EL I skrev 2010-01-26 00:15:24 följande:
Hmm ok, ja det lär ju vara en viss skillnad att jobba i USA mot Sverige. Det är sånt jag funderar mkt på eftersom man i sverige trots allt har väldigt mycket "trygghet".Jag tycker det verkar läskigt att jobba inom samma bransch i USA som man gjort hemma eftersom det är stor risk att man jämför...Har en del att fundera på med andra ord...Vårt första steg är att åka på en resa till USA för att åka runt lite och se vad vi "tycker om landet" och om vi kan tänka oss att bo där ett tag.
Tank dock pa att det ar stor skillnad pa en kul semester och vardag..
Jag har varit har i USA tva ar som aupair, med tva ars mellanrum. Mitt sista ar, traffade jag min man och blev kvar. Jag och mannen firar 14 ar nu i april, och det blir 15 ar for mig i USA pa alla hjartans dag. Plus det forsta aret som aupair och tva USA resor innan dess. Sa jag hade testat USA lite innan jag tog steget att faktiskt stanna. Jag har inga planer alls pa att flytta tillbaka till Sverige, trivs inte dar alls, forutom familjen da.
En del mat saknar jag forstas.. Och jag hoppas verkligen att IKEA kommer till Denver snart!!
Colorado har valdigt 'svenskt' vader. Det blir inte supervarmt pa sommaren, och vi far sno pa vintern, men det ar ovanligt att den ligger kvar sa lange som den gjort iar.