Virga skrev 2010-01-31 23:15:54 följande:
Annen! Så de känner till det att hon får ont och ändå gör inget akut? Är det rimligt att låta ett barn leva med ständiga smärtor i Sverige 2010? Det är ju väl inga medeltider vi lever i eller? Jag tycker du måste kräva inte bara ultrajud utan riktig utredning och kvikt. Det finns massa olika sjukdomar som man får ont av. Och sen kräv en kontuinitet. Att ha en ny läkare varje gång kan ge alvariga brister i den vårdkvalité ni får. Om man kan överhuvudtaget använda ordet kvalité här ... Jag tycker det är hemskt hemskt hemskt... :(
Ja man blir helt galen men de vägrar lyssna. Bara för hon inte skriker 24 timmar om dygnet tycker de inte det är akut. Det går inte kräva saker från dem för det har vi redan försökt med. De tror bara vi är oroliga föräldrar och att det inte är någon större fara. Vi vet inte vad vi ska ta oss till, jag trodde verkligen inte att man kunde bli behandlad så är. Jag är jätteorolig för att hon inte äter heller men det beror på smärtorna, klart man inte har aptit alls när man har så ont. Det känns som om vi får gå här hemma och vänta tills hon blir sämre innan de inser allvaret men det är verkligen hemskt att det ska behöva bli så här.