Nu är Nila opererad och det känns så skönt att det hela förhoppningsvis är över 
Operationen gick bra, låg på Astrids i 10långa dagar.
Nilas urinledare leddes om och urinblåsan rättades till.
Det var en jobbig upplevelse för oss båda, att se Prinsessan med alla dessa slangar och all blod var hemskt 
Operationen tog 4 timmar, sen låg hon på uppvaket i 7...
Hon hade epidural i 4 dagar och kateter via urinröret och via magen.
Hon hade slangar på både händerna och via dessa fick hon dropp, lugnande, antibiotika, smärtstillande samt morfin vid behov.
Det var riktigt jobbigt attt se henne med alla dessa slangar, speciellt katetrarna med kissblandat blod i...
Efter 3 dagar togs kateter via urinröret bort och det var jätteskönt för Nila då denna irriterade och gjorde ont. Den i magen togs bort sista dagen.
Det blev mycket kämpande under dessa dagar. Stopp i katetern (koagulerat blod) som orsakade mycket besvär och gjorde mycket ont. Ont i händerna av ingången, ont i ryggen av epiduralslangen, ont, ont och åter ont. Hemskt att behöva se min älskling ha så mycket ont. Efter några dagar blev hon också rädd för all personal som hela tiden höll på med henne så hon blev orolig och ängslig varje gång någonting skulle göras på henne.
Nila rörde sig knappt under dessa dagar. Hon låg helst stilla hela tiden och tittade på TV, tom och jerry. Lyckades flytta över henne till en barnvagn några dagar efter operationen och det gick bra. Då kunde jag köra ut henne från rummet lite ner till lekterapin mm. Med alla slangar och allt 
Att få henne att kissa dem sista två dagarna var nästan ändå jobbgigast. Hon ville inte och var så rädd. Skrek som en stucken gris. Fick tömma henne via katetrn till slut flera gånger. Men efter 2 dagars försök lyckades hon kissa till slut efter en hel dels kämpande! Sen glick det lite lättare varje gång. När hon hade lyckat kissa 4 gånger togs katern från magen bort och min prinsessa var fri 

Såret efter snittet ser jätte bra ut, ca 10 cm lång men jätte smal. Ärret efter katetern syns lite mer, kanske 8 mm i diameter, men den läker också fint.
Fantastikst att man kan genomföra operationer som dessa och att det kan läka så bra och så fint!!!!
Själv mådde jag ändå ok på sjukhuset. Totalt fokuserad på Lillan, dag och natt. Värre blev det faktiskt när vi kom hem, då slappnade jag av och var riktigt nere i några dagar... konstigt.
Tänker ofta på hur mycket man klara av.
När mina vänner klagar på att deras barn inte vill ta medicin, då tänker jag på Nila som jag fick väcka på nätterna och ge 3 olika sprutor med mediciner... inget val hade hon...det var bara att göra det...
Är det någon mer därute som ska göra samma operation och vill fråga nåt, så går det jätte bra.
Kram på er!!!