e digitalis skrev 2011-05-28 21:24:17 följande:
Jag har varit gräsänka, är ovanligt trött i huvudet märker jag... några frågor:
Vad fick ni för ab när den första odlingen visade UVI?
Tar ni nån profylax?
Den kontrollodling som visade resistenta E-coli, var den tagen ca en vecka efter den avslutade kuren? om odlingen är tagen ca en vecka efter avslutad ab och det finns bakterier så har ju inte ab haft avsedd effekt... eller så finns de bakterierna alltid där. Det var en barnläkare som nämnde att ibland hade man alltid den typen av bakterier i urinen, oavsett vad man gjorde...
Om det fanns bakterier kvar i urinen, ska ni ta en till ab-kur på tio dagar? Eller vad är planen?
Vad var syftet med den nya odlingen?
Om ni inte tagit en till ab-kur emellan så borde det inte vara nån skillnad?
Vi fick inte träffa en njur-läkare förrän vi gjorde DMSA.
1. Ab heter Cefadroxil som vi fick.
2. Trimetoprim
3. Ja, efter 10dagars ab behandling. Antingen har inte ab tagit som den skulle eller så har han fått en ny uvi. direkt efter avslutade ab.
4. Vet inte vad planen är mer än att vi skulle ta en ny odling som jag gjorde igår och så inväntar vi svar på den för att se om vi ska ändra behandling. Jag bad läkaren att skriva upp det hon sa till mig i tel. men fick inte så mycket ner skrivet på pappret mer än att mucg visar reflux grad 4 och att Leo har e-coli i urinet som är resistenta mot Trimetopim. Tycker att hon skulle skriva ner planen som kommer att hända nu men icke så nicke.
5. Vad läkaren hade för syfte med en ny odling vet jag inte och förstår inte riktigt det i heller. Vi har inte tagit en ny ab-kur i mellan odlingarna så det bör inte vissa någon skillnad, men det får jag veta om ett tag ifall de är olika.
Då när hon ringde och berättade allt så stog jag och väntade på en buss mitt inne i staden och på allt när hon berätta att han har reflux och att det kan innebära en operation men hon inte viste riktigt vad det innebär för Leo så hörde jag knappt vad hon sa mer. Då tankana började snurra i huvudet vad en operation kan innebära och allt.
Läkaren vi träffade isamband med vi blev inlagda skrev ett brev om vi hade prata om i telefonen, när vi fick reda på att han hade en uvi. Att vi ska bli kallad till ett mottagningsbesök efter mucg för att ta ställning till om trimetoprim ska avslutas. Så hoppas att det kommer inträffa. Tänkt ringa på måndag och höra om det är uppsatt en läkatid till oss innan DMSA. Annars så ska jag höra om de kan boka in en tid till mig så jag vet vad planen är för honom.