Virga skrev 2010-01-21 14:26:06 följande:
Anna! Lycka till på tisdag!! Hoppas det går bra med MUCG och ultraljud och mest hoppas jag på att ni får glädjande besked efteråt!!!! Kram!Kattis! Vad tråkigt att lillen blir inte bättre i sin mage.......... det är det som är bra med furadantin att den i stor del tas upp framförallt i tunntarmen och tjocktarmen får inte mycket "smaka"på det och tarmfloran förstörs ytterst lite. Men den äckliga smaken och usla tablettstyrka och att den inte alls är barnapassad gör mig faktiskgt arg och ledsen. Kan dem fan inte göra en mixtur istället? Båda barn och vuxna kan ju ta den däremot barn(och deras föräldrar) har skitjobbigt med tabletter.Har hört att man blir helt kass i magen med blodblandade slem av trimetoprim. Angeni! Om hon skall sövas så måste hon vara fastande. Vet ej vad dem har för rutiner för så stora barn som 9 månader. Min son fick narkos när han var knappt 3 månader och då fastade han 4 eller 5 timmar. Ta patienthotellet så Lina kan sova så länge hon vill och slippa sitta i bilen hungrig. Ni har en bra tid så tidigt på morgonen. Man äter/dricker ju knappt vid den här tiden på morgonen så det är kanon! Ta det lugnt inför narkos små barn smittas direkt av föräldrarnas oro. Det kommer blie jättebra det får du se! Lite jobbigt kan vara när hon vaknar ur narkosen. Dem brukar vara lita bakisar och därför oroliga. Och visst ta din man med om ni bara har möjlighet!marika! Det är nog inte det att Tobias har ont i urinröret. Annars hade han gråtit konstant ju hela tiden inte bara i badet. Barn som inte har inflammation i urinröret har inte ont. Slemhinnan är ju hel och fin fast man kanske har reflux eller andra bekymer i systemet. Det har ingen samband alltså.Att han blir ledsen i vatten beror nog på något annat som t.ex dålig upplevelse kanske som ni har inte märkt. Min son också grät en period vi vet inte varför. En dag plötsligt tyckte han inte att det var kul att vara i vatten. Och så grät han varenda gång i säkert ett par månader. Vi förkortade badet till det minimala då och med tiden gick det över faktiskt. Vi gjörde inget speciellt. Nu är han snart 12 månader och älska att vara i vatten! Jag är övertygad att det går över.
Undrar vad det skulle kunna vara för dålig upplevelse, kan inte komma på något.....
Jag har han inte länge i badet, så kort tid som möjligt, tar upp han snabbt virar handduk om han, stannar en stund på toan o sen in på skötbordet i ett annat rum, snabbt på med kläder men ändå gråter han förtvivlat, får sin napp snabbt, brukar hjälpa, men kan ta tid innan han lugnar sig, usch vad jobbigt!