Tuplan skrev 2010-01-25 04:58:33 följande:
Hur många olika ämnen kan det vara på bara 4 sidor i USA tråden?!? Min man är från Indien Mac and Cheese nej tack Chicken soup-NEJ TACK Macaronia pudding med lax och squash gjorde jag i dag men nej det blir det nog inte igen. Det är konsistensen har jag problem med.
Ja, puh! Jag hinner knappt LÄSA vad alla skriver, än mindre kommentera! Jag kör ett snabbrace nu...
Varför här: Min man är amerikan, han har jobbat i Sverige.
Mac and Cheese (Kraft's paket): Blä, luktar som Doggy hundmat. Barnen älskar det däremot.
Chicken soup: Campbells, näe. Progresso: ganska ok. Faktiskt gott när man känner sig uggig.
Stater och väder: Finns det nånstans där det är trevligt väder och inga frekvent återkommande naturkatastrofer? Jag har inte hittat nån.
Am. medborgarskap: Jag fyllde glatt i hågen i det mesta i ansökan (har stakat upp mig lite på datumen på Sverigeresorna) men sen på slutet blev det tvärstopp för mig för jag måste ta mig en ordentlig funderare! Hur ställer ni er till följande frågor:
- Are you willing to take the full Oath of Allegiance to the United States?
- If the laws require it, are you willing to bear arms on behalf of the United States?
Så här går eden:
"
I hereby declare, on oath, that I absolutely and entirely renounce and abjure all allegiance and fidelity to any foreign prince, potentate, state, or sovereignty of whom or which I have heretofore been a subject or citizen; that I will support and defend the Constitution and laws of the United States of America against all enemies, foreign and domestic; that I will bear true faith and allegiance to the same; that I will bear arms on behalf of the United States when required by the law; that I will perform noncombatant service in the Armed Forces of the United States when required by the law; that I will perform work of national importance under civilian direction when required by the law; and that I take this obligation freely without any mental reservation or purpose of evasion; so help me God"
Eftersom jag kommer att behålla mitt svenska medborgarskap så känns det svårt att svära trohet åt det ena landet och avsvära sig trohet till det andra medborgarlandet. Alltså jag förstår att de vill att medborgarna ska vara trogna det landet man tillhör, men när man tillhör två?? Hur har ni andra tänkt som antingen är am. medborgare (men fortfarande känner att ni står med en fot i båda länder, typ, alltså inte ni som för alltid tänker stanna här i USA) eller kommer att bli???