• Anna Panna

Reflux i urinvägar, njurproblem osv........

Aj katten, jag brukar ha full koll på att börja en ny tråd innan den gamla tar slut men missat det denna gång, hoppas så många som möjligt i den gamla hittar hit.
    Här samlas vi med barn som har problem i njurar och urinvägar. Vi stöttar och peppar varandra och hjälper till med ev svar på frågor.

Den gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m47879078.html

Kram Anna

• Svar på tråden Reflux i urinvägar, njurproblem osv........
  • Virga
    Shea 1 skrev 2011-01-27 14:39:41 följande:
    Det finns t.ex. barn som föds utan analöppning och ändtarn (efter tjocktarmen så tar det bara slut i ett tomrum) och läkarna kan konstruera tarm och analöppning som de kan få att fungera som vanligt! Är det inte helt otroligt!! Jag är så tacksam över att vi bor i Sverige och får all denna sjukvård gratis!
    Jaga har sett en sådan flicka och pratat med hennes mor när vi var inlagda för nästan ett par år sedan. Då var hon nyopererad. Undrar hur det går med henne. Visst är det helt fantastiskt att man kan göra sådana saker.

Ida Marie! Tack! Man blir tapprare när man läser ditt inlägg. :) Man får hopp att saker och ting som verkar ganska dystra idag kan ändra sig åt mycket bättre hål. Lycka till med din växande mage, vad kul! Hoppas att ärret blir inte så besvärlig...

Min lille Julius har fått kateter för en vecka sedan igen. Nu vet jag liksom ingenting. Ingen hade ringt under tiden med någon besked. Väntar en vecka till och börjar ringa runt igen.
  • Ida Marie

Virga: Vad glad jag blir när du skriver så :) Tack....
    Ja ärret dras mer å mer men bara ytligt som tur är ;)
    Sov gott nu :) De ska iaf jag göra!!

• e digitalis
    Ida Marie skrev 2011-01-27 23:33:08 följande:
    Virga: Vad glad jag blir när du skriver så :) Tack....
    Ja ärret dras mer å mer men bara ytligt som tur är ;)
    Sov gott nu :) De ska iaf jag göra!!
    Håller med, lycka till med ärret och graviditeten!
  • Shea 1

Vi mår fint, inget nytt från Göteborg än. Däremot har jag ansökt om vårdbidrag och damen på FK ska ringa nästa vecka. Jag tror kanske inte att det går igenom men det är värt ett försök iaf.
    Hur mår ni?

• e digitalis

Definitivt värt ett försök! Lycka till!

Jag pratade med barnläkaren häromdagen, hon kollade och det verkar som om vi står på väntelista för DMSA den 22 februari, vilket tydligen inte betyder att vi får göra det just den 22 men iaf där omkring... så det närmar sig!

Alla tips mottages som vanligt tacksamt :))) 

Amanda mår bra, hon har inte haft några fler UVIer eller njurbäckeninflammationer, som tur är.

Kram! 

• Virga
    e digitalis skrev 2011-02-11 17:38:48 följande:
    Hej!
    Tänkte kolla hur det är med alla?
    Kramar och trevlig helg från oss!
    Det är skönt att Amanda mår bra! Så skall det vara ju!
    Nu har det gått 3 veckor som Julius har kateter men ingen har hört av sig. Har ringt idag (rätt så sent) till uroterapimottagningen och lämnat ett meddelande men ingen svar därifrån... Tja... Väntar till nästa torsdag.  Han verkar har fått öroninflammation på hö sida stackaren. Men det är bättre idag. Trumhinnan har antagligen spruckit och all gegga rann bort. Nu måste det läka bara....
    Jag själv jag jobbat 3 nätter på raken så nu gäller det att vända på dygnet tillbaka!
    Kramar till alla mammor och små hjältar och hjältinnor!
  • Shea 1

Men stackars lille Julius, ska han behöva få öroninflammation också!!

Men det där med att de inte riktigt hör av sig som de ska känner jag igen! Tyvärr är det ju väldigt tröttsamt att behöva ringa, tjata och ligga på hela tiden. Kram till er!{#emotions_dlg.flower}

• e digitalis

Hoppas att han mår bättre snart! Synd att han ska åka på öroninflammation också!
    Kram! 

• Virga

Örat verkar mår bra igen :) Men ögon!!!! Jisses vad händer med hans ögon nu...  Redig inflammation där med rinnande grön gegga :( Sicken pest! Hoppar runt och angriper alla ingångar typ .
    Jag vill verkigen inte vara jobbig vad gäller dem alla samtal och dylikt.  Men dem tvinga ju mig till det. Jag tycker att det fel. Det är ju dem som finns och jobbar för oss men nu känns det att jag besvärar dem när jag ringer. 
    Fortsatt trevlig helg till alla!

Svar på tråden Reflux i urinvägar, njurproblem osv........