MrsMcGlaun skrev 2010-01-25 23:19:44 följande:
Arbetspolitiken är TOTALT främmande för en "bortskämd svensk" och jag kände att det var alltför mycket kissing ass för min smak. Detta beror såklart på vad man jobbar med för ngt, men såå mycket skiljer det sig inte. Företagen har inga regler dom måste följa,och har dom det så finns det alltid tusentals loop holes att slingra sig igenom. Nu har jag varit hemmafru sedan 2007 och trivs så otroligt bra. Jag har inga som helst planer på att återvända till det amerikanska arbetslivet.
Nej, jag håller med dig att arbetspolitiken är dålig på de flesta arbetsplatser.

Min man är advokat och jobbar mest med fall som rör arbetslivet så jag har lite insyn där plus att jag har egen erafenhet ifrån arbetslivet (i de flesta fall mindre bra). Arbetsgivaren har som du säger väldigt få regler som de måste följa.
Jag trivs också bra som hemmafru och längtar inte tillbaka till arbetslivet. En annan anledning till att vara "hemmamamma" är att man själv får typ 2 veckors semester, men barnen här i Portland har sommarlov i 11-12 veckor. Om man inte har ett välbetalt jobb så lönar det sig alltså knappt att jobba med tanke på kostnader för barnomsorg/fritids/sommarläger.