vatten i urinröret på honom, så det är därför, att det gör ont, nu för han har problem med njuren.....kanske långsökt?
angeni skrev 2010-01-21 12:12:38 följande:
Nu har vi blivit kallade till Uppsala för att undersöka om Lina även har trånga urinledare. Hon ska sövas och jag antar då att hon måste vara fastande? Någon som har erfarenhet. Vi har minst en timmes bilfärd till uppsala och ska vara där 06,30 när de öppnar. Vi har blivit erbjudna patienthotell så det får nog bli det om hon ska vara fastande, annars kommer vi ha ett helvetes bilfärd... Lina är 9 månader nu. Hoppas bara sambon får ledigt för undersökningen, annars vet jag inte vad jag ska göra... kommer inte klara av det själv.
Kan du inte ringa o fråga om hon skall vara fastande?