• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Tuplan

Hur många olika ämnen kan det vara på bara 4 sidor i USA tråden?!?

Min man är från Indien

Mac and Cheese nej tack
    Chicken soup-NEJ TACK
    Macaronia pudding med lax och squash gjorde jag i dag men nej det blir det nog inte igen. Det är konsistensen har jag problem med.

Hanna, Seattle är fint {#lang_emotions_wink} flytta hit det finns en massa svenska mammor här:)  Ja det finns ju svenskor utan barn med förstås!!{#lang_emotions_sunny}

GRATTIS Calle, hade missat att han fyllt år! Såg på bloggen att han verkar ha haft en fin fin födelsedag!

• Portland

Calle hälsar och "säger" tack Gulliga Tuplan! Jag är gift med en svensk, vi är expats här. Har varit här i 1.5 år och bli kvsr lika länge till. Jag ÄLSKAR ost, tyvärr... Skall kolla på Extreme Makeover Home Edition nu, så snart fäller jag väl ett gäng tårar. Jag är såååå blödig!

• Portland

Skrev mitt tidigare inlägg från min iPhone (för första gången) och tydligen funksr inte "ny rad" funktionen om ni undrar varför jag bladdrar im hundra saker i en och samma stycke...

• Rhino

Portland:
    Jag har också varit inne och kollar på söta Calle och hans cupcake-svullande {#lang_emotions_heart}!
    Jag vet att det är fånigt tänkt, men i och med att ni skriver er blogg tillsammans (och ibland är det inte riktigt klart vem som skriver vad, eftersom ni skriver i 3:e person), så känns det knasigt för mig att kommentera som om jag "känner" er... för jag "känner" ju bara dig!
    Vet inte om det låter vettigt... men jag gillar verkligen er blogg. Så mycket fina, härliga bilder och kul skrivet!
    Förlåt att jag inte kommenterar bättre, för jag vet hur mycket en kommentar gör så mycket när man bloggar (det tar bort känslan att man sitter och skriver och skriver ut i raka intet).

Jag har också blivit väldigt blödig på "äldre dar". haha
    Jag satt och kollade på TLC tidigare idag om tvillingar och diverse studier kring dem. Bland annat var det ett par tvillingflickor som blivit adopterade från Kina (tror jag). En flicka hamnade i Norge en i USA. När de var 6 år träffades de ingen och då satt jag här och lipade för det kändes så känslomässigt på något vis!

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Portland

Hedda han somnade inte förrän kl 11 den kvällen, hur hög som helst på allt socker. Lilla sötisen! Martin känner till mina kompisar på FL, jag pratar ofta om er här hemma. Känn dig inte på något vis tvungen att kommentera ( även fast vi älskar kommentarer ;o) ) men känn heller inte att det inte vore ok att göra så. Som sagt, ni är välkända här hemma!

• AHöst

Tack for tipsen till morgonens brunch som blev en lunch; sa det blev torsk i curry!

Henry verkar inte ha ont sa lange vi inte ror vid det. Det verkar faktiskt inte ens som om det gor ont da heller. Han blir ju mest radd nar man borjar ta pa det och det kan man ju forsta. 
    Han leker med ficklampan nu och lyser den i ogonen som lakaren gjorde med ljuset nar han sydde!
    Imorgon ska vi ga pa wound check. Det ar jag lite nervos for. Det kommer inte att vara populart!
    Annars ar mitt hjarta i halsgropen lite mer an vanligt. Jag ar sa radd att han ska sla i det igen innan det lakt.
    Det verkar vara valdigt vanligt med stygn under hakan! Dar var till och med en annan liten pojke nagra ar aldre an Henry som fick precis samma stygn precis innan Henry pa akuten.
  • AHöst
    RQL skrev 2010-01-24 04:02:05 följande:
    Man ar borta en dag och da skirver ni metervis!!! Far ta och lasa ikapp lite... Sitter och planerar lite over vad som behovs goras och fixas med innan bebisen kommer...bara 26 dagar kvar!!1 (om det nu blir den 19:e....time will tell!) En sak jag inte har bestamt mig helt over och har svart att bestama mig for ar hur lange jag ska jobba. Ni som jobbade innan ni fick barn, hur lange jobbade ni? Tror ni att fram till 5 feb och sedan vara ledig ar lagom tid innan?
    Kan ditt jobb lata dig vara flexibel med vilken dag du gar?
    Jag jobbade ju anda tills det var dags. Mitt due date var pa en FRedag tror jag. Jobbade pa kontoret pa Torsdagen och jobbade hemifran pa Fredagen da det blev bestamt att kejsarsnittet skulle bli pa Mandagen. Jobbade aven hemifran pa Lordagen. Pa sa satt kunde jag spara alla mina dagar till Henry.
    Men mitt jobb var ok med att om jag kande att jag behovde kunde jag ga vilken dag som helst.
  • Hannaliten

Eva - tack för infot om Medford! Det var det jag trodde. Han ska i alla fall lämna besked idag och vi flyttar inte dit.

Tuplan - ja, du bor ju i Seattle. Var bor du? Alltså, vilken del? Maken har en intervju med REI i Kent och jag har kollat på kartan vilka olika delar som ligger hyfsat nära Kent men blir inte så mycket klokare.

• IceFalk

Hur kom ni i kontakt med era män? Var det genom nätet eller var det när ni var i Usa/de var i Sverige?

Jag håller på att skrapa ihop ett gymnasiebetyg nu, ska precis börja plugga igen på 50% (varit sjukskriven) men tror det kommer ta minst två år att få ihop mitt slutbetyg. Efter det vill jag flytta till Usa och plugga till makeup artist och undrar om det är någon som gjort det? Eller om det är någon som pluggat till något annat i Usa?

• Sweden

Portland - Sent grattis till Calle fran mig med! Er blogg ar verkligen fin och ni skriver sa bra bade du och mannen.

IceFalk - Jag har ocksa amerikansk man, traffade honom nar jag var har som au pair.

Svar på tråden USA tråden!