Virga skrev 2010-12-09 22:58:44 följande:
Odling är skickad iväg och troligtvis redan odlas. Så vi för se vad det blir.
Det växer gramnegativa stavar. Så det är som jag sa - ny UVI :( Läkaren återkommer med besked imorgon då idag har man inte slutsvar så man vet ej vilken antibiotika passar bäst. Det är bara skittråkigt :(
Innan Jul hinner min påg att besöka läkare (nästa vecka) och göra ultraljud och cystometri (nästa vecka igen). Dem båda blir samma dag. Vi blir lite tuffa här men jag ändrar inga tider denna gången bara hoppas att vi hinner för att jag så himla vill ha det gjort.
Kaniin skrev 2010-12-10 12:12:31 följande:
Vill bara säga hej.
Har en dotter på snart 9 månader som haft uvi nyligen och sedan fått gå igenom två UL, scintigrafi och blåsröntgen.
Nedsatt funktion på ena njuren samt en cysta på 2 cm i den samme. En slump säger de men vem vet.
Reflux på båda urinledarna? 2 på ena och 2-3 på den med nedsatt funktion.
Eftersom det var gränsfall så avvaktar vi med daglig antibiotika.
Nytt UL pga av cystan om 6 mån. och sedan ny scintigrafi och blåsröntgen om ett år.
Nu hoppas vi på att hon inte får fler infektioner.
Hej hej! tråden är kanon det har jag sagt många gånger! Jag själv hänger här sedan ca 1,5 år tillbaka. Har fått många svar och stöttningar från alla !
Det är så himla tråkigt att små skall genomgå så mycket men det finns ingen annan väg tyvärr. Bara hoppas att allt tar slut någon dag. Själv tycker jag att nu är jag i botten , har tappat lust att kämpa och blir bara ledsen av varje skit som händer. Har svårt att koncentrera mig på jobbet och är konstant trött. Men jag vet att det skall gå över. Bara vill bita ihop och passera den perioden.
Håller tummarna för er att infektionerna håller sig borta! Och välkommen till gänget förstås!